Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lens kopen

    Oorspronkelijk geplaatst door Dark Shadow Bekijk bericht
    Ik verkoop mijn Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR met UV-filter die er sinds dag 1 op zit. De lens heeft geen krassen of gebruikssporen. Mijn vraagprijs is 150 euro of redelijk bod.

    Indien interesse, laat maar iets weten via pm.

    Groeten,

    D.
    Ik heb gezien hier bij de plaatselijke dealer dat de Nikon D5200 met kit lens 18-105mm in promotie staat voor 699 Euro met een SD kaart en tas met dongle erbij , denk dat ik mij daar op ga storten , intussen nog een betere body erbij ook dan de 3200.
    Demeulemeester André

    Comment


    • #17
      Re: Lens kopen

      Ik heb lange tijd met de 16-85mm van nikon rondgelopen en was hier heel tevreden van... net dat beetje meer breedhoek (die 2 mm zijn echt wel merkbaar) en een stukje meer tele dan de gewone kitlens, en een pak scherper dan de superzooms die je opnoemde... Toegegeven, je zit dan nog steeds ver van die 300mm die je aanhaalde.
      Momenteel loop ik rond met een 17-55 f/2.8 op m'n D7000, en waar ik niet genoeg (optisch) kon inzoomen kan ik naderhand in Lightroom nog wel wat croppen.
      Art without engineering is dreaming, Engineering without art is calculating
      Without Engineers, Science Is Just Philosophy

      Comment


      • #18
        Re: Lens kopen

        Oorspronkelijk geplaatst door andre3430 Bekijk bericht
        Ik heb gezien hier bij de plaatselijke dealer dat de Nikon D5200 met kit lens 18-105mm in promotie staat voor 699 Euro met een SD kaart en tas met dongle erbij , denk dat ik mij daar op ga storten , intussen nog een betere body erbij ook dan de 3200.
        moest je dat budget spenderen aan glas zou je veel verder springen dan een "tussenupgrade" van body hoor
        met direct veel meer verschil in je foto's....
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #19
          Re: Lens kopen

          Heel juist: werk eerst aan je 'glascollectie' en pas daarna aan een camerabody die doet wat er van 'm verwacht wordt.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #20
            Re: Lens kopen

            Ts ik zou niet echt op dit soort commentaren ingaan ;een iemand die je gaat vertellen wat je moet kopen en ook nog in welke volgorde,
            Zeker van je kieskeurige sensor zou ik met een korrletje nee een kilo zout nemen
            Argumenten om dit niet te doen?

            Ik denk dat ik met dit antwoord te TS wel degelijk vooruit geholpen heb.
            Correct me if i'm wrong!
            Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

            Comment


            • #21
              Re: Lens kopen

              omdat ts totaal niets gezegd heeft over een UWA te willen of dat bereik nodig te hebben....
              wat ts lijkt te zeggen is dat hij een lens wil die dichtbij en ver combineerd, genre superzoom of blijkbaar 18-105

              en de kieskeurigheid van sensor is toch vlugger merkbaar zonder die lowpasfilter(vb d7100) en dit overbrug je makkelijker en beter met een lichtsterke lens die de sluitersnelheid hoger kan houden en scherper zal zijn dan een 18-105...

              ik zou de ts nog eens willen wijzen op de nikon 18-200mm is prijziger, maar op je d3200 zou dit een leuke combinatie voor jou kunnen zijn (bedenk wel dat een lens met veel zoom altijd kwaliteit moet inboeten tov kortere zooms en al zeker prime-lenzen)
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment

              Working...
              X