Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon in zwaar weer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Nikon in zwaar weer

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Ik denk helemaal niets, maar ik weet dat Nikon zijn F-mount reeds heeft kunnen behouden sinds het ontstaan in 1959.
    Sony daarentegen is zijn A-mount gaan ontlenen bij Konica Minolta in 2006.
    Het aanbod en de mogelijkheden naar bruikbare historische F objectieven is nergens groter dan bij Nikon, dat dat niet allemaal toppers zijn,
    dat weet ik ook wel, maar daar gaat het nu even niet over, "U" zegt dat Nikon zou moeten afstappen van hun F vatting, en ik zeg dat dat een domme zet zou zijn.
    Als je wat hebt dat goed is, en die in al die jaren steeds bruikbaar is gebleven, dan moet je daar als fabrikant alles aan doen om dat te behouden.
    Noem mij gerust een paar merken waar je op een recente body nog een objectief kan klikken van meer dan 55 jaar oud, en er mee fotograferen, bij Nikon kan
    dat gewoon, en daar heb ik het over.
    Daar heb je 100% gelijk in.

    Comment


    • #92
      Re: Nikon in zwaar weer

      En daarnet Nikon geholpen door middel van de aankoop van een D500 Het toestel moest maar zo goed niet zijn

      Comment


      • #93
        Re: Nikon in zwaar weer

        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        En daarnet Nikon geholpen door middel van de aankoop van een D500 Het toestel moest maar zo goed niet zijn
        Proficiat Vincent, zoals we zaterdag gezien en gehoord hebben van Yves, zal dat een mooie aanvulling zijn bij je Nikon FF topcamera's. . http://www.starlingreizen.be/nl/begeleiders/yves-adams
        Last edited by Guest42; 7 juni 2016, 22:05.

        Comment


        • #94
          Re: Nikon in zwaar weer

          Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk bericht
          Euuuhhh. Spreek je met kennis van zaken ? Minolta glas was het scherpste wat ik ooit op een dslr heb gezet en niet peperduur. Wat sony in het begin heeft gedaan was minder, maar ondertussen beginnen ze wel bij te benen.
          Ik denk dat ik wel met kennis van zaken kan spreken Tom, zeker wat betreft het volledige gamma van Nikon, daar zitten
          natuurlijk ook mindere in, zal Minolta ook wel gehad hebben.
          Wat ik nog steeds de toppers vind bij Nikon zijn ontegensprekelijk de 105mm en 135mm f2.0 defocus control objectieven,
          maar ook onder de zooms de 14-24 en natuurlijk ook bijna alle lange pro objectieven zoals 300f2.8, en 400, 500 en 600mm
          maar dat mag ook wel met zo een prijskaartje.
          Maar wat ook moet gezegd worden, is dat niet ieder top objectief uit de analoge tijd het even goed doet op sommige digitale toestellen, zo is de peperdure 28mm f1.4 totaal onbruikbaar op een Nikon D800 maar wel op bv. een D4, zo zie je maar
          dat er ook een verschil is in combinatie boddy tegenover objectief.

          Comment


          • #95
            Re: Nikon in zwaar weer

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Ik denk dat ik wel met kennis van zaken kan spreken Tom, zeker wat betreft het volledige gamma van Nikon, daar zitten
            natuurlijk ook mindere in, zal Minolta ook wel gehad hebben.
            Wat ik nog steeds de toppers vind bij Nikon zijn ontegensprekelijk de 105mm en 135mm f2.0 defocus control objectieven,
            maar ook onder de zooms de 14-24 en natuurlijk ook bijna alle lange pro objectieven zoals 300f2.8, en 400, 500 en 600mm
            maar dat mag ook wel met zo een prijskaartje.
            Maar wat ook moet gezegd worden, is dat niet ieder top objectief uit de analoge tijd het even goed doet op sommige digitale toestellen, zo is de peperdure 28mm f1.4 totaal onbruikbaar op een Nikon D800 maar wel op bv. een D4, zo zie je maar
            dat er ook een verschil is in combinatie boddy tegenover objectief.
            Ik twijfelde niet aan je kennis van nikon glas, eerder aan je kennis van minolta glas [emoji6].

            Ikzelf heb zowel met minolta digitaal als met nikon digitaal geshoot. En eerlijk gezegd moesten de lenzen op minolta niet onderdoen voor het nikon glas. En ik had de 300mm f2,8, de 500 f4, de 200-400vr dus niet echt de minste denk ik.

            Comment


            • #96
              Re: Nikon in zwaar weer

              Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk bericht
              Ik twijfelde niet aan je kennis van nikon glas, eerder aan je kennis van minolta glas [emoji6].

              Ikzelf heb zowel met minolta digitaal als met nikon digitaal geshoot. En eerlijk gezegd moesten de lenzen op minolta niet onderdoen voor het nikon glas. En ik had de 300mm f2,8, de 500 f4, de 200-400vr dus niet echt de minste denk ik.
              Hier zie den Tom
              Ik herinner mij nog je enthousiasme over de Minolta D7D.
              Daar was inderdaad een pak fantastisch glas voor te vinden, tegen prijzen die vandaag democratisch mogen worden genoemd.
              Helaas gaat het nogal de verkeerde kant uit met de A-mount, nietwaar...?
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #97
                Re: Nikon in zwaar weer

                Voor nieuw spul wel vrees ik. Gelukkig zijn er nog genoeg minolta lenzen in omloop.

                Comment


                • #98
                  Re: Nikon in zwaar weer

                  Ook voor nieuw spul zijn er heel goede primes and zooms hé, al dan niet van CZ. De 70-400 is het beste wat op dat vlak te vinden is, om het even van welk merk.
                  Een CZ135/1.8 vind ik bv. ook een fantastische lens, zeker als ze straks SSM krijgt http://www.sonyalpharumors.com/sr4-n...nnounced-soon/.

                  Het voornaamste dat wat ontbreekt vandaag is een snellere vernieuwing van het aanbod aan a-mount camera's. Ik kan me voorstellen dat men daar bv. vertraging oploopt door de aandacht voor en het succes van E-mount.
                  Last edited by K-2; 8 juni 2016, 21:18.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #99
                    Re: Nikon in zwaar weer

                    Elk merk heeft zo z'n kantjes - neem nu de D500 - en het wlan-debacle in duitsland - dat wordt mogelijks een rechtszaak (al denk ik dat men wel z'n gezond verstand zal gebruiken en schikken voor 't zo ver komt). Ik betreur zoiets - maar ik wens niet te ordelen over de grond van die man z'n zaak of over de fouten die Nikon al dan niet gemaakt heeft (voor mij is't om een detail).



                    Het is wel even schrikken - en ik wens dit geen enkel platform toe. Zelf denk ik dat de D500 een goeie camera blijft - wie echte wifi verwacht - moet gewoon z'n research zelf doen. Zelf zet ik blauwtand en wifi-een-beest altijd af - 't scheelt 'm een pak beelden. Er zijn mensen die een korte lont hebben - we zullen 't daar op houden.

                    Bij Sony is't inderdaad de trage vernieuwing van het A-mount-gamma - de grote omzet komt bij hen van de systeemcamera's, maar vergeet niet dat de a-mount wel meteen zorgde voor een aanzienlijk lensaanbod voor op de e-mount eens die convertoren van Sony de LA-EA1+2 - nu de 3+4 uitgekomen zijn. Hun flashes zijn niet onaardig - maar het aanbod voor Nikon en Canon lijkt me toch breder, al zien derden wel kans om flashes uit te brengen voor die nieuwe flash-voet van Sony, dat is een goeie evolutie voor ons - want de prijs die Sony voor al z'n opties vraagt is een gelegaliseerde vorm van oplichting (gelukkig waren er die oude minolta flashes - zo heb ik er dus 4 - 2 sony's - 2 minolta's).

                    Sony zou nu met wireless flash-adapters komen - ik heb m'n odin's - dus, voor mij moet 't niet. De 35-80 f3.5-5.6 die zonder voordop maar met inbouwde zonnenblinden - die is echt afreus. Slechter dan dat ga je moeilijk vinden bij K-M. Daar was niks scherp mee te krijgen - en traag qua AF... Eigenlijk moet je die lens hebben om te leren wat een slechte lens is. Zo heb ik een 20-40 van Tamron die niet bij te regelen is - maar op een camera met micro-adjust - is dat echt wel een leuk stukje glas (en voor 2x niks kunnen kopen). Het is zoals Geert zegt - je mag glas niet alleen los zien - het moet gecombineerd worden met een camera.

                    Even toch wat bijsturen - ik denk dat Sony effectief bepaalde fabrieken, alle lens+flash-plannen en nog andere docuementatie en de medewerkers heeft overgenomen (en ook het aandeel van Minolta in Tamron) - dus 't is iets meer dan sommigen hier beschrijven, maar het blijft wel een detail. Ik hoop net zoals jullie Nikon-fans dat ze met de oude trouwe mounts blijven doorgaan. Ik heb wel een e-mount camera - maar dankzij de MC11 kan ik de Canon-lenzen gaan lenen (van bij Sigma en mogelijks anderen) - en er zijn ook heerlijke convertoren voor Nikon (met AF zelfs) - dus ja de prijzen van dat glas gaan ook omhoog gaan... Da's toch goed nieuws?

                    Geniet vooral van de beelden die je kan schieten - dat telt. Het is natuurlijk ook 's leuk om onder een concullega z'n duiven te schieten, maar 't moet niet te ver gaan. Duiven zijn vliegende ratten met output die 't op de lak van mijne auto gemunt hebben - En dus mijn vrienden niet ('s avonds 3x per week mijne kleine auto mogen wassen - grrr).

                    Comment

                    Working...
                    X