Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

    Waar veel kritiek op is btw
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

    Comment


    • #62
      Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

      Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
      Waar veel kritiek op is btw
      De opvolger krijg inderdaad iets lagere scores vooral op IQ omdat deze sinds de intro van A7 er niet op vooruit gegaan
      Ook merken ze op dat de high iso niet van één de beste tussen de FF's is. (Nikon D750 zou 1à2 stoppen beter zijn)

      Ook de lossy_raw compression wordt aangekaart.

      Ik kan me voorlopig nog niet overtuigen om er één aan te schaffen (de goesting is er anders wel)
      De FE zoomlenzen zijn blijkbaar ook niet zo schitterend maar wel heel duur (vind ik persoonlijk)

      Comment


      • #63
        Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

        Het enige wat mij momenteel tegenhoudt, is de lossy compression RAW bestanden (ik weet tegenwoordig waar ik de artifacts moet gaan zoeken en zie ze ook regelmatig). Voor de rest voldoet het toestel grotendeels aan mijn eisen.
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

        Comment


        • #64
          Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

          Naar het schijnt zou de binnenkort uit te komen A9 een mediumformat sensor hebben van 50MP.Deze zou ook een nieuwe vatting(ME) hebben.Maar hij zou niet veel groter zijn dan de A7.

          Comment


          • #65
            Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

            Hopelijk geen aprilgrap?

            Comment


            • #66
              Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

              Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
              Naar het schijnt zou de binnenkort uit te komen A9 een mediumformat sensor hebben van 50MP.Deze zou ook een nieuwe vatting(ME) hebben.Maar hij zou niet veel groter zijn dan de A7.
              Heb je dit misschien toevallig gisteren ergens gelezen?

              Comment


              • #67
                Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

                Digifotopro

                Comment


                • #68
                  Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

                  Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                  Digifotopro
                  Publicatiedatum bekeken?

                  Comment


                  • #69
                    Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

                    We zullen zien,de toekomst zal het uitwijzen.Overigens,waarom zou dit niet kunnen.Sony heeft deze sensor in huis(gemaakt voor Pentax),waarom zouden ze hem mits aanpassingen niet gebruiken in hun eigen toestellen.Ook lijkt er nog plaats te zijn voor een grotere sensor,daar de sensor van de A7 II kan bewegen(5-axis stabilisatie).Voor een beweegbare sensor is plaats nodig.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

                      Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                      DXOMark heeft de A7II getest. Helaas toch ongeveer een halve stop minder dynamisch bereik bij ISO100 dan de originele A7.

                      En jij kunt dat verschil merken in je foto's?
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #71
                        Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

                        Toen de Sony A7II pas uit was, ben ik een link tegengekomen waar de A7 met de A7II vergeleken werd (ik vind hem helaas niet meer terug). Als er extreem gesleuteld werd aan de RAW bestanden in Adobe Camera RAW (ik dacht EV +5 en Shadows +100), dan zag je een duidelijk verschil in ruis bij schaduwen die eerst bijna pikzwart waren. Uiteraard komt dit in de praktijk zelden voor. Maar daar gaat het eigenlijk niet om. Van een opvolger verwacht je dat hij op alle punten minstens even goed scoort en liefst op zoveel mogelijk punten beter scoort. Hier gebeurt het omgekeerde qua dynamisch bereik. Dat was de echte reden voor de lichte ontgoocheling.
                        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                        Comment

                        Working...
                        X