Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Petzval art lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Petzval art lens

    Denk dat je Henk47 bedoelt. Hij heeft inderdaad al foto's laten zien met zijn Petzval gemaakt. Ik vind ze schitterend. De 85mm is goedkoper dan de 58. Ik vind persoonlijk de 85mm ook mooier dan de 58, die vind ik iets overdreven.

    Iemand ervaring met de lensbaby? Is ook zoiets speciaal, maar ziet er mij nog moeilijker mee te werken uit.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #17
      Re: Petzval art lens

      Inderdaad Henk47 is het.
      Al een tijdje niet meer gezien op BD, jammer.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #18
        Re: Petzval art lens

        Henk47 post nochtans regelmatig prachtige foto's hoor. Zo hoort fotografie te zijn, in mijn ogen.
        Forum voor het plaatsen van foto's waarbij de mens centraal staat: modellen, glamour, straatleven,...... Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

        Comment


        • #19
          Re: Petzval art lens

          Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
          Henk47 post nochtans regelmatig prachtige foto's hoor. Zo hoort fotografie te zijn, in mijn ogen.
          http://forum.belgiumdigital.com/f41/...bo-538957.html
          Ja dat weet ik, maar hij werkt analoog, is nog helemaal iets anders dan digitaal.
          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

          Comment


          • #20
            Re: Petzval art lens

            Henk is idd de man die hier intensief mee bezig is. Hij heeft ook nog ander lenzen uit de vervlogen jaren.
            Prachtig wat hij er mee doet.
            Henk is nederlander en zit dan ook meestal op het nederlands forum.

            Die lenzen moet je niet zien als "alternatief". Dit zijn gewoon totaal ander lenzen met een zeer specifiek effect. Geen enkel modern lens kan hier aan tippen als het op dat effect aan komt.
            De vraag is dus niet of je een vervanging zoekt, de vraag is of je met dit speciaal effect en de bijpassende opnametechnieken wil werken.

            Voor zover ik weet werkt Henk met de echte originele lenzen uit de jaren 1900. Die passen dus niet zomaar direct op een moderne Canon of Nikon body.
            Waar het draadje mee start is een NIEUWE lens gemaakt op een oud design en aanvullend reeds voorzien van een Canon of Nikon mount.

            Gezien dit om een nicheproduct gaat en dus niet zoveel verkoopt lijkt me de prijs volledig normaal.

            Comment


            • #21
              Re: Petzval art lens

              Met de prijs heb ik niet zo een probleem, 550 euro voor de 85mm. Dat is een normale prijs als je dat vergelijkt met andere prijzen. De 35mm voor een FF van Nikon kost ook zoveel. Dan vind ik deze toch heel wat specialer en mooier om af en toe mee te werken.

              Ik vroeg dus ook informatie over de nieuwe Petzval lens gemaakt voor op een moderne Nikon. Blijkbaar zijn er niet veel gebruikers.
              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

              Comment


              • #22
                Petzval art lens

                Ik heb deze kort getest op een Canon 5D. Is inderdaad een leuk extraatje voor wie het geld er voor over heeft.

                Mijn bevindingen;
                - Redelijk glowy centrumscherpte (beetje softfocus, maar doenbaar als je er van houd).
                - Contrast zit wel goed
                - Kleurtoon door moderne coating ook
                - Bokeh is speciaal, maar druk. Zoals ik al zei, leuk voor is een keer.
                - werking van het focuswiel is onhandig. Staat vooraan een wieltje geplaatst, waardoor je camera en body niet ondersteunt met je linkerhand.

                Als je zoiets wil, kan je ook is naar Helios 40 en 44 kijken.

                Comment

                Working...
                X