Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor circuit fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor circuit fotografie

    Hi there!

    Er is me gevraagd om op zolder foto's te komen trekken binnenkort. Nu, ik heb weinig of geen ervaring met sport-fotografie, laat staan motorsport en er zijn toch enkele zaken waar ik aan twijfel.

    Ik heb geen lens om deze zaken vast te leggen, en ben niet van plan om een slordige paar duizend euro uit te geven om een weekendje motors te gaan fotograferen. Weet er iemand waar ik zo'n lens kan huren, en welke lens ik moet nemen?

    Voor de rest, alle tips zijn welkom!

    Alvast bedankt!
    Canon EOS 50D - Canon 70-200 F4 L IS USM - Canon 28-135 IS USM - Samyang 8mm Fisheye - Speedlite 430EX II - Vanguard Up Rise 48

  • #2
    Re: Lens voor circuit fotografie

    Hoi,

    Kom zelf regelmatig op Zolder. Mijn favo combo die ik gebruik is mijn D70 met de 80-200 f2.8 zoomlens ( met nog eens de 1.4 extender erop ). Voor de meeste uithoeken van het circuit voldoende. Op sommige lokaties zou (nog) wat meer (lichtsterke) zoom fijn zijn.
    Als je lenzen zou huren, zou mijn keuze een lichtsterke 100-300mm zoomlens zijn, of de 70-200 VR met 1.4 TC.

    Grtz

    Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor circuit fotografie

      Als het seizoen weer begint, ga ik met mijn maten mee, om foto's te maken. Heb nog nooit foto's geschoten op Zolder, dus ik vraag me af hoe goed je daar foto's kunt maken? Afstand tot de baan? Hekken? Vrijheid van wandelen?
      Hoop dat ik met mijn 300 mm alles dichtbij genoeg kan krijgen
      - Canon EOS450D, EF-S 18-55, EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS USM, EF 75-300 f4-5,6 II, 430EX
      - Canon IXUS 860
      Gaat allemaal mee in een Crumpler The Shrinkle (op de groei natuurlijk ;)

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor circuit fotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door UltraSub
        Als het seizoen weer begint, ga ik met mijn maten mee, om foto's te maken. Heb nog nooit foto's geschoten op Zolder, dus ik vraag me af hoe goed je daar foto's kunt maken? Afstand tot de baan? Hekken? Vrijheid van wandelen?
        Hoop dat ik met mijn 300 mm alles dichtbij genoeg kan krijgen

        met momenten kunt ge tot op 5m van de baan af staan

        met een 300 hebt ge normaal wel meer als genoeg, maar als ge in de kanaal2 bocht staat op 1 van die zandbergens staat ge natuurlijk wat verder
        In mijn Lowepro Nova 4 AW neem ik mee: Canon Eos 350D + 70-200 f2.8L IS USM + 24-105 f4L IS USM + 10-22ef-s USM + grip + 580EX - Manfrotto statiefke - Canon powershot A75

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor circuit fotografie

          Hi,

          Ik ga jaarlijks naar de F1 te Monza (I) en gebruik steeds mijn Canon EF 70-200 f/4 L USM in combinatie met Canon 10D, 20D en dit jaar de 5D.
          Zal nu wel minder zijn daar je op de 20D met een factor x1.6 zit en op de 5D is dit 0.

          Mvg Peter.
          Groetjes Peter.
          http://www.chernobyl.be

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor circuit fotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door Jimmos
            Hi there!

            Weet er iemand waar ik zo'n lens kan huren, en welke lens ik moet nemen?

            Voor de rest, alle tips zijn welkom!

            Alvast bedankt!
            Ik zou je eventueel wel materiaal kunnen verhuren als je beslist hebt wat je wenst.

            Mvg Peter.
            Groetjes Peter.
            http://www.chernobyl.be

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor circuit fotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door xeonbb.net
              Zal nu wel minder zijn daar je op de 20D met een factor x1.6 zit en op de 5D is dit 0.
              Wow, cropfactor 0, da's een oneindig grote sensor !
              (sorry ik kon het niet laten ) Kris.

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor circuit fotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door krisd
                Wow, cropfactor 0, da's een oneindig grote sensor !
                (sorry ik kon het niet laten ) Kris.
                Ja, mijn fout. Had het anders moeten formuleren.
                Groetjes Peter.
                http://www.chernobyl.be

                Comment


                • #9
                  Re: Lens voor circuit fotografie

                  Als je een Canon hebt, dan is de 100-400L IS een heel goede lens om foto's te maken op Zolder, als je binnen de draad geraakt met de nodige toestemmingen.


                  Oorspronkelijk geplaatst door Dirkxke
                  met momenten kunt ge tot op 5m van de baan af staan

                  met een 300 hebt ge normaal wel meer als genoeg, maar als ge in de kanaal2 bocht staat op 1 van die zandbergens staat ge natuurlijk wat verder
                  Dan staat er altijd wel ergens een draad tussen, de enige manier om daar nog foto's te maken is op die bergen gaan staan, maar dan krijg je allemaal "luchtfoto's ".

                  Vroeger was het nog mogelijk om ergens onder of over een draad te kruipen en je te verstoppen achter de betonnen muur, maar ze hebben rondom het circuit camera's gehangen om alles in het oog te houden.

                  Een echt goede plaats kan je vergeten als je er niet het nodige papierwerk voor hebt.

                  Op 5m van de baan kom je dus alleen maar als je er de toestemming voor hebt, anders blijf je achter de draad.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens voor circuit fotografie

                    Zoals al eerder gezegd is het vrij moeilijk om degelijke foto's te maken, tenzij je over de nodige toelatingen beschikt. Tijdens testritten is er over het algemeen niet zo veel volk waardoor je her en der nog wel wat degelijke plaatjes kunt nemen. Bij een race schat ik de mogelijkheden bijzonder somber in.
                    Plaatsjes waar je de beste foto's kunt maken zijn in de chicane (is een stukje draad weg, maar je moet al een bakje hebben om op te staan, of groot genoeg zijn), net achter de sacramentsheuvel (denk ik dat ie heet), is een laag hekje waarover je mooi kunt pannen, in de g. villeneuve en dan nog in de jacky ickx, maar voor de rest zijn we uitgeboerd vrees ik. Tenzij je gaat voor de door Black Bandit aangehaalde luchtfoto's, die kun je maken op die bergen of vanop beide tribunes, but that's it

                    Enige oplossing, vergunningkje vastkrijgen of baancommissaris worden .

                    Zelf ben ik nog maar enkele keren op het circuit geweest (heb m'n toestel nog niet zo overdreven lang), enkele voorbeeldjes van door mij geschoten plaatjes kun je hier vinden. Deze foto's zijn getrokken met een Canon 350D, 75-300 4-5,6 II USM lensje.

                    Succes ermee.

                    (en moest je aan de nodige papiertjes geraken, graag voor ons ook )
                    www.rallyandraces.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens voor circuit fotografie

                      Alvast bedankt voor de tips!

                      Normaal gezien zou ik achter de draad kunnen, dit is nog wel niet zeker, vrienden van mij (van een motorvereniging) huren het circuit af voor een bepaalde tijd. En ze zouden ervoor kunnen zorgen dat ik overal kan komen.

                      @ derhans: Chique foto's! Als ik voor meer mensen toelating kan krijgen, zal ik het laten weten, probleem is dat ik dat wss. maar weet wanneer ik daar ben.

                      @ xeonbb.net: Als U me een lens kan verhuren, graag, ik bezit een EOS 350D en volgens ik hier al gelezen heb zou ik met een 200mm of 300mm lens voldoende hebben. Een Zoomlens zou ook wel praktisch zijn... Ik zou is dringend een moeten aanschaffen, maar heb momenteel andere kosten.

                      Nog een vraagje; om het blurry - bewegend effect te verkrijgen, beweeg je de camera dan mee (wss. wel) en welke sluitertijden worden er dan gehanteerd?

                      ThX AgaiN!
                      Canon EOS 50D - Canon 70-200 F4 L IS USM - Canon 28-135 IS USM - Samyang 8mm Fisheye - Speedlite 430EX II - Vanguard Up Rise 48

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lens voor circuit fotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jimmos
                        Alvast bedankt voor de tips!

                        Nog een vraagje; om het blurry - bewegend effect te verkrijgen, beweeg je de camera dan mee (wss. wel) en welke sluitertijden worden er dan gehanteerd?

                        ThX AgaiN!
                        Hoi,

                        Dat is wat men bedoeld met panning shots nemen. Komt erop neer om het voorwerp mee te volgen met de kamera en dan foto te schieten.
                        Voor een mooi panning effekt moet de sluitertijd niet te hoog zijn.
                        Maak zelf gebruik van sluitertijden tussen de 1/60 en 1/100.

                        Grtz

                        Bryan
                        Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lens voor circuit fotografie

                          en ook tijdens 't afdrukken blijven volgen
                          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lens voor circuit fotografie

                            Normaal gezien zou ik achter de draad kunnen
                            Hèhè, daar staan wij ook, je zou er voor moeten geraken ! ('t is maar hoe je het bekijkt natuurlijk)

                            Hans.
                            www.rallyandraces.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lens voor circuit fotografie

                              Oorspronkelijk geplaatst door derHans
                              Hèhè, daar staan wij ook, je zou er voor moeten geraken ! ('t is maar hoe je het bekijkt natuurlijk)

                              Hans.
                              Ja da is... voor den draad dan
                              Canon EOS 50D - Canon 70-200 F4 L IS USM - Canon 28-135 IS USM - Samyang 8mm Fisheye - Speedlite 430EX II - Vanguard Up Rise 48

                              Comment

                              Working...
                              X