Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

soort "ghosting" effect , 70-200 icm Extender 2x

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: soort "ghosting" effect , 70-200 icm Extender 2x

    Ik heb net nog even in mijn archief gekeken en kwam een van de eerste foto's tegen die ik gemaakt heb met de extender (wel met de 5D MKII) en nu zie ik dat het toen wel acceptabel was....
    dit is weer een 100% crop


    Dus ik denk dat de conclusie is dat er dus iets mis is met de extender . Zou dit te repareren zijn ?
    Canon EOS 1DX, Canon EOS 80D, Canon EF 85mm f/1.2L II,Canon EF 24-105mm f/4L IS, EF 70-200 f/2,8 IS L II L IS, speedlite 580 EX II, Canon EF 100 f/2,8 L IS
    http://marcelmol.smugmug.com/

    Comment


    • #17
      Re: soort "ghosting" effect , 70-200 icm Extender 2x

      Je weet toch dat een extender kwaliteit verlies geeft en een 2x meer dan een 1,4x. En dat de 2x meer iets is voor een lichtsterke prime, dan voor een zoom. En verder gebruik je de lens helemaal open, dit in het achterhoofd houdend vind ik je resultaten niet vreemd.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #18
        Re: soort "ghosting" effect , 70-200 icm Extender 2x

        natuurlijk weet ik dat het kwaliteitsverlies geeft maar als je nu de laatste foto bekijkt of de eerste dan zit daar dus wel een heel groot verschil in
        Canon EOS 1DX, Canon EOS 80D, Canon EF 85mm f/1.2L II,Canon EF 24-105mm f/4L IS, EF 70-200 f/2,8 IS L II L IS, speedlite 580 EX II, Canon EF 100 f/2,8 L IS
        http://marcelmol.smugmug.com/

        Comment


        • #19
          Re: soort "ghosting" effect , 70-200 icm Extender 2x

          Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
          Je weet toch dat een extender kwaliteit verlies geeft en een 2x meer dan een 1,4x. En dat de 2x meer iets is voor een lichtsterke prime, dan voor een zoom. En verder gebruik je de lens helemaal open, dit in het achterhoofd houdend vind ik je resultaten niet vreemd.
          Bekijk eens de laatste foto die TS heeft bijgeplaatst, die is toch redelijk aanvaardbaar te noemen
          Dus ofwel moet er ondertussen iets misgegaan zijn met de extender, ofwel is er bij de eerste opname een fout gebeurt qua focus
          Eigenlijk zou TS deze combinatie eens moeten uittesten op een stilstaand onderwerp zodat hij zeker is dat de focus op de juiste plaats zit
          Alleen op die manier kan je een combinatie uittesten

          Je moet uiteraard wel rekening houden dat een extender het altijd minder goed doet op een croptoestel, dat weet ik uit ondervinding

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #20
            Re: soort "ghosting" effect , 70-200 icm Extender 2x

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Bekijk eens de laatste foto die TS heeft bijgeplaatst, die is toch redelijk aanvaardbaar te noemen
            Kan het ook niet zo zijn dat bij de eerste foto de lichtbron verkeerd stond en/of dat er een filtertje op de lens voor verslechtering zorgde. Ik weet niet hoe het precies zit, dus ik beweeg op glad ijs. Maar ik heb weleens begrepen als het licht onder een bepaalde hoek in de lens schijnt, dat je dan meer kans hebt op lens flare. Met mijn standaard zoomlens van toch wel een bepaalde beproefde kwaliteit levert soms ook gewoon slechte platen af als de zon tov van de cameralens verkeerd staat.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #21
              Re: soort "ghosting" effect , 70-200 icm Extender 2x

              Stelt het probleem zich ook binnenshuis (alles geruime tijd op kamertemperatuur) ?
              Ik vraag dat omdat het ongewenste effect zeer goed lijkt op dat wat men krijgt wanneer een
              lens aangedampt is doordat ze van een koude(re) naar een warme(re) omgeving werd gebracht.

              Comment


              • #22
                Re: soort "ghosting" effect , 70-200 icm Extender 2x

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Je moet uiteraard wel rekening houden dat een extender het altijd minder goed doet op een croptoestel, dat weet ik uit ondervinding
                Mmm... goed punt. Daar had ik nog nooit bij stilgestaan, maar het verhaal van pixeldichtheid en oplossend vermogen zal in deze situatie nog een grotere rol spelen.
                Het verschil tussen de twee voorbeeldfoto's is wel enorm, ook al gaat het over twee verschillende bodies. De vliegene meeuw is meer wat ik verwacht van Canons beste zoom...
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment

                Working...
                X