Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Wil rond mijn foto's op 5 mm van de zijkanten een fijne kader maken...maar hoe?
Groeten
Pat
Is uw probleem al opgelost. Zo neen, laat me dat even weten en ik stuur u een instructie hoe ik dit probleem denk op te lossen. De oplossingen die hier worden gegeven lijken mij, zonder nadere instrucie, moeilijk uitvoerbaar.
Ik heb de manier van Leonidas geprobeerd, maar ik kan het middelste blokje niet selecteren. Enkel de buitenste blokjes.
Rara hoe kan dat?
William
Eerst de afbeelding selecteren via Ctrl + A
Image - canvas size nemen,
With & heigt instellen bv 10 mm
Canvas extension color instellen bv white,
OK drukken
Ook in dit verband: plaatsen jullie de kader OVER de foto of er ROND?
Ik werk nu al een tijdje met macros in PS om mijn kaders te maken, maar ik twijfel soms wel of ze niet mooier zouden kunnen worden.
Vrij flexibele oplossing voor kaders is met laagmasker werken.
Vb :
- uw afbeelding dupliceren (ctrl + j)
- de onderste laag de kleur van uw gewenst kader geven (via edit - fill)
- bovenste laag actief maken en select-all (ctrl + a)
- select - transform selection (ctrl + t) -> sleep de hoekpunten (met shift + alt = symmetrie) en positioneer uw kader over de afbeelding zoals gewenst en bevestig met 'enter'
- 'add layer mask' in layer palet
Nu kan je bv via de move tool uw afbeelding nog herschikken, en/of allerlei effecten toepassen op het laagmasker (layer styles, blurren, filters, etc)
Iets meer werk, maar met een action kan je dat beperken, en eens zoveel flexibiliteit !
Ik heb de manier van Leonidas geprobeerd, maar ik kan het middelste blokje niet selecteren. Enkel de buitenste blokjes.
Rara hoe kan dat?
Dat zou ik niet weten, maar misschien dat je even moet kijken of er wel/geen vinkje moet bij "relative". Ik gebruik de methode van Leonidas al jaren om kaders toe te voegen, bijvoorbeeld:
Als je wilt, kan ik de action, script en stijl wel ergens posten.
Ik kies telkens een zwarte lijn rondom m'n foto van 3 Pixels (zowel boven, onder als links en rechts) toch heb ik constant het probleem dat links en boven geen lijn staat, en rechts en onder wel.
Wat zou het probleem kunnen zijn?
Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II
Oorspronkelijk geplaatst door Halfje-BruinBekijk bericht
Ik neem hier even je voorbeeld over.
Hoe ik met de canvas size die witte kader kan krijgen is geen probleem.
Maar hoe doe je die schaduw ?
G
As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison like.no.other
Ik doe dit even uit m'n hoofd, maar je moet een kopie van de background layer maken, dan de canvas vergroten en vervolgens op de kopie layer de blending options aanpassen zodat je een schaduw hebt.
Oorspronkelijk geplaatst door Halfje-BruinBekijk bericht
Ik doe dit even uit m'n hoofd, maar je moet een kopie van de background layer maken, dan de canvas vergroten en vervolgens op de kopie layer de blending options aanpassen zodat je een schaduw hebt.
Thanks !
ik heb het gevonden,eigenlijk weeral simpeler dan ik dacht
As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison like.no.other
Comment