Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Universele afstandsbediening

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Universele afstandsbediening

Een kennis gaf me onlangs een universele afstandsbediening uit den Aldi, die voor haar hifi en tv-apparatuur niet werkte (of ze slaagde er in ieder geval niet in). Enige kans dat ik die voor mijn 350D kan programmeren, en zo ja, welke functies dan wel?
    ______
    www.vue.photo

Re: Universele afstandsbediening

Welk merk en type?
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Potverdikke, nu vraag je me iets. Het is dat standaardmerk voor vanalles en nog wat van den Aldi. Medion, kan dat?
      ______
      www.vue.photo

Comment

ik denk dat je gewoon een keertje moet proberen en hopen dat je geluk hebt
        meen wel dat het kan (had toch al gehoord dat het met een d70 zou werken)
        Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
        Wait. Look. Feel.
        Then shoot ! (David Muench)

Comment

ik heb vroeger een universele afstandsbediening van Lidl gebruikt op mijn D70

'k weet de code niet meer

effe wa googlen mss ?
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

ik heb ene van de blokker zo'n 10in1 van tihao, naar het schijnt moet dit werken met nummerke 298 maar bij mij doet dit dus nieksmendalle , nada , noppes , ries

(heb een 350D) , doe ik iets verkeerd ? zo niet deze niet kopen :-p
            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

298... ik heb ook een 350D en zal dat eens proberen van 't weekend. Hou je op de hoogte.
              Van waar heb je die info eigenlijk?
              ______
              www.vue.photo

Comment

de eerste keer moet je die 'programmeren'

en om dan te bedienen moest ik eerst op 'tv' duwen
                en dan op '7' om te triggeren

(is wel al effe geleden, dus niet zeker of 't zo is)

de Canon 300D had andere code

er is ooit een topic over geweest hier op BD
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Googlen was een goeie tip. Hier is er al iets te vinden:

Wel oppassen met de links die erin gepost staan, want die bevatten een Trojan.
                  ______
                  www.vue.photo

Comment

Als je de originele afstandsbediening hebt, kun je de universele programmeren door de codes van de originele te 'zenden' naar de universele, zie ook de handleiding.
                    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                      ik heb ene van de blokker zo'n 10in1 van tihao, naar het schijnt moet dit werken met nummerke 298 maar bij mij doet dit dus nieksmendalle , nada , noppes , ries

(heb een 350D) , doe ik iets verkeerd ? zo niet deze niet kopen :-p
                      Dat is de code voor op de D50 ... heb dezelfde afstandsbediening.
                      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Voor een Nikon D70 zou ik de Nikon remote kopen, kost slechts een paar tientjes en is heerlijk klein en handzaam. Weet niet of die werkt op de D50.
                        Geen idee wat een Canon remote kost.

Comment

ik heb die codes gevonden via et internet .... google ...

anders zou ik ze ook nt weten :-p (oa door via google in het archief van BD terecht te komen)
                          [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Codes zijn hier inderdaad gepasseerd, alsook elders verspreid op het net.
                            Gewoon de universele afstandsbediening afstellen op de bepaalde merken die je vindt, en klaar is kees...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Wel, ik wist niet dat dat zou kunnen, met een universele afstandbediening
                              Ik heb er hier ook zo nog een liggen, maar ik heb geen idee welke code ik moet gebruiken ... zou wel tof zijn om eens mee te 'spelen'
                              Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Working...
                              X