Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

    Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
    De term sociaaltariefgenieters is toch wat ver uit de bocht of wil je de MS van mijn vrouw overnemen evenals de zorgen die ze nodig heeft ?
    Nee, dat is enkel omdat je het persoonlijk opvat.

    Sociaal tarief genieters zijn bv. ook alle personen die huren bij een sociale woningmaatschappij, mensen met een IGO, enz.

    Mocht het u enigszins beter doen voelen : ik geniet ook van het sociaal tarief, 2 kinderen met aangeboren genetische afwijking via moederskant, eentje met 80 % beperking andere met +66 %, zelfredzaamheid van resp. 15 en 12 punten, eentje verlengd minderjarig verklaard. En och ja, ik ben alleenstaande ouder sinds de kinderen resp. 7 en 9 jaar oud waren en de moeder het niet langer aankon. Ondertussen zijn ze 28 en 30 jaar oud en binnen niet al te lange tijd zullen ze alleen verder moeten. Dus denk niet (zoals Calimero) dat je de enige ' sukkelaar ' bent, er zullen altijd anderen zijn die het nog veel en veel slechter hebben getroffen.

    En ik ben nog van de tijd, niet eens zo lang geleden, dat je beter GEEN recht op sociaal tarief gas/electriciteit opende omdat de eindafrekening met sociaal tarief duurder uitkwam dan met het gewone tarief naargelang waar je electriciteit of gas afnam. Die onrechtvaardigheid heb ik destijds mee aan de klok gehangen en na jaren briefwisseling e.d. werd dat aangepast zodat nu het sociaal tarief daadwerkelijk het goedkoopst tarief is op de markt en voor iedereen evenveel bedraagt en meestal nu ook automatisch wordt toegekend.

    Enzovoort enzoverder, niet dat het allemaal iets afdoet van het onderwerp Zonnepanelen.
    Last edited by Empe; 24 juli 2015, 21:16.

    Comment


    • Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

      Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
      Nee, dat is enkel omdat je het persoonlijk opvat.

      Sociaal tarief genieters zijn bv. ook alle personen die huren bij een sociale woningmaatschappij, mensen met een IGO, enz.

      Mocht het u enigszins beter doen voelen : ik geniet ook van het sociaal tarief, 2 kinderen met aangeboren genetische afwijking via moederskant, eentje met 80 % beperking andere met +66 %, zelfredzaamheid van resp. 15 en 12 punten, eentje verlengd minderjarig verklaard. En och ja, ik ben alleenstaande ouder sinds de kinderen resp. 7 en 9 jaar oud waren en de moeder het niet langer aankon. Ondertussen zijn ze 28 en 30 jaar oud en binnen niet al te lange tijd zullen ze alleen verder moeten. Dus denk niet (zoals Calimero) dat je de enige ' sukkelaar ' bent, er zullen altijd anderen zijn die het nog veel en veel slechter hebben getroffen.

      En ik ben nog van de tijd, niet eens zo lang geleden, dat je beter GEEN recht op sociaal tarief gas/electriciteit opende omdat de eindafrekening met sociaal tarief duurder uitkwam dan met het gewone tarief naargelang waar je electriciteit of gas afnam. Die onrechtvaardigheid heb ik destijds mee aan de klok gehangen en na jaren briefwisseling e.d. werd dat aangepast zodat nu het sociaal tarief daadwerkelijk het goedkoopst tarief is op de markt en voor iedereen evenveel bedraagt en meestal nu ook automatisch wordt toegekend.

      Enzovoort enzoverder, niet dat het allemaal iets afdoet van het onderwerp Zonnepanelen.
      Ik ga zeker niet zeggen dat ik een sukkelaar daar ik bij de ms-liga veel mensen ken die naar mijn inziens het slechter hebben maar ook gelukkig zijn. En er zijn er die veel jonger en minder mobiel zijn dan mijn vrouw, en en ja profiteurs vind je overal.En ja er zijn hel veel mindervaliden die het beter zouden mogen hebben maar dat brengt ons op een ander pad. Ik blijf erbij de politiek heeft indertijd iets beslist en achteraf mogen anderen het wijzigen en niemand hoeft verantwoording te dragen voor hun beslissingen en dat vind ik ook niet juist.

      Comment


      • Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

        Ik blijf erbij de politiek heeft indertijd iets beslist en achteraf mogen anderen het wijzigen en niemand hoeft verantwoording te dragen voor hun beslissingen en dat vind ik ook niet juist.
        Niks mis met je mening te uiten.

        Maar hier ga je verder dan een mening : en niemand hoeft verantwoording te dragen voor hun beslissingen. Dat is een mening die je post als een vaststaand feit.

        Natuurlijk dragen ' ze ' verantwoordelijkheid ... reken ze erop af bij de volgende verkiezingen.


        Over het ' genieten ' van sociale tarieven :

        Wie kan het sociale tarief genieten?

        Om het sociaal tarief te kunnen krijgen, moet men: ... enzovoort
        bron : http://www.bipt.be/nl/consumenten/fa...arief-genieten

        Kan ik sociaal tarief genieten?
        bron : https://www2.telenet.be/nl/klantense...ief-genieten/?

        Het is, op het moment van het vastleggen, de meest gunstige prijs beschikbaar op de markt. Om dit tarief te kunnen genieten, moet een persoon of een gezin beantwoorden aan diverse criteria.
        bron : https://www.electrabel.be/nl/particu...sociaal-tarief


        Zo uitzonderlijk of ' uit de bocht ' is het dus niet om de term ' genieten ' te gebruiken. We genieten van het voordeel, de korting. Dat is niet hetzelfde als genieten van onze of andermans ziekte, handicap, armoede, en dergelijke om daaruit een korting of voordeel te verkrijgen.
        Dat onderscheid moet je kunnen maken.
        Last edited by Empe; 24 juli 2015, 22:46.

        Comment

        Working...
        X