Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony DSC H9 is er

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony DSC H9 is er

Gisteren een Sony DSC H9 gekocht voor de vrouw , maar natuurlijk na het laden van de accu ( geen penlittes meer , jammer ) ik vandaag een beetje aan het testen geweest
    Ik moet zeggen dat de eerste indrukken zeer goed zijn.
    Ik weet niet of ik hier een paar foto`s mag laten zien , anders haal ik ze wel weg
    Het gaat alleen even om de beeldkwaliteit en niet om de perfecte foto en compositie , daar had ik geen tijd voor

15x optische zoom

normaal

close up , geen macrostand

Er zullen best wel meer foto`s volgen maar dan in de juiste rubrieken
    Als iemand iets over de camera wil weten hoor ik het wel . voorzover ik er antwoord op kan geven

Gr bart
    Last edited by Bart1961; 24 april 2007, 22:21.

Re: Sony DSC H9 is er

kan enkel zeggen dat kwestie van beeldkwaliteit hij mooi resultaat geeft, maar dat doet de fuji s9600 ook, net als vele anderen, is hij in de auto stand getrokken of heb je bepaalde instellingen veranderd

Comment

Niet in de auto stand maar in de P stand (1e 2foto`s) laatste foto in de A stand

Foto 1 iso 100 f 5,6 1/250
      Foto 2 iso 100 f 5,6 1/320
      Foto 3 iso 100 f 6 1/60

Verder niets aangepast alleen de verhouding gezet op 3:2

Gr Bart
      Last edited by Bart1961; 24 april 2007, 22:30.

Comment

Ziet er goed uit.
        Waar heb je het toestel gehaald? Bij Konijn blijkt hij nog niet binnen te zijn.
        Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
          Ziet er goed uit.
          Waar heb je het toestel gehaald? Bij Konijn blijkt hij nog niet binnen te zijn.
          Kamera-express

Gr Bart

Comment

Zeer mooie foto's!

De stabilisator doet zijn werk goed
            Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Sinds ik de indrukwekkende specificaties heb gelezen van de H9, heb ik deze op mijn verlanglijstje staan en kijk vaak op internet voor testfoto's maar kon nog niet echt iets vinden; Als deze foto's echt onbewerkt uit de camera zijn gekomen dan zijn dit zeer behoorlijke foto's.
              Ik twijfelde lange tijd en dacht eraan om toch maar eerst de Canon S3 te kopen, maar als ik dit zie wordt de beslissing toch een stuk makkelijker.

Jammer dat je nog niet op hogere iso's geschoten hebt, want ik ben zeer benieuwd naar de ruisprestaties van deze camera en hoe de noise-reduction het doet mbt zichtbare artefacten enz., dit vanwege het feit dat Sony nu 8.1 MP op een 2,5inch CCD heeft gepropt, dit is altijd maar afwachten of dit goed uitpakt.

Als je me hier wat meer over kan vertellen of kan laten zien heel graag!

groetjes,

Tony

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TonyXXL Bekijk bericht
                dit vanwege het feit dat Sony nu 8.1 MP op een 2,5inch CCD heeft gepropt, dit is altijd maar afwachten of dit goed uitpakt.

Tony
                2.5 inch, is dat niet 6.35 cm? lijkt mij wel een heel grote sensor
                5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  2.5 inch, is dat niet 6.35 cm? lijkt mij wel een heel grote sensor
                  Goed opgelet (en stom van mij..) moet natuurlijk zijn: 1/2.5"

sorry!

Tony

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TonyXXL Bekijk bericht
                    Sinds ik de indrukwekkende specificaties heb gelezen van de H9, heb ik deze op mijn verlanglijstje staan en kijk vaak op internet voor testfoto's maar kon nog niet echt iets vinden; Als deze foto's echt onbewerkt uit de camera zijn gekomen dan zijn dit zeer behoorlijke foto's.
                    Ik twijfelde lange tijd en dacht eraan om toch maar eerst de Canon S3 te kopen, maar als ik dit zie wordt de beslissing toch een stuk makkelijker.

Jammer dat je nog niet op hogere iso's geschoten hebt, want ik ben zeer benieuwd naar de ruisprestaties van deze camera en hoe de noise-reduction het doet mbt zichtbare artefacten enz., dit vanwege het feit dat Sony nu 8.1 MP op een 2,5inch CCD heeft gepropt, dit is altijd maar afwachten of dit goed uitpakt.

Als je me hier wat meer over kan vertellen of kan laten zien heel graag!

groetjes,

Tony
                    Net even binnen in beschikbaar licht een paar foto`s gemaakt op hogere iso`s
                    Exif zit nog in de foto

iso 400 f3.5 1/13s

iso 800 f3.5 1/25s

iso 1600 f3.5 1/50s

aan de foto`s is niets gedaan komen zo uit de camera , het brauwe rechts in de foto is de weerspiegeling van de TV in de raam
                    iso 3200 is niet echt bruikbaar

en van de nightshot moet je je niet te veel voorstellen , word een groenige foto met hele grove pixels

Gr bart

Comment

En dan moeten we eigenlijk nog nieuwsgierig zijn naar full-size foto's uit deze camera. Aan foto's van dit formaat kan je helemaal niets afleiden namelijk. Het verbaast mij dan ook dat men al conclusies aan het trekken is aan de hand van deze beelden.

De foto's met hogere ISO's lijken toch al een flinke vorm van ruisreductie te vertonen. Het is puur smaak of je dit prettig vind aan een camera of niet. Maar wederom, dit is alleen te beoordelen aan de hand van de originele vol-formaat foto's of aan de hand van 100% crops.

Comment

misschien ... maar ondanks de ruisonderdrukking schijnt de 1600ISO toch wel weinig aan detail in te boeten wat voor dit type camera en het type sensor wel redelijk opmerkelijk is ..

Comment

Ik vind de foto's niet verkeerd, ik wou dat mij Canon Ixus 850IS het even goed deed op hogere iso's :-(

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            misschien ... maar ondanks de ruisonderdrukking schijnt de 1600ISO toch wel weinig aan detail in te boeten wat voor dit type camera en het type sensor wel redelijk opmerkelijk is ..
                            Mee eens...Zelfs met het iso 400 resultaat dat zo op mijn monitor zou verschijnen zou ik eigenlijk al tevreden zijn en overklast deze volgens mij de Canon S3.

Comment

Heeft die camera een P-shift functie zoals de H1? Daar vind ik niets van terug in de specificaties.
                              Comfortably numb with my Pentax

Comment

Working...
                              X