Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LowePro?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LowePro?

    Hi,
    Is hier iemand die een van deze Slingshots (al een tijdje) gebruikt

    Lowepro Slingshot 100 AW draagtas zwart 55€
    Lowepro Slingshot 200 AW draagtas zwart 66€


    zoja >> zijn er cons ??

    agzz
    Last edited by Dagzz; 20 augustus 2007, 14:02.
    I Love Leica

  • #2
    Re: LowePro?

    hallo,

    ik gebruik die aw100 al zo'n 3 maanden en het is echt heel handig vind ik.
    ik heb nogal lage schouders, en dan zakt hij soms af. maar als je hem goed aanspant, geen probleem.

    ook vind ik het een zeer gemakkelijke zak om je materiaal uit te halen. bij de aw200 kan je, als je alles goed plaatst, als je de zak naar voren slingt ng een lens uithalen, bij de aw100 kan je alleen je camera uithalen.

    een aw 200 is ook handig als je een grotere camera hebt, of een grip.

    ik heb nu een aw200 moeten kopen want de eerste is al te klein; dus als je meer materiaal hebt en ng wil uitbreiden is de 200 ok.
    ik vind zelf dat als je ng eens een flitser en zo hebt je best de aw200 neemt. of met heel veeeeel materiaal de aw300, maar die vind ik persoonlijk wat te groot!!

    ik heb wel wat meer betaal dan de prijs die jij aangeeft, waar heb je deze opgezocht?
    in media markt, aw100: 79€ en aw200 89€

    gtz andreas

    Comment


    • #3
      Re: LowePro?

      Oorspronkelijk geplaatst door AndreasD Bekijk bericht
      hallo,
      ik heb wel wat meer betaal dan de prijs die jij aangeeft, waar heb je deze opgezocht?
      in media markt, aw100: 79€ en aw200 89€

      gtz andreas
      Ik had deze wat afgerond, dit zijn nu de exacte prijzen!

      Lowepro Slingshot 100 AW draagtas zwart € 54.95
      Lowepro Slingshot 200 AW draagtas zwart € 66.95
      Lowepro Slingshot 300 AW draagtas zwart € 95.95


      De site/winkel weet ik je morgen te zeggen, ligt ergens op de zaak!

      Thnx 4helping me out

      agzz
      I Love Leica

      Comment


      • #4
        Re: LowePro?

        Ik heb vandaag in een winkel de Slingshot 100 in handen gehad en vond die toch wel erg klein. 'k Heb zo het idee dat een Pentax K10D met grip eronder er niet inpast....
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: LowePro?

          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          Ik heb vandaag in een winkel de Slingshot 100 in handen gehad en vond die toch wel erg klein. 'k Heb zo het idee dat een Pentax K10D met grip eronder er niet inpast....
          Dit moet er zeker in passen!!



          Gaat dat lukken??

          agzz
          I Love Leica

          Comment


          • #6
            Re: LowePro?





            Ben zeer goed te spreken over m'n 200AW "wandel"tas!

            Met de 400D of 30D met grips + EF 100mm macro,
            Rechts boven op de foto: de EF 70-300mm DO, het kleine vakje de macro-ringen.
            links de EF-S 17-85mm en de EF-S 10-22mm.
            In het topvak de MR 14 EX macro-ringfl. en de zonnekappen van genoemde lenzen.
            In het vakje op de klep, close-up lens 500D, draad ontsp., Uv- en Cp filters.
            Aan de zijkant lus hangt (met 1 poot in) m'n Macro statiefje.
            Heb ook 2 bottle-bags., voor bidon / lenscase, aan een lus of apart aan de gordel.
            Heb wel (zelf gemaakt) aan de gesp (van de extra zijband) een bandje met een veiligheids-haakklip, aan m'n cam's een rvs-ring; dan hangt je cam gelijk als contra-gewicht voor je rugzak aan je schouderband.
            (heb een enorme hekel aan cam-draagbanden/gewicht óm m'n nek!).
            'k ga voor de plaatjes, hardware en techniek zijn voor mij daaraan onderschikt.

            Comment


            • #7
              Re: LowePro?

              Ik heb al een tijdje de Pentax Crossover Bag. Da's de Lowepro Slingshot 100 AW in een Pentax design (). Perfect voor m'n limited setup:
              K10D+grip met Zenitar 16/2.8, DA21/3.2, FA31/1.8, FA43/1.9, FA77/1.8 en een Tamron 1.4x TC. Plus al m'n geheugenkaartjes, expodisk, 49mm R72 filter, blazer, cable release...

              Voor het DA* glas is de 100 echter te klein. Zeker als ik er nog een tele en macro en een flits in wil, is ook de 200 niet groot genoeg. Ik heb me dus vorig WE de 300 aangeschaft. Die laat ook nog een beetje ruimte voor ander stuff zoals een snack, zonnemelk, etc... 95 EUR bij Grobet in Antwerpen.

              Voordeel van de 300 is overigens ook dat deze ook steun op de heupen biedt zodat je niet alles op je ene schouder draagt. De 200 heeft wel een extra stabilisatieriem, maar die geeft niet de nodige steun. De 100 is vol (ok, zwaar glas die limiteds) al limiet zonder extra steun, zeker als je er een hele dag mee rond loopt.

              M'n Lowepro Rover Plus AW is daarmee een beetje overbodig geworden, en zal allicht op zoek gaan naar een nieuwe eigenaar...

              Wim
              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

              Comment


              • #8
                Re: LowePro?

                Wanneer ik mijn Sigma EX 70-200 + teleconverter en eventueel mijn macrolens mee wil nemen dan gebruik ik wel mijn Naneu Pro military Alpha rugtas. Die bevalt mij daarvoor prima. Zoveel gewicht wil ik zowiezo niet langdurig op 1 schouder laten hangen.

                't Gebeurt me nu alleen vaak dat ik een redelijk grote (en wat mij betreft niet al te handzame) tas meeneem met alles erin, terwijl ik alleen maar mijn camera + flitser + 1 of 2 (kleine) lenzen zal gebruiken, zoals de FA 50mm of Sigma 28-70 (straks de DA* 15-50) en hopelijk later nog eens een DA 70mm ltd. Ik ben daarom nog op zoek naar een wat handzamere tas.

                Voor het DA* glas is de 100 echter te klein.
                Dit dacht ik dus ook al, toen ik hem gisteren in handen had in de winkel. 't Leek me zelfs al lastig om de K10D met de grip eronder in die tas gepropt te krijgen.... Maar als ik 't goed begrijp zal dit allemaal wel passen in de 200? (die lag namelijk niet in de winkel dus kon helaas niet vergelijken....)
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: LowePro?

                  vind het allemaal wel functionele tassen, maar geen één van allen heeft een mooie kleur, zoo saai en zoo "hey kijk dit is een fototas waar zeer duur materiaal in zit en ik ben nu alleen aan het wandelen op weg naar huis door allerlei rare buurten"

                  zijn er geen kleurrijke versies ipv dat grijs en zwart altijd?


                  edit: aha, Crumpler
                  Last edited by poochy; 21 augustus 2007, 11:57.

                  Comment


                  • #10
                    Re: LowePro?

                    Ik bezit al de omni sport & traveller extreme (H/S)
                    Het zal idd tussen de 200 en 300 AW gaan + een Lowepro Nova 3 AW’ken

                    agzz
                    I Love Leica

                    Comment


                    • #11
                      Re: LowePro?

                      Ik heb de 200 (winkel is trouwens sd card topfoto en andere aliasen...)

                      mijn D80+ grip gaan er ook makkelijk in sedus. Voor die prijs niet twijfelen

                      Comment


                      • #12
                        Re: LowePro?

                        Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
                        vind het allemaal wel functionele tassen, maar geen één van allen heeft een mooie kleur, zoo saai en zoo "hey kijk dit is een fototas waar zeer duur materiaal in zit en ik ben nu alleen aan het wandelen op weg naar huis door allerlei rare buurten"

                        zijn er geen kleurrijke versies ipv dat grijs en zwart altijd?


                        edit: aha, Crumpler
                        Je kan altijd de rain cover een likje verf geven zodat ze denken dat het een oude versleten rugzak is als je deze over je tas doet in die rare buurten...

                        Wim
                        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                        Comment


                        • #13
                          Re: LowePro?

                          Tiens mijn fotoken van: Gisteren 23:14, is fhershw-hundeen!
                          Bij jou ook??


                          *added*
                          fotoken is er terug, dat krijg je als je op en site zit met meerdere Kunsstenaars, enz!


                          OnTop
                          Het zijn wel de ideale packs, voor pickpockets, denk ik
                          Last edited by Dagzz; 21 augustus 2007, 15:11.
                          I Love Leica

                          Comment


                          • #14
                            Re: LowePro?

                            astral, kun je dit even toelichten?
                            Heb wel (zelf gemaakt) aan de gesp (van de extra zijband)
                            een bandje met een veiligheids-haakklip, aan m'n cam's een rvs-ring;
                            dan hangt je cam gelijk als contra-gewicht voor je rugzak aan je schouderband.
                            ∏__|_ ∏__|_
                            "no rules, great shots"
                            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                            Comment


                            • #15
                              Re: LowePro?

                              Heb een paar weken een slingshot 200 gehad, maar heb deze verwisseld voor een minitrekker 200. Had last van het gewicht op één schouder (nog het ergste -> steeds de zelfde). Nu is het gewicht verdeeld over twee riemen en een buikriem. Bevalt me best; zelfs op de fiets.
                              Mvg,
                              SW
                              BD1071BE

                              Comment

                              Working...
                              X