Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw standaard objectief voor Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw standaard objectief voor Canon

    Hallo allemaal,

    Ik zoek naar een nieuwe standaard lens voor op mijn Canon 550D.
    Ik had gedacht aan de Canon EF-S 17-55mm F2.8 IS USM.
    Wat is jullie mening hierover of zijn er (betere) alternatieven?

    Groeten,
    Steven
    My gear: Canon EOS 550D - Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD IF - Sigma 70-200mm f2.8 EX APO IF HSM OS - Canon Speedlite 430 EXII - Yongnuo YN-468 flash & RF-602 triggers

  • #2
    Re: Nieuw standaard objectief voor Canon

    Beste standaardzoom voor Canon crop.
    Alternatieven zijn er wel bij Sigma of Tamron, maar ze zijn minder goed... en lager van prijs.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw standaard objectief voor Canon

      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
      Beste standaardzoom voor Canon crop.
      Alternatieven zijn er wel bij Sigma of Tamron, maar ze zijn minder goed... en lager van prijs.
      Deze Canon 18-55 f2.8 is inderdaad de meest logische keuze en een pracht van een lens
      Sony A7 mkIII
      Is all I need :-)

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw standaard objectief voor Canon

        Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
        Deze Canon 18-55 f2.8 is inderdaad de meest logische keuze en een pracht van een lens
        Ongetwijfeld een typo, maar 17-55 he (de 18-55 is een veel minder lichtsterke kitlens)
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw standaard objectief voor Canon

          Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
          Beste standaardzoom voor Canon crop.
          Alternatieven zijn er wel bij Sigma of Tamron, maar ze zijn minder goed... en lager van prijs.
          Inderdaad, liever een tweedehands Canon 17-55 dan een nieuwe Sigma.
          Ik heb ze al jaren en nog steeds zeer tevreden, ook en vooral binnenshuis.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw standaard objectief voor Canon

            Ik heb de Sigma 17-50 (5 mm verschil ) en ik ben daar toch wel zeer tevreden van.

            Maar vermits je aangeeft dat je aan de canon versie denkt, ga ik er vanuit dat je het budget er voor hebt dus zou ik niet twijfelen.
            - A Point Of View -

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw standaard objectief voor Canon

              Jaaaa de 17-55 is echt een topper, ik heb hem jaren gehad totdat ik naar fullframe overstapte. Let wel op dat de lens gevoellig is voor stofjes in de lens. Mocht je hem gebruikt kopen zou ik hier goed naar kijken.
              Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw standaard objectief voor Canon

                Wat dacht je te winnen tov je Tamron 17-50 2.8?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw standaard objectief voor Canon

                  Ik had twee keer de Canon 17-55 2.8, maar gebruik nu sedert een aantal jaren de Tamron 17-50 2.8 zonder VC.
                  De eerste 17-55 2.8 van Canon had ik tweedehands gekocht en die vertoonde onmiddellijk de heel vervelende doch jammer genoeg ook heel gekende lenscreep en stofzuigergehalte (alhoewel nooit iets van gemerkt op de foto's).
                  Daarom verkocht en een nieuwe 17-55 22.8 gekocht, die na een paar maanden hetzelfde euvels vertoonde, vooral de lenscreep vond ik héééél vervelend.
                  Ook deze verkocht en overgestapt naar de eerder genoemde Tamron.
                  Ik dus een tijde beide lenzen gehad en uitgetest en ik zag geen verschil in kwaliteit tussen identieke foto's maar met beide lenzen genomen.
                  Bovendien is de Canon veel zwaarder en lomper dan de Tamron.
                  Bij de Tamron is ook een zonnekap bij, en is er een slotje aan zodat je ze al eens aan je nek kan laten bengelen zonder dat ze uitschuift.
                  Budget speelde geen rol, maar bij mij was het vooral de lenscreep die me deed afstappen van de Canon 17-55 2.8.
                  Ik geef dus grif toe, dat ik 100 % tevreden was van de fotokwaliteit van de Canon... maar idem dito van de Tamron (nog steeds ).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw standaard objectief voor Canon

                    Ik zie in TS z'n handtekening staan dat hij een Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD IF heeft.
                    Waarom zou ie dan een Canon EF-S 17-55mm F2.8 IS USM willen? Toch niet om die 5mm meer zoom toch?

                    Ik heb destijds die Canon een week mogen gebruiken en ik heb de Tamron gekocht en waarom?
                    Even goede lens als de Canon en stukken goedkoper.
                    Dus ik vind uw keuze nogal bizar.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw standaard objectief voor Canon

                      Omwille van de beeldstabilisatie en de USM?
                      Als ik de reacties bekijk de overstap toch niet helemaal waard dan..
                      My gear: Canon EOS 550D - Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD IF - Sigma 70-200mm f2.8 EX APO IF HSM OS - Canon Speedlite 430 EXII - Yongnuo YN-468 flash & RF-602 triggers

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw standaard objectief voor Canon

                        Omwille van

                        Tamron 17-50
                        [CA
                        Dit is echt een van de mindere punten!
                        Je zal erop moeten letten contrastrijke situaties niet op 17 mm te schieten, anders heb je veel last van. Flink afstoppen is dan nodig of wat inzoomen.

                        Vervorming en vignettering
                        Vervorming is zichtbaar op 17 mm, hierna niet meer. Vignettering is soms sprake van.

                        Autofocus
                        Niet zo snel en stil als bij Canon, en het wordt helaas nog duidelijker in schemersituaties.

                        Overig
                        De kwaliteitcontrole is helaas niet constant!
                        Focusproblemen of lenzen die niet goed gecentreerd zijn.
                        Toekomstige compatibiliteit met nieuwe body’s, ….
                        Sony A7 mkIII
                        Is all I need :-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw standaard objectief voor Canon

                          Uit de eerste review die ik vond over

                          Tamron :

                          The Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di-II LD Aspherical [IF] uses a conventional focus motor, so focus isn't silent like it is with Canon's lenses using USM motors. However the noise level is still pretty low and I can't imagine it being a problem for 99.9% of users (DSLRs make noise due to mirror and shutter movement anyway, so you can't shoot in absolute silence).

                          CA (Chromatic Aberration) is very well controlled with CA being evident primarily in the 17mm corners.

                          Canon :

                          CA :We have to honestly admit we were a bit disappointed. Even with a wide-open aperature, the chromatic aberration is clearly visible and reaches a 0.11% level regardless of the focal length. Fortunately, to solve the problem in 17-30 mm focusing all you need to do is stop down the lens. This, however, does not work with a 55 mm where the aberration never falls below 0.1%.

                          Dus...
                          Maar mij is het om het even wat TS koopt, en aangezien hij nu blijkbaar niet tevreden is met de Tamron uit zijn handtekening koopt hij best de Canon zeker.
                          Last edited by Guest17; 30 augustus 2015, 12:34.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuw standaard objectief voor Canon

                            Heb de canon 17-55 twee jaar, geen stofzuigereffect en een dijk van een lens. Wel een beetje vervelend dat die uitschuift als je de camera rond de nek draagt. IS is super en met F2.8 kan je mooie sfeerfoto's nemen tijdens concerten. Warm aanbevolen. Heb die overigens al regelmatig tweedehands zien aangeboden worden hier...
                            Canon 70D met • EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM • EF-S 24mm f/2.8 STM • Canon 5D Mark iv met • EF 24-70mm f/2.8 usm II • EF 100mm f/2.8L Macro IS USM • EF 135mm f/2 L USM • EF 40mm f/2.8 STM • EF 70-200mm f/2.8 L ISII USM www.stevenlefebrefotografie.be

                            Comment

                            Working...
                            X