Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op gouden muiltjes....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op gouden muiltjes....

    .... naar de communie.


  • #2
    Re: Op gouden muiltjes....

    Een leuk idee, maar er kon vermoedelijk nog wat meer uitgehaald worden ?
    Nu staan de schoentjes wat " verloren " op de grote vloer en verliezen ze hierdoor wat aandacht.
    Zou dus gekozen hebben om ondermeer minder vloer op te nemen en eventueel ook nog wat te spelen met de scherptediepte.
    Licht is nu ook nogal hard, kon misschien ook wat anders aangepakt worden ? Weet dit niet, afhankelijk van waar en hoe je dit licht had ( aanwezig of via flitser).
    Indien met flitser, zou je bv kunnen gegaan zijn voor wat tegenlicht, waardoor de schoentjes er meer zouden uitknallen.
    groeten,
    deka
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

    Comment


    • #3
      Re: Op gouden muiltjes....

      Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
      Een leuk idee, maar er kon vermoedelijk nog wat meer uitgehaald worden ?
      Nu staan de schoentjes wat " verloren " op de grote vloer en verliezen ze hierdoor wat aandacht.
      Zou dus gekozen hebben om ondermeer minder vloer op te nemen en eventueel ook nog wat te spelen met de scherptediepte.
      Licht is nu ook nogal hard, kon misschien ook wat anders aangepakt worden ? Weet dit niet, afhankelijk van waar en hoe je dit licht had ( aanwezig of via flitser).
      Indien met flitser, zou je bv kunnen gegaan zijn voor wat tegenlicht, waardoor de schoentjes er meer zouden uitknallen.
      groeten,
      deka
      Dit was een experimentje buiten mijn comfort zone, flitsers onder controle houden daar heb ik nog veel te leren. Ik heb gewerkt met 1 flitser off camera en het natuurlijk licht uit grote ramen als tegenlicht. Mijn eerste bedoeling was van de vloer eigenlijk helemaal wit te flitsen, maar ik kreeg het licht op de schoentjes dan niet aanvaardbaar. En ik vond de vloer eigenlijk wel leuk. Het verloren gouden muiltje lag wel aan het idee van de foto dus dat wat verloren staan vind ik nog wel passen, maar ik kan nog wel croppen natuurlijk om ze wat dichter in beeld te brengen.

      Comment


      • #4
        Re: Op gouden muiltjes....

        Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
        Dit was een experimentje buiten mijn comfort zone, flitsers onder controle houden daar heb ik nog veel te leren. Ik heb gewerkt met 1 flitser off camera en het natuurlijk licht uit grote ramen als tegenlicht. Mijn eerste bedoeling was van de vloer eigenlijk helemaal wit te flitsen, maar ik kreeg het licht op de schoentjes dan niet aanvaardbaar. En ik vond de vloer eigenlijk wel leuk. Het verloren gouden muiltje lag wel aan het idee van de foto dus dat wat verloren staan vind ik nog wel passen, maar ik kan nog wel croppen natuurlijk om ze wat dichter in beeld te brengen.
        Je had dan misschien de setting juist omgekeerd kunnen doen ? Je flitser als tegenlicht gebruiken en je natuurlijk licht op de schoentjes laten vallen. Croppen kan hier natuurlijk wel nog, maar dan toch krijg je voor mijn gevoel, niet echt " gevoel" in de foto door hem gewoon te croppen. Als je bv ook zou gespeeld hebben met de scherptediepte en die wat beperkter gehouden had, dan zou je ook al een ander beeld kunnen hebben. Nu, experimentjes zijn er om uit te leren en al doende leert men hé .... 't Zijn maar een paar suggesties, makkelijk schrijven als je er zelf niet ben om de situatie in te schatten.
        deka
        There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

        Comment


        • #5
          Re: Op gouden muiltjes....

          Ik apprecieer het erg dat je de moeite doet om de foto te analyseren en tips te geven. Dat dit niet 'de foto die er uitspringt' is wist ik wel, maar wat er dan net mis was met de uitvoering vind ik moeilijker uit te zoeken. Ik had de flits reeds op het zachtste gezet en toch had ik nog te veel overbelichting daardoor had ik de diafragma wat dicht gedraaid en dus ook wat meer DOF, is daar dan een andere manier voor want sluitertijd heeft geen invloed op het flitslicht dacht ik

          Comment


          • #6
            Re: Op gouden muiltjes....

            Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
            Ik apprecieer het erg dat je de moeite doet om de foto te analyseren en tips te geven. Dat dit niet 'de foto die er uitspringt' is wist ik wel, maar wat er dan net mis was met de uitvoering vind ik moeilijker uit te zoeken. Ik had de flits reeds op het zachtste gezet en toch had ik nog te veel overbelichting daardoor had ik de diafragma wat dicht gedraaid en dus ook wat meer DOF, is daar dan een andere manier voor want sluitertijd heeft geen invloed op het flitslicht dacht ik
            Sluitertijd heeft normaal geen invloed op het flitslicht, enkel op de achtergrond. Behalve als je flits natuurlijk de achtergrond mee verlicht. Je diafragma beïnvloedt wel het volledige beeld, voor en achtergrond.
            Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
            Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

            Comment

            Working...
            X