Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF-S 20 F1.8 als vervanger voor de Nikon AF-S 16-35 F4?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon AF-S 20 F1.8 als vervanger voor de Nikon AF-S 16-35 F4?

    De eerste reviews van de nieuwe prime Nikon AF-S 20 1.8 staan online en de scherpte spreekt me toch wel erg aan.
    Ik heb nu de Nikon AF-S 16-35 F4. Deze heeft dan wel weer VR en de prime niet, maar uit de testfoto's van deze review lijkt de prime toch (vooral in de hoeken) een stuk scherper dan de 16-35.

    Wat denken jullie? 16-35 verkopen/inruilen voor de nieuwe 20 prime?
    2x Nikon D3 en wat glas :)

  • #2
    Re: Nikon AF-S 20 F1.8 als vervanger voor de Nikon AF-S 16-35 F4?

    Als je denkt dat dat brandpunt zal voldoen aan je eisen, doen zou ik zeggen.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon AF-S 20 F1.8 als vervanger voor de Nikon AF-S 16-35 F4?

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Als je denkt dat dat brandpunt zal voldoen aan je eisen, doen zou ik zeggen.
      Ja, ik zit toch altijd rond de 18-24mm, omdat 16 iets teveel vertekent naar mijn idee. Ben ook wel benieuwd hoe de mensen vertekenen met de prime in vergelijking met de 16-35. Daar heb ik nog geen foto's van gezien.
      2x Nikon D3 en wat glas :)

      Comment


      • #4
        Re: Nikon AF-S 20 F1.8 als vervanger voor de Nikon AF-S 16-35 F4?

        Oorspronkelijk geplaatst door nikon. Bekijk bericht
        Ben ook wel benieuwd hoe de mensen vertekenen met de prime in vergelijking met de 16-35. Daar heb ik nog geen foto's van gezien
        Zal weinig uit maken, met een 20mm mensen fotograferen is te doen, maar niet als ze zich in de hoeken van je beeld bevinden.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon AF-S 20 F1.8 als vervanger voor de Nikon AF-S 16-35 F4?

          Oorspronkelijk geplaatst door nikon. Bekijk bericht
          Ja, ik zit toch altijd rond de 18-24mm, omdat 16 iets teveel vertekent naar mijn idee. Ben ook wel benieuwd hoe de mensen vertekenen met de prime in vergelijking met de 16-35. Daar heb ik nog geen foto's van gezien.
          Vertekening op 20 mm blijft voor iedere lens hetzelfde.
          Vervorming (te wijten aan lensfouten) zal bij beide gelijkaardig en verwaarloosbaar zijn. De 16-35 F4 VR presteert het best in het gebied 20 - 24mm.

          Als je een compactere en lichtere lens wil en je kan weg met 20mm vast brandpunt zonder VR dan is de 20 mm AFS interessant. Heb je f1.8 nodig dan heb je de 20mm nodig. Kop niet te veel breken op scherpte, etc...

          Comment


          • #6
            Re: Nikon AF-S 20 F1.8 als vervanger voor de Nikon AF-S 16-35 F4?

            Thanks voor de reacties. Ik houd de reviews in de gaten en dat ik binnenkort eens een winkel binnen loop en de lens kan testen en dan laptop mee en wat foto's vergelijken
            2x Nikon D3 en wat glas :)

            Comment


            • #7
              Re: Nikon AF-S 20 F1.8 als vervanger voor de Nikon AF-S 16-35 F4?

              Heb deze nieuwe lens sinds vorige week ...
              Verbluffende resultaten. Heb deze vorig weekend mogen lenen samen met de Zeiss 21mm 2.8
              Getest op een D800.
              Ik heb gekozen voor de 20mm, scherpte tot f8 was beter op Nikon dan Zeiss, Vanaf f11 was Zeiss beter. Scherpte op Nikon nam wat af door diffractie.
              Microcontrast en kleur beter op Zeiss, maar in PP kon ik de verschillen wegwerken.
              Nikon scoorde vele malen beter op flare dan Zeiss.
              Scherpte bij Nikon reeds op 1.8 prima, wel serieuze vignettering.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon AF-S 20 F1.8 als vervanger voor de Nikon AF-S 16-35 F4?

                Zou je eens wat foto's kunnen uploaden (NEF), zowel van binnenshuis als buiten? Thanks alvast.
                2x Nikon D3 en wat glas :)

                Comment

                Working...
                X