Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compact camera kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Welke compact camera kopen?

    Ik gebruik heel veel de auto-mode op mijn panasonic FZ1000 en RX100 geen probleem telkens mooie foto's die goed zijn belicht!
    Als ik wat meer creatiever wil zijn gebruik ik meestal diafragma-voorkeurze 'A'...

    grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #47
      Re: Welke compact camera kopen?

      Ik denk dat de kogel (eindelijk) door de kerk is.
      Allez ja, eindelijk... het is niet stom om daar wat over na te denken. Uiteindelijk gaat het toch om iets waar je hoopt jaren goed mee te zitten.
      Ben inmiddels naar Fnac geweest om de Panasonic Lumix FZ200 in het echt te aanschouwen.
      Het is inderdaad wel wat groter dan een compact camera en iets zwaarder (maar toch nog de helft van mijn reflex met lens).
      Ik denk dat ik over de hele lijn beter af ga zijn met deze camera dan te opteren voor een lichtere compact.
      Momenteel heb ik een iPhone 4 (bijna 4 jaar oud), dus als deze binnen dit en hopelijk een jaar of twee (fingers crossed) aan vervanging toe is zal dat ook wel volstaan voor de snapshots. Deze camera van de iPhone wordt ook almaar beter. En dan heb ondertussen toch wel een degelijk toestel voor concertfotografie en voor op reis mee te nemen.

      De prijzenmarkt is ook nog een bijzonder interessant onderwerp.
      Bij Fnac stond de FZ200 maar liefst 450 euro geprijsd.
      Bij Pixmania zit je (met verzendingskosten inbegrepen) aan 343 euro!
      Dat is wel een groot verschil.

      Comment


      • #48
        Re: Welke compact camera kopen?

        Het is altijd beter eens wat rond te neuzen voor men online kooopt.
        Pixmania zal wel een van de goedkoopste zijn in Belgie.
        Ter info: Er komt binnenkort ook een Panasonic FZ300 uit.
        Maar de kost wel zo'n €600.
        Rudi

        Comment

        Working...
        X