Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraag over aanschaf nieuwe (tele)lens roofvogels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraag over aanschaf nieuwe (tele)lens roofvogels

    Beste

    Graag zou ik een andere (tele)lens kopen voor vogels en andere wilde dieren te fotograferen met de d7100. Momenteel gebruik ik een Nikkor AF-S 70-300mm F4.5-5.6 G IF-ED VR lens.

    Ik heb niet veel mogelijkheden om dicht bij de vogels te komen en de resultaten van mijn huidige lens stellen wat teleur. Gekropt zijn ze meestal niet al te mooi, de pimpeltjes en kooltjes zitten echt te ver voor't moment. Ook een sperwer op grote afstand in volle vlucht willen fotograferen was helemaal mislukt, gewoon veel te ver voor die 5x zoomlens. Met een torenvalk iets meer succes maar zelfs op 7 meter een vrij slecht resultaat
    Voornaamste doel is om de roofvogels in de streek mooi en degelijk te kunnen fotograferen zonder in de duizenden euro's te moeten uitgeven aan een lens die ik nog niet eens kan dragen op de fiets.

    Heeft er iemand alsjeblieft een suggestie? het budget liefst zo laag mogelijk maar in geval van kan ik wel tot 1500max. gaan.
    Momenteel heb ik de nikon 80-400mm VRII op het oog die ik persoonlijk al wat prijzig vindt. Kan deze werken met een 2x teleconverter? En zou het genoeg zijn om die torenvalk bv. beter in beeld te laten komen en de sperwer eindelijk na jaren deftig vast te kunnen leggen in volle vlucht hoog boven de fruitboomgaarden?

    Alvast bedankt

    M.v.g.

    Mellinda

  • #2
    Re: vraag over aanschaf nieuwe (tele)lens roofvogels

    Alle testen die ik tot nu toe zag (en zelf ook op een beurs getest op mijn eigen camera) van de tamron 150-600 (ik dacht 1100 euro) zijn niet alleen goed, maar voor die prijs zelfs subliem te noemen.
    Ik zou even wachten want de Sigma 150-600 (niet de dure sport maar de goedkopere contemporary) wordt momenteel geleverd.

    Ga die twee eens vergelijken.

    Let wel op die lenzen kan je geen TC zetten, enfin het gaat wel, maar met een opening van f6.3 ga je met een TC veel licht verliezen. Overigens 600mm op een goeie crop camera zoals de D7100 is al een stevige lens hoor. Daar ga je wel wat mee kunnen aanvangen.
    De 80-400 is zeer goed, maar zeer duur, en ik zou die persoonlijk zelf evenmin met een TC gebruiken.

    Mijn eigen voorkeur dus: De Tamron of Sigma (contemporary versie) 150-600mm, zonder tussenstukken op je D7100. En daarbij een goeie tripod of monopod

    Volgens mij ga je daar veel plezier aan beleven.

    Comment


    • #3
      Re: vraag over aanschaf nieuwe (tele)lens roofvogels

      Hey Mellinda,

      Als u eens een kijkje gaat nemen op http://photography-on-the.net/forum/....php?t=1348082 dan zult u zelf vaststellen dat Gilles het bij het rechte eind heeft.
      Zelf heb ik de Canon versie van de Tamron en (uiteraard mits de juiste techniek naar camouflage, geduld en fotografie toe) zult u de vogeltje in al hun glorie kunnen "schieten".

      Laat de ironie van het verhaal zijn dat ik méér missers heb met de duurdere (witte) lenzen dan met de Tamron!

      Veel succes!

      Alain

      Comment


      • #4
        Re: vraag over aanschaf nieuwe (tele)lens roofvogels

        Zoals anderen zeggen de Sigma of Tamron 150-600mm. Als je nog even kunt wachten weten we wat de sigma 150-600mm C doet tov de S (die C ligt normaal meer in de prijsklasse van die Tamron 150-600mm) en of de S de meerprijs waard is...

        Comment


        • #5
          Re: vraag over aanschaf nieuwe (tele)lens roofvogels

          Niet vergeten dat de sigma S veel zwaarder is en ook het dubbel van de prijs. De c zal ook zo'n 1000 gaan kosten.

          Comment


          • #6
            Re: vraag over aanschaf nieuwe (tele)lens roofvogels

            Wat ik wel zou doen als je hem koopt os eventueel wat hulp of advies vragen om je lens te fine tunen op je D7100. Zien of de focus er pal op zit.

            Comment


            • #7
              Re: vraag over aanschaf nieuwe (tele)lens roofvogels

              Adv: Sigma 150-600mm C = 1349 euro (S = 1999 euro)

              Comment


              • #8
                Re: vraag over aanschaf nieuwe (tele)lens roofvogels

                Zelf heb ik de 150/600 van tamron en ze staat er meer op dan de 100/400 wel canon versie en zeer tevreden van de beelden.

                Comment


                • #9
                  Re: vraag over aanschaf nieuwe (tele)lens roofvogels

                  de Sigma 150-600 C wordt als pre-order bij zowel cameranu.nl als kamera-express.nl voor 1279 aangeboden.

                  Als je op marktplaats zoekt kun je de Tamron bij foto ammann (in eindhoven) voor 999 vinden (tenminste kwam ik hem voor die prijs tegen deze week.)
                  Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                  Our English website: www.kaichitravel.com
                  Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                  Comment


                  • #10
                    Re: vraag over aanschaf nieuwe (tele)lens roofvogels

                    Ik kan aanraden om met uw camera naar de Imaging days te gaan - wellicht kan je zowel bij Debeukelaar voor Tamron als Sigma (de S variant heb ik daar gezien) die lenzen testen. Er ligt uiteraard voldoende "speelgoed", alleen wil de bankrekening niet altijd meewerken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: vraag over aanschaf nieuwe (tele)lens roofvogels

                      Bedankt voor de feedback iedereen.
                      Ik ga na alle reviews gelezen te hebben toch een 150-600 v ofwel tamron of de sigma aanschaffen.
                      Ben er nog niet uit welke maar tijd brengt raad.
                      Ik ga nog even wachten tot ze de nieuwe sigma al gereleased hebben om daar later eens te kijken wat de mensen ervan vinden.
                      In de winkel een tamron 150-600 vastgehad die voelde al bij al nog niet al te zwaar aan.
                      Helaas op de beurs v Imaging days niet geraakt o.w.v. examens.
                      M.v.g.

                      Comment


                      • #12
                        Re: vraag over aanschaf nieuwe (tele)lens roofvogels

                        Als je de Tamron wilt kopen, bestel hem dan maar tijdig.

                        Toen ik tijdens de Imaging Days aan de stand van Tamron vroeg wat de te verwachten levertijd voor deze lens was, zei men mij 3 tot 4 weken. Ik heb mijn lens ondertussen al 5 weken geleden besteld en mijn fotograaf heeft me daarstraks laten weten dat ik nog zeker tot eind deze maand geduld moet hebben...
                        http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

                        Comment


                        • #13
                          Re: vraag over aanschaf nieuwe (tele)lens roofvogels

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wimmeke76 Bekijk bericht
                          Als je de Tamron wilt kopen, bestel hem dan maar tijdig.

                          Toen ik tijdens de Imaging Days aan de stand van Tamron vroeg wat de te verwachten levertijd voor deze lens was, zei men mij 3 tot 4 weken. Ik heb mijn lens ondertussen al 5 weken geleden besteld en mijn fotograaf heeft me daarstraks laten weten dat ik nog zeker tot eind deze maand geduld moet hebben...
                          Als je geen geduld hebt kun je natuurlijk ook bij een betrouwbare internetwinkel zoals bijvoorbeeld CameraNu de Tamron bestellen. Hij is daar gewoon in voorraad

                          Comment

                          Working...
                          X