Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor circuit fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor circuit fotografie

    Hi there!

    Er is me gevraagd om op zolder foto's te komen trekken binnenkort. Nu, ik heb weinig of geen ervaring met sport-fotografie, laat staan motorsport en er zijn toch enkele zaken waar ik aan twijfel.

    Ik heb geen lens om deze zaken vast te leggen, en ben niet van plan om een slordige paar duizend euro uit te geven om een weekendje motors te gaan fotograferen. Weet er iemand waar ik zo'n lens kan huren, en welke lens ik moet nemen?

    Voor de rest, alle tips zijn welkom!

    Alvast bedankt!
    Canon EOS 50D - Canon 70-200 F4 L IS USM - Canon 28-135 IS USM - Samyang 8mm Fisheye - Speedlite 430EX II - Vanguard Up Rise 48

  • #2
    Re: Lens voor circuit fotografie

    Hoi,

    Kom zelf regelmatig op Zolder. Mijn favo combo die ik gebruik is mijn D70 met de 80-200 f2.8 zoomlens ( met nog eens de 1.4 extender erop ). Voor de meeste uithoeken van het circuit voldoende. Op sommige lokaties zou (nog) wat meer (lichtsterke) zoom fijn zijn.
    Als je lenzen zou huren, zou mijn keuze een lichtsterke 100-300mm zoomlens zijn, of de 70-200 VR met 1.4 TC.

    Grtz

    Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor circuit fotografie

      Als het seizoen weer begint, ga ik met mijn maten mee, om foto's te maken. Heb nog nooit foto's geschoten op Zolder, dus ik vraag me af hoe goed je daar foto's kunt maken? Afstand tot de baan? Hekken? Vrijheid van wandelen?
      Hoop dat ik met mijn 300 mm alles dichtbij genoeg kan krijgen
      - Canon EOS450D, EF-S 18-55, EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS USM, EF 75-300 f4-5,6 II, 430EX
      - Canon IXUS 860