Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

% Groepsverzekering ook verlaagd voor bestaande contracten ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: % Groepsverzekering ook verlaagd voor bestaande contracten ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
    Djivan heeft gelijk: hier worden enerzijds langetermijnsparen en.pensioensparen dooreen gehaald met anderzijds een groepsverzekering.

    Maar je kan wel degelijk de eigen bijdrage voor een groepsverzekering aftrekken van de belasting. Bovendien kan je tegelijkertijd zowel de betaalde premies voor pensioensparen EN deze voor langetermijnsparen aftrekken. Een fiscale optimalisatie krijg je dus als je pensioensparen doet, een groepsverzekering hebt met een eigen verplichte bijdrage en aan lt-sparen doet. Voor het maximaal bedrag voor lt-sparen worden zowel de kapitaal aflossingen van je hypothecaire leningen en de premies voor schuldsaldoverzekeringen als levensverzekeringen in aanmerking genomen.

    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
    Ik dacht het al dat ze een beetje alles dooreen aan het halen waren, maar soms begint een mens te twijfelen.
    Ik had zeker een heel goede baas, want ik heb zelf nooit iets moeten bijdragen , maar bijgevolg natuurlijk ook niets kunnen aftrekken van de belasting.
    Maar ja, ik heb dan ook mijn ganse loopbaan van de eerste tot de laatste dag bij dezelfde gewerkt.

    Comment


    • #32
      Re: % Groepsverzekering ook verlaagd voor bestaande contracten ?

      Idd. even een vermenging van de 2, mijn fout.

      Eigen bijdragen in een groepsverzekering kunnen wel in de korf van 930 euro worden ingebracht, zowel die van de groepsverzekering als van een eigen pensioenspaarrekening.

      En helaas moet in die korf ook de eventuele woonbonus gestopt raken en dus valt er altijd wel behoorlijk wat weg.

      Comment


      • #33
        Re: % Groepsverzekering ook verlaagd voor bestaande contracten ?

        Neen Empe, de eigen verplichte bijdrage in de groepsverzekering valt niet binnen de korf. Het pensioensparen valt ook niet in die korf.

        Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

        Comment

        Working...
        X