Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'under' de Christmas tree...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 'under' de Christmas tree...

... of ervoor

Tja...
    Hoe krijg je de lampjes van de boom op de foto, terwijl je ook nog eens flitst?? Meestal wordt dan en blauw scherm en geen sfeer. Toch?

Voor mij een weet en voor u een vraag

Grapje.
    Dankzij een paar behulpzame collega's van DH, waaronder Frank Doorhof, kwam ik tot deze oplossing. "dragging the shutter"

Das goed meten op de flits en dan de sluitertijd langer open laten. Pfffffffffffffffffff..... kostte me 3 dagen om dat onder de knie te krijgen hahaha.

Maar goed. Hier een voorbeeld waar ik best trots op ben.

Voor de fotografen onder ons:
    ISO200 - F2,8 - 1/4 sec

Last edited by MadMax; 4 december 2006, 15:20.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Re: 'under' de Christmas tree...

prachtige serie, heel knap gedaan , voorkeur? gewoon alle drie goed
    Of toch, tweede spreekt mij het meest aan
    Groeten Sensor

Comment

ik denk dat het hele mooie platen zijn. Ik ben echter beslist geen fan van het 'naar plastic' shoppen van de huid. In dit geval vind ik dat dat teveel gebeurd is.

Technisch zijn het wel hele mooie platen geworden. Ik heb de discussie gevpolgd en vind het leuk om te zien dat op die manier lastige technische problemen opgelost kunnen worden. Knap dat het model deze tijden stil kon blijven.

Sorry, ik wil geenszins je foto's naar beneden halen maar dit is mijn smaak niet.

Met vriendelijke groet
      Adrie Hulsbos
      Last edited by AdrieH; 3 december 2006, 22:27.

Comment

Zéér mooie reeks, hopelijk krijg ik ook zulk lekkers onder m'n boompie
        Moet uiteindelijk toch voldoening geven als je na veel zwoegen weer een nieuwe techniek onder de knie hebt, ik ken hem nog niet en voorlopig is mijn streven om mijn basic studiokennis eerst onder de knie te krijgen, als ik jou post's zie zakt de moed me soms in de schoenen...

Knap model, kerstsfeer zit er in, de huid is m.i. aanvaardbaar "geplastificieerd", dus voor mij
        Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Dat blurren van de huid kan discussie opwekken, maar het glamoureffect is in ieder geval bereikt Je voelt ook al echt de sfeer hier

Comment

Madmax,

................................................. (sprakeloos)

Moet ik eens opzoeken dat 'dragging the shutter', want dit is een techniek waar ik al een tijdje naar op zoek was. Nu heeft 't kind tenminste een naam.

Thanx
            My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

ik denk dat het hele mooie platen zijn. Ik ben echter beslist geen fan van het 'naar plastic' shoppen van de huid. In dit geval vind ik dat dat teveel gebeurd is.

Technisch zijn het wel hele mooie platen geworden. Ik heb de discussie gevpolgd en vind het leuk om te zien dat op die manier lastige technische problemen opgelost kunnen worden. Knap dat het model deze tijden stil kon blijven.

Sorry, ik wil geenszins je foto's naar beneden halen maar dit is mijn smaak niet.

Met vriendelijke groet
              Adrie Hulsbos
              Ik vind het altijd wel grappig om de div reacties te lezen. Niet alleen op mijn post maar ook op die van anderen. Jammer dat mensen niet wat verder kijken dan hun neus lang is. (Ik word hier een beetje moe van, en dit is de laatste keer dat ik het uitleg)

Ik heb in ieder geval na drie dagen zwoegen mijn kerstboomlichtjes intact. Wat een aantal van jullie van de bewerking vinden, zal me eerlijk gezegd een klein worstje wezen)

Bewerking van de foto 5 minuten.
              Blur op huid ca 15%
              De visagiste was 50 euro..... EN 90 minuten stilzitten voor het model. Misschien is dat het probleem?
              Maar het kan ook F2,8 geweest zijn dat sommige stukken nogal blurrie overkomen

Een 100% crop van een detail:

Mjaa... voor sommigen zal dit geen 'huid' meer zijn maar 'plastic'.

Nog 1 keer:
              FF op 4992 x 3328 naar 700 pix betekent............ plastic.
              En wat ik hier beneden zie (100% crop van de bewerkte versie) is GEEN plastic! En zeker niet op een afdruk van mijn gewenst formaat.

Met vriendelijke groet,
              J.Houtsma

ps... maar hé... wat jij mooi vind (of lelijk) respecteer ik ook hoor

Last edited by MadMax; 3 december 2006, 23:14.
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jayjay_T Bekijk bericht
                Madmax,

................................................. (sprakeloos)

Moet ik eens opzoeken dat 'dragging the shutter', want dit is een techniek waar ik al een tijdje naar op zoek was. Nu heeft 't kind tenminste een naam.

Thanx
                Thnx
                Ik heb het niet uitgevonden maar geprobeerd mbv een aantal tips van DH leden.

Je meet het F op de flits. Zeg F4 op 1/125.

Dan zet je op M de F op F4 en de sluitertijd lekker eigenwijs op 1/25 of whatever om meer omgevingslicht te krijgen.
                Het is even kijken wanneer je het gewenste resultaat krijgt, maar zie hier... ik was al happy met 1/4 op iso 200

De truc is dus om de sluitertijd langer open te laten om meer omgevingslicht toe te laten.

succes
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                  Ik vind het altijd wel grappig om de div reacties te lezen. Niet alleen op mijn post maar ook op die van anderen. Jammer dat mensen niet wat verder kijken dan hun neus lang is. (Ik word hier een beetje moe van, en dit is de laatste keer dat ik het uitleg)

Ik heb in ieder geval na drie dagen zwoegen mijn kerstboomlichtjes intact. Wat een aantal van jullie van de bewerking vinden, zal me eerlijk gezegd een klein worstje wezen)

Bewerking van de foto 5 minuten.
                  Blur op huid ca 15%
                  De visagiste was 50 euro..... EN 90 minuten stilzitten voor het model. Misschien is dat het probleem?

Nog 1 keer:
                  En wat ik hier beneden zie is GEEN plastic! En zeker niet op een afdruk van mijn gewenst formaat.

Met vriendelijke groet,
                  J.Houtsma

Het is niet nodig een foto te quoten maakt de topic onnodig lang dus daarom even verwijderd. Xarder
                  Ik kan het met veel dingen eens zijn die je schrijft, maar ik stoor mij al te vaak aan het digitale (overmatig) bewerken van een foto. Een foto moet voor mij puur natuur zijn en dat kan ook makkelijk en zeker gezien jouw kwaliteiten. (heb veel foto's van je bekeken).
                  Voorwat je serie betreft: Schitterende opname, mooi model, waarbij foto 1 de bewerking tot de huid (plastic) voor mij net aan het randje zit.
                  Persoolijke smaken verschillen en dat is maar goed ook.
                  mvgr
                  Antoine200
                  Last edited by Xarder; 4 december 2006, 08:07. Reden: schrijf aanpassing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                    Ik ben het met veel dingen eens die je schrijft, echter met een ding ben ik het pertinent niet eens en dat is dat je nu een deel van het model laat zien dat in bovenstaande serie niet voorkomt. M.a.w. deze foto is minder bewerkt dan bovenstaande serie.
                    Niet voorkomt? Foto no3??? Detail schouder ???? Tjsongejonge jonge
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

Comment

Niet voorkomt? Foto no3??? Detail schouder ????
                      Sorry, ik had het al gezien en aangepast.
                      mvgr
                      Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                        Sorry, ik had het al gezien en aangepast.
                        mvgr
                        Antoine
                        Oops en ik al heftig gereageerd hahaha.... wis wis wis Jammer van de quote <grijns>
                        Groetjes, Jörgen
                        www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax;1203108Bewerking van de foto 5 minuten.
                          Blur op huid ca 15%
                          [B
                          De visagiste was 50 euro..... EN 90 minuten stilzitten voor het model. [/B]Misschien is dat het probleem?

Nog 1 keer:
                          En wat ik hier beneden zie (100% crop van de bewerkte versie) is GEEN plastic! En zeker niet op een afdruk van mijn gewenst formaat.

Met vriendelijke groet,
                          J.Houtsma

fotoquote verwijderd. Xarder

Jorgen,

Ik vind het jammer dat je zo reageert. Ik vind de scherpte in de foto's op zich goed. Kijk naar de details die in de haren, BH en in het pakje van het model zitten. Die vind ik goed. Mogelijk dat de blur op de huid versterkt wordt door de omzetting naar 700 pixels. Misschien eerst eens kijken wat er gebeurt als je de plaat omzet naar 700 pixels en als dat geen acceptabel resultaat geeft alsnog blurren..

Ikzelf heb echter die ervaring niet. technisch vind ik het mooie platen en hebben een prima sfeer in zich. Ik vind het echter zonde van de foto's.

Groetjes, Adrie
                          Last edited by Xarder; 4 december 2006, 08:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AdrieH Bekijk bericht
                            Ik vind het echter zonde van de foto's.
                            Groetjes, Adrie
                            Ik niet.... althans niet voor de prints die ik mijn modellen overhandig :

Misschien eerst eens kijken wat er gebeurt als je de plaat omzet naar 700 pixels en als dat geen acceptabel resultaat geeft alsnog blurren..
                            Damn.. dat ik daar nog niet eerder aan had gedacht Maar helaas... print gaat voor het web, beste kerel
                            Last edited by MadMax; 4 december 2006, 01:58.
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

Comment

print gaat voor het web, beste kerel
                              Foto's voor het web zijn eveneens een "kunst" en je doet iets goed of niet
                              Ik vind het meestal nogal prietpraat om een onbekwaamheid in workflow te proberen verdoezelen. Het zal nog niet zijn dat je bewerkingen doet à la Frank Doorhof, denk ik? In dat geval zou het iets van niks kunnen zijn om op het juiste moment een duplicate te maken en je blurlagen terug wat mindere dekking te geven. Kan allemaal in een action zelfs.

Verder heeft die hopeloos plastieken in n°3 wel een lekker kerstsfeertje met diepte in Het uitgebrande doet het hem

BTW: smaken kunnen omslaan ("smaak krijgen" dus ) Zo was ik ook ooit gek van alles wat er airbrush uitzag (laaaang geleden) en toen moest ik er opeens niet meer van hebben, vond het een minderwaardige standaard en viel meer op echtheid (of toch een veel beter compromis). Het gevaar is dus dat je van je hele body of work op een dag gaat moeten kotsen zo Dus "better err on the safe side" (of blurring)

En nu drag ik hem shut

Comment

Working...
                              X