Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bruidsreportage

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bruidsreportage

Ik ben gevraagd voor een bruidsreportage.

En heb daar nog geen ervaring mee.

Heeft iemand wat handige tips en trucs om ergens op te letten?
    Welke lens ik het beste kan gebruiken ( 50 mm 1.8F, 18-55, 75-300)?

En wat is een redelijke prijs om te vragen als beginnen fotograafje?

alvast bedankt
    Canon EOS 400D + 18-55 - 50 mm F1.8 + 75-300

Re: Bruidsreportage

Oorspronkelijk geplaatst door Daniii Bekijk bericht
    Ik ben gevraagd voor een bruidsreportage.

En heb daar nog geen ervaring mee.

Heeft iemand wat handige tips en trucs om ergens op te letten?
    Welke lens ik het beste kan gebruiken ( 50 mm 1.8F, 18-55, 75-300)?

En wat is een redelijke prijs om te vragen als beginnen fotograafje?

alvast bedankt
    Ik volg hier niet zo goed... Je wil vergoed worden voor iets waar je geen ervaring in hebt en op een fotografieforum tips over vraagt...?
    Veel mensen vermoeden dat een bruiloft fotograferen zoiets is als een kotfuifje met vrienden in beeld brengen. Er komt heel veel bij kijken. Ieder goed moment moet jij in beeld kunnen brengen, 't is te zeggen, geslaagd in beeld kunnen brengen. Daarbovenop moet jij eigenlijk de genodigden dirigeren, zeggen waar ze moeten staan, waar ze niet mogen staan, en dat allemaal op een zo beleefd mogelijke en niet storende manier. Want je zal het nooit anders zien, net als jij een foto wil maken van het aansnijden van de bruidstaart, dat nonkel Gérard voor je neus komt staan met z'n wegwerptoestelletje waardoor hij voor jou dit uniek moment laat missen. En daar bovenop nog eens de wet van Murphy: fototoestel die het op bepaalde momenten eens niet wil doen, batterijen leeg nét op dat kritische moment, een blackout over een bepaalde instelling op je toestel...

Njah... 'k zou toch maar beginnen met gratis een bruiloft als tweede fotograaf in beeld proberen te brengen, als ik eerlijk mag zijn

Mvg,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
      Ik volg hier niet zo goed... Je wil vergoed worden voor iets waar je geen ervaring in hebt en op een fotografieforum tips over vraagt...?
      Veel mensen vermoeden dat een bruiloft fotograferen zoiets is als een kotfuifje met vrienden in beeld brengen. Er komt heel veel bij kijken. Ieder goed moment moet jij in beeld kunnen brengen, 't is te zeggen, geslaagd in beeld kunnen brengen. Daarbovenop moet jij eigenlijk de genodigden dirigeren, zeggen waar ze moeten staan, waar ze niet mogen staan, en dat allemaal op een zo beleefd mogelijke en niet storende manier. Want je zal het nooit anders zien, net als jij een foto wil maken van het aansnijden van de bruidstaart, dat nonkel Gérard voor je neus komt staan met z'n wegwerptoestelletje waardoor hij voor jou dit uniek moment laat missen. En daar bovenop nog eens de wet van Murphy: fototoestel die het op bepaalde momenten eens niet wil doen, batterijen leeg nét op dat kritische moment, een blackout over een bepaalde instelling op je toestel...

Njah... 'k zou toch maar beginnen met gratis een bruiloft als tweede fotograaf in beeld proberen te brengen, als ik eerlijk mag zijn

Mvg,
      het valt me op dat velen hier zich in hun eer getast voelen als er een vraag gesteld wordt over het maken van huwelijksfoto's door niet professionelen ...

live and let live zou ik zeggen, de rest is slecht voor het hart

Comment

Moet Frederic toch gelijk geven.
        Als dit de eerste keer is...proberen gratis mee te gaan met een meer ervaren mens.

Slecht voor het hart.....dat merk je ook als je toestel het begeeft en je hebt geen backup.

Wil je het toch doen.
        -Lichtsterke 2.8 objectieven.
        -Een opzetflitser
        -Een reserve toestel
        -Een reserve flits
        -Genoeg geheugenkaartjes (als je denkt met 4GB toe te komen, neem dan 8GB mee)
        -Voldoende batterijen voor toestel en flits
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darwin Bekijk bericht
          het valt me op dat velen hier zich in hun eer getast voelen als er een vraag gesteld wordt over het maken van huwelijksfoto's door niet professionelen ...

live and let live zou ik zeggen, de rest is slecht voor het hart
          Lol, 'k ben noch in m'n eer getast, noch een professioneel fotograaf!
          'k wil die jongen gewoon even wakker maken van waar ie aan wil beginnen zonder enige ervaring. 'k kon hem even goed aanraden er zonder verdere vraagstelling meteen in te vliegen en zowel zichzelf als het bruidspaar achteraf een mogelijk ontevreden gevoel geven.
          Een vergoedde opdracht afraden afgaande op de kennis van iemand is dikwijls de beste tip die gegeven kan worden

En als hij beslist het toch te doen, dan wens ik hem alleen maar veel geluk en goede resultaten toe!

Mvg,

Comment

Ik ben een zij, maar dat terzijde

en iets in de richting van;

de cd met foto's met © opsturen, mochten ze niet tevreden zijn, dan hoeven ze niks te betalen.. Mochten ze wel tevreden zijn, voor een x bedrag krijgen ze alle foto's zonder ©?

Comment

Ook ik geef Frederic overschot van gelijk.
              Een huwelijk is een gebeurtenis die vol is van éénmalige momenten die je absoluut niet mag missen. En dan kan je best wat ervaring gebruiken.
              Ervaring die je kan opdoen door, zoals reeds gesugereerd, als tweede fotograaf mee te lopen of door bijvoorbeeld gebeurtenissen in beeld te brengen die minder belangrijk zijn dan een huwelijk. Ik denk dan aan familiefeestjes, jubilea, communiefeesten, lentefeesten, ...
              Zonder ervaring zijn dergelijke minder belangrijke gebeurtenissen al stresserend genoeg !
              Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
              BD0993BE
              Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Ik ben een zij, maar dat terzijde
                Mijn welgemeende excuses

en iets in de richting van;

de cd met foto's met © opsturen, mochten ze niet tevreden zijn, dan hoeven ze niks te betalen.. Mochten ze wel tevreden zijn, voor een x bedrag krijgen ze alle foto's zonder ©?
                Dan denk ik even verder. Stel dat het koppel echt niet tevreden is, dan zullen zij enkel beelden hebben voorzien van een copyright-tekentje. M.a.w., als ze de beelden niet goed vinden, dan hebben ze eigenlijk zo goed als niks van die belangrijke dag in hun leven...

Allez, je doet ervan wat je wilt hoor

Mvg,

Comment

Ik merk ook wel dat sommige professionele fotografen zich hier soms in hun "eer getast" voelen, vooral bij dergelijke vragen. Maar ik vind hier toch ook wel dat Frederic hier gelijk heeft.
                  Ik, als amateur, zou zo'n opdracht niet aandurven. Toch zeker als het je eerste keer is.
                  Ofwel zoals gezegd, zou ik met een meer ervaren fotograaf meegaan ... en dan zeker kosteloos.
                  Een bruiloft vind ik nu ook wel een te belangrijke gebeurtenis om zomaar op good luck te gaan fotograferen ... tegen vergoeding dan nog.
                  Maar ja, da's mijn mening hé

Comment

Ik heb deze personen eerlijk verteld dat ik nog maar net begin met fotografie en verder nog geen ervaring heb met bruidsreportages.

Het is dus hun keuze om mij te vragen!

Comment

dit is alvast wat lectuur over het onderwerp (ligt nogal gevoelig hier) http://forum.belgiumdigital.com/show...light=bruiloft
                      en verder volg ik frederick ook wel.
                      in elk geval veel geluk gewenst moest je het willen proberen

groeten, robbe
                      Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
                      Wait. Look. Feel.
                      Then shoot ! (David Muench)

Comment

Ik heb deze personen eerlijk verteld dat ik nog maar net begin met fotografie en verder nog geen ervaring heb met bruidsreportages.

Het is dus hun keuze om mij te vragen!
                        Jij hebt hun verteld wat je ervaring is. Zij trouwen, zij kiezen. Willen zij het risico nemen, is dat volledig hun keuze en vind ik er maar één ding van: DOEN gewoon.
                        Inderdaad, soms wordt er hier wel wat gewichtig over dit onderwerp gedaan. Bruiloftfotografie wordt hier haast iedereen afgeraden. Hoe kan je het dan in godsnaam leren?? Doen dus, zolang je vooraf maar correct bent met je klanten.
                        Van Frederik krijg je wel wat interessante tips. Dat raad ik je dan ook aan... bereid je echt echt goed voor op deze dag. Lees er, bvb. hier, genoeg over. Via de zoekfunctie denk ik dat je alle antwoorden wel zal vinden.
                        Ik zou het in elk geval ook wel overwegen om niet al te veel te vragen die eerste keer... Als je al uit de kosten bent...
                        http://www.philippeswiggers.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. White Bekijk bericht
                          Bruiloftfotografie wordt hier haast iedereen afgeraden. Hoe kan je het dan in godsnaam leren??
                          Oorspronkelijk geplaatst door Mr. White Bekijk bericht
                          Van Frederik krijg je wel wat interessante tips.

De oplossing op jouw vraag stond ook tussen mijn tips: meelopen als tweede fotograaf op een bruiloft Kijken wat hij doet, zelf ook die bepaalde acties of gebeurtenissen in beeld proberen te brengen.
                          Indien mogelijk zowel zijn als jouw beelden vergelijken en zo leren uit je fouten.
                          Jij mag dan nog 1001 fouten maken, het bruidspaar kan zo goed als zeker zijn van geslaagde foto's

Mvg,

Comment

Ik zelf zat ongeveer te denken 50 euro voor alle foto's op cd zonder logo, mochten de mensen tevreden zijn.

Paar mensen vond dit belachelijk veel, ikzelf vond het wel meevallen, of verkijk ik me er nu zo op?

Comment

Ik zelf zat ongeveer te denken 50 euro voor alle foto's op cd zonder logo, mochten de mensen tevreden zijn.

Paar mensen vond dit belachelijk veel, ikzelf vond het wel meevallen, of verkijk ik me er nu zo op?
                              Als ze goed zijn is dat belachelijk weinig. Maar er zijn al een paar topics gaande over dit onderwerp met nogal hevige discussies.
                              Probeer eerst eens een wit kleed naast een zwarte smoking te fotograferen bij veel zonlicht en dan hier eens het resultaat te posten. Dan gaan we iets meer weten.

maar ik zou het niet riskeren vooor de 1ste maal, ze trouwen ten slotte maar 1x met die partner
                              Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
                              Meer op: www.xindi.be

Comment

Working...
                              X