Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax k100d en bat

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pentax k100d en bat

hallo,

ik heb hier een nieuwe k 100d, maar heb een vraag over de baterijen.

ik gebruik oplaadbare van 2200 m amp(Bilora en Uniross ),en deze gaan amper 70 clics mee
    als ik de gebruikers ervaringen lees her en der op het net,zou met dergelijke bat toch een 300 clics geen prob mogen zijn.

slechte bat ? of camera prob?

iemand ervaring?

ook lees ik veel goeds over sanyo eneloop bat.
    iemand evaring hiermee, en waar te krijgen.
    een pentax K100 d met 18-55 kit

Re: Pentax k100d en bat

IK gebruik oplaadbare bartterijen van de aldi, ik dacht 2350mAh en nog andere van 2600 mAh, en daar doe ik zeker 170 foto's mee als ik flitsen mee tel en veel meer zonder flits.
    Die van de Aldi zijn uitmuntend maar ook dat andere merk ik weet niet precies meer welk maar wel een A merk doen het goed.
    Nu heb ik ook andere gehad en die waren na 30 foto's al weer plat.
    Het ligt denk ik toch aan de batterijen maar wat ook kan dat heb ik ook gehad is dat de oplader stuk is.
    Ik heb er een gehad waar na opladen de batterijen heel snel weer leeg waren terwijl dezelfde batterijen het in een andere oplader wel goed deden.
    Ik zou het eens proberen met een andere oplader.
    succes en fijne feestdagen.
    Marlies
    Groetjes Marlies

https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

Comment

De nieuwste AA-akku's zijn 2700mAh:
      This website is for sale! vapextech.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, vapextech.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

(Er zijn ook al andere merken met akku's van 2700mAh.)

Maar als je lader die akku's maar gedeeltelijk laadt, dan haal je die capaciteit ook niet. Het is dus mogelijk dat je lader de akku's maar gedeeltelijk laadt.
      Bij sommige laders moet je de akku's wat langer laten zitten omdat die tegen het einde aan overschakelen op druppelladen. Als je blijft laden met de grote stroomsterkte, dan worden de akku's vooral tegen het einde van de laadcyclus heel heet, daarom wordt er nog een tijdje voortgeladen met een kleinere stroom. Maar dan zou je toch al wel 90% van de capaciteit moeten hebben.

Het lijkt wel dat die K 100D wel erg veel stroom nodig heeft, een EOS 20D haalt uit één lading (Lithium-ion akku = 7,4V 1400mAh) vlot meer dan 1000 foto's (zonder flits, maar wel een groot deel met IS-lens die ook meer stroom nodig heeft).

Misschien bekijk je de foto's teveel op het display, dat verbruikt ook heel wat stroom.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Probeer eens Sanyo Eneloops:

Zit nu aan 700 foto's op mijne ist D (nieuw uit verpakking); nog steeds niet moeten opladen...

Hier is een link:

Trouwens, de Eneloops zijn magisch en dé oplossing voor eender wie die op zoek is naar oplaadbare batterijen...
        http://www.digifotofreak.nl

Comment

en waar zijn die Eneloops te vinden ?

en in welke lader kan je deze opladen ?

Comment

Ter referentie, ik gebruik op m'n istDs een setje van 2,4 Ah voor een kleine 400 opnames. Ik heb inmiddels de gewoonte bij uitgebreide shoots per GB aan foto's de batterijen te wisselen, zit ik altijd goed.
            Bij de K100D kan het overigens uitmaken of de shake-reduction aan of uitstaat. Die kost ook stroom.

Comment

Heb die Eneloops gezien in de Mediamarkt in Antwerpen, in de Mediamarkt in Brussel waren ze dan weer niet te vinden, dus wellicht eens eerst informeren.

Merry Xmas,
              P.

Comment

Ik heb deze zomer met mijn istDS een volledige 2 gig kaart volgetrokken zonder batterijen te wisselen...
                Pentax K-5 - Pentax-DA WR 1:3.5-5.6 SMC - Pentax F 1:1.4 50mm - Pentax-FA 80-320mm 1:4.5-5.6 SMC - Pentax-M 1:1.4 50mm - Tamron 18-250mm 1:3.5-6.5 - Metz 58 af-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                  Probeer eens Sanyo Eneloops:

Zit nu aan 700 foto's op mijne ist D (nieuw uit verpakking); nog steeds niet moeten opladen...

Hier is een link:

Trouwens, de Eneloops zijn magisch en dé oplossing voor eender wie die op zoek is naar oplaadbare batterijen...
                  Wat ik kan opmaken van de uitleg die ze daar geven is dat die akku's vooral veel minder last hebben van zelfontlading, en dat ze daarom ook "vol" geleverd worden bij aankoop. Daardoor kan je er direkt mee werken zonde ze eerst te moeten laden.

Maar ze hebben wel een kleinere capaciteit, 2000mAh tegenover 2700mAh van de nieuwste series van andere merken. Dat is toch ook een verschil van 35% .

Als je de camera maar eens af en toe uit de kast haalt, dan heb je voordeel met die Eneloops, gebruik je de camera heel intensief (zodat de akku's na een paar dagen leeg zijn), dan heb je volgens mij meer aan akku's met een grotere capaciteit.

@ Datake, in de zomer zal je meer foto's uit een setje akku's halen want bij hogere temperaturen hebben akku's een grotere capaciteit.

Ik weet niet of chevy.silverado binnen of buiten foto's gemaakt heeft, maar dat kan wel een heel groot verschil maken bij lagere temperaturen.
                  BD0338BE

Comment

de testschots zijn binnen gedaan, en het eigenarige is als ik de (lege bat )volgens de k100 in mijn A75 steek , kan ik er nog vele foto's mee nemen
                    is de pentax dan kieskeuriger met de spanning van de bat ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chevy.silverado Bekijk bericht
                      de testschots zijn binnen gedaan, en het eigenarige is als ik de (lege bat )volgens de k100 in mijn A75 steek , kan ik er nog vele foto's mee nemen
                      is de pentax dan kieskeuriger met de spanning van de bat ?
                      Het is mogelijk dat door een te grote inwendige weerstand de spanning onder een bepaald punt zakt, en dat de camera daardoor aangeeft dat de akku's leeg zijn. Maar over het algemeen verbruikt een DSLR veel minder stroom dan een compact omdat je het schermpje niet gebruikt om foto's te maken.

Versleten akku's hebben meestal ook een wat grotere inwendige weerstand, maar ook als ze nog helemaal nieuw zijn is het ook mogelijk dat de maximale capaciteit niet gehaald wordt (en dan zou het in principe ook mogelijk kunnen zijn dat de inwendige weerstand wat hoger is).

Een goede Nimh-akku moet 1,2V blijven geven tot ze zo goed als leeg is, maar met een iets te hoge interne weerstand zal die spanning kunnen zakken bij een groot stroomverbruik.
                      BD0338BE

Comment

dus het kan een bat probleem zijn.

en zijn die eneloops in hasselt bij mediamarkt al gezien ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chevy.silverado Bekijk bericht
                          dus het kan een bat probleem zijn.

en zijn die eneloops in hasselt bij mediamarkt al gezien ?
                          Daar ben ik niet geweest de laatste tijd. Ze liggen in ieder geval bij de Mediamarkt in Aken. Niet zo ver van Hasselt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Maar ze hebben wel een kleinere capaciteit, 2000mAh tegenover 2700mAh van de nieuwste series van andere merken. Dat is toch ook een verschil van 35% .
                            Naast een hele trage eigen ontlading is één van de grootste voordelen van de Eneloops dat ze een heel hoge capaciteit hebben. Ze zijn inderdaad als 2000mAh opgegeven, maar ze verslaan zowat alle batterijen op de markt kwa capaciteit, zelfs de 2700mAh spullen. Een cijferke is voor mij maar een cijferke (de 850 Watt die Sony voor één of andere home cinema opgeeft is ook zo'n cijferke )...

ff nalezen. Ik heb ondertussen ook de Eneloops (gekocht in media Markt Antwerpen - zullen die in andere MM's ook wel hebben zeker?) en zit ondertussen aan 700 opnames sinds ik ze er in stak. De camera zegt dat ze nog steeds voldoende lading hebben. En nee, ik heb ze niet opgeladen voor gebruik: gewoon rechtstreeks uit de verpakking in de cam.

Ik kan ze van harte aanbevelen...!
                            http://www.digifotofreak.nl

Comment

Een goede avond hier ene Hollander,
                              Ik heb pas (deze week) een K100d gekocht, ik heb bemerkt dat inderdaad de oplaadbare AA's vrijsnel leeg zijn ( je bent natuurlijk ook wat meer aan het bekijken en experimenteren). Ik haal bij lange na niet de 100 foto's per lading.
                              GP 2700 het zijn wel nieuwe dus eigenlijk pas na 3x opladen de beste resultaten.
                              Ik heb geen eneloop, maar dezelfde soort +max van ansmann, maar deze waren ook vrij snel leeg, Althans de camera gaf leeg aan.
                              Nu heb ik geconstateerd, dat als je de camera uitzet, nadat hij de batterij halfleeg of leeg aangaf, en je na een paar tellen de camera weer aanzet. De batterij weer als vol aangegeven staat, en je weer rustig kunt doorgaan.
                              Hoe is dat bij de andere K100d gebruikers??!!
                              Zijn er ook K100d gebruikers die ervaring hebben met CRV3 Lithium Ion batterijen? En welk merk.
                              Voor de rest ben ik zeer tevreden over de camera.
                              Met vr.gr.WW Oly725

Comment

Working...
                              X