Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beschermraampje D200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beschermraampje D200

Bij het schoonmaken van mijn Nikon D200 ontdekte ik dat het ingelijmde beschermglaasje ontbrak voor het bovenste LCD-scherm. Wanneer dat gebeurd is weet ik niet want het valt niet direct op dat het weg is. Hebben ze bij Nikon slechte lijm gebruikt? Ik ben altijd heel voorzichtig met mijn spullen, maar het is waarschijnlijk eraf gevallen met het uit de tas nemen van de camera. Bij Nikon zeiden ze dat het aan de beoordeling van de winkel is of het onder de garantie valt omdat het aan de buitenzijde van de camera is.
    Is meer Nikon D200 bezitters dit overkomen.
    Ik heb gevraagd het plaatje naar mij te verzenden omdat het simpel zelf te bevestigen is en dan met goede lijm. De kamera verzenden of 150 km naar het servicecentrum van Nikon te reizen zie ik ook niet zitten.
    .

Zie link:

Re: Beschermraampje D200

Dit moet er haast wel uitgevallen zijn, want als het gebroken was en je had er zelf uitgepeuterd, dan zou de rand niet zo netjes er uitzien.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      Bij het schoonmaken van mijn Nikon D200 ontdekte ik dat het ingelijmde beschermglaasje ontbrak voor het bovenste LCD-scherm. Wanneer dat gebeurd is weet ik niet want het valt niet direct op dat het weg is. Hebben ze bij Nikon slechte lijm gebruikt? Ik ben altijd heel voorzichtig met mijn spullen, maar het is waarschijnlijk eraf gevallen met het uit de tas nemen van de camera. Bij Nikon zeiden ze dat het aan de beoordeling van de winkel is of het onder de garantie valt omdat het aan de buitenzijde van de camera is.
      Is meer Nikon D200 bezitters dit overkomen.
      Ik heb gevraagd het plaatje naar mij te verzenden omdat het simpel zelf te bevestigen is en dan met goede lijm. De kamera verzenden of 150 km naar het servicecentrum van Nikon te reizen zie ik ook niet zitten.
      .

Zie link:

Via de winkel van aankoop ter reparatie aangeboden aan Nikon. Nadat hij bijna vier weken bij het Nikon servicepunt ligt krijg ik de mededeling dat Nikon de kamera niet onder garantie hersteld. Zij beweren dat de camera op de kap gevallen is, wat ik ten stelligste ontken. Maar dat kun je niet bewijzen dus de consument is weer de klos. Om van een welles nietes discussie af te zijn zei ik maar dat ik hem onder een aanstormende trein gelegd had. Onder protest ga ik akkoord voor de 50€ reparatie kosten.
      Nu maar afwachten wanneer ik de camera eindelijk weer in bezit heb.
      De schade voor mij is veel groter: Camera wegbrengen en ophalen 400 km; twee halve dagen reistijd en de camera weken lang kwijt. Dat was te vermijden geweest als Nikon bereid was geweest dit beschermglaasje naar mij te versturen zodat ik het zelf bevestig.

Comment

Dat Nikon Slechte Lijm gebruik is niks nieuw, hun rubber grips lossen al jaren van de body.

Doet me een beetje denken aan de "spijkers van Van leeuwen"
        voor de insiders die de joke kennen!

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

is het niet simpeler om zelf een plexiplaatje te gaan opzoeken bij de doe-het-zelver en dat op maat laten snijden en zelf erinlijmen ?

denk dat je hooguit 20 euro kwijtbent en een middagje rondrijden
          Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Dat Nikon Slechte Lijm gebruik is niks nieuw, hun rubber grips lossen al jaren van de body.
            Die worden dan ook weer gratis door Nikon vervangen op hun cleaningdays (of via 'n goede dealer bij Procirep zelf).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
              is het niet simpeler om zelf een plexiplaatje te gaan opzoeken bij de doe-het-zelver en dat op maat laten snijden en zelf erinlijmen ?

denk dat je hooguit 20 euro kwijtbent en een middagje rondrijden
              Ik heb daar later ook aangedacht toen ik hem al had weggebracht en er achter kwam wat voor rompslomp dit allemaal met zich meebracht, maar ik vond dat Nikon gewoon zijn garantie verplichtingen moest nakomen, maar die blijken ook niets waard te zijn.
              Een techneut een goede vriend van mij die ook al eens een objectief voor mij gerepareerd had zou het ook snel opgelost hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aqw0 Bekijk bericht
                Die worden dan ook weer gratis door Nikon vervangen op hun cleaningdays (of via 'n goede dealer bij Procirep zelf).

Als ze het nu is van den eerste keer goed deden, dan moesten ze achteraf niks vervangen, wat me toch veel logischer lijkt.

MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
                X