Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon

welke van deze nikons is aan het beste en waarom ( of waarom de andere niet ) qau prijs/kwaliteit

d50
    d70
    d70s

en wat zijn de grote verschillen tussen deze toestellen?

Met vriendelijke groeten
    Joeri

Re: nikon

fotosite

Comment

prijs kwaliteit is de D50 zeker beste keus. Doch de D70 en D70s hebben meer snufjes. Met beiden kan je echter even goede foto's trekken. Leuk bij de D70 en D70s is de DOF preview en dat je een cable release kan aansluiten. Alsook dat je met de ingebouwde flits reeds een andere flits kan ansturen.

Als je twijfelt kan je natuurlijk eens in de occasie markt kijken. Je kan zeker een D70 vinden die niet veel meer kost dan een nieuwe D50.

In ieder geval zijn alle drie de camera's zeer goed en je zal met geen enkele een slechte koop doen.

mijn persoonlijk gedacht: koop een D50. gebruik deze, leer fotograferen en spaar ondertussen verder. Tegen dat je je D50 perfect kent zal je genoeg bijeengespaard hebben voor een D200

wouter.
      Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wouterdhoye
        Leuk bij de D70 en D70s is de DOF preview en dat je een cable release kan aansluiten.

wouter.
        De D70 heeft GEEN kabelrelease en een kleiner schermpje(1.8" ipv 2").
        Dit zijn de enige verschillen tussen D70s en D70

Hubert
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Bij de D50 heb je maar 1 instelwieltje, ik kan me niet meer voorstellen dat ik met die beperking zou moeten zitten. Vandaar zou ik nooit de D50 willen, wat niet wegneemt dat het een uitstekend toestel is.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
            De D70 heeft GEEN kabelrelease en een kleiner schermpje(1.8" ipv 2").
            Dit zijn de enige verschillen tussen D70s en D70

Hubert
            scherm D70s is idd groter, verbruikt dan ook meer energie.

ik zou een goedkope D70 zoeken. leer daarmee werken en stap na een jaartje ofzo over naar een D200. eventueel, het kan goed zijn dat een D70 goed genoeg is en je liever lenzen bij koopt
            foto als spiegel of als venster?

Comment

Valt te zien wat je onder 'de beste' verstaat. Qua beeldkwaliteit zijn ze allemaal zo goed als gelijk.

Enkel de instellingsmogelijkheden van de D50 zijn beperkter. D50 heeft bvb

- geen ingebouwd grid dat in de zoeker kan worden getoond.
              - Geen tweede instelwieltje (IMHO niet iets dat je zal missen als de D50 je eerste reflexcamera is).
              - Geen verlichte toetsen.
              - Geen DOF knop.
              - 1/4000 max sluitertijd t.o.v 1/8000 bij D70
              - geen mirror lockup functie
              - kitlens van D50 is goed, die van de D70 is beter
              - SD kaart t.o.v CF bij de D70 en hoger. Geen microdrive mogelijk
              - Geen remote flash mogelijk
              ...

Aan jou om uit te maken welke mogelijkheden je wilt. Zelf heb ik een D50 en voel me niet gehinderd door zijn mindere mogelijkheden.

Persoonlijk vind ik het grootste nadeel van de D50 het gebruik van SD kaarten. Als je de microbe te pakken hebt, en je wilt een hoger toestel aanschaffen, dan moet je opnieuw investeren in allemaal nieuwe geheugenkaarten.

Tja kan alleen redenen bedenken om voor een D70S te kiezen ipv een D50, tenzij misschien het budget . Als mijn 'goedkope' D50 morgen op grond kapotvalt, koop ik overmorgen ne nieuwe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mister B
                Welk toestel heeft wel verlichte toetsen
                Zowel de D70 als de D200 hebben dat niet.
                Van de anderen weet ik het niet maar ben wel benieuwd.

Hubert
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

excuseert: verlicht LCD scherm bovenaan de camera.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                    Welk toestel heeft wel verlichte toetsen
                    Zowel de D70 als de D200 hebben dat niet.
                    Van de anderen weet ik het niet maar ben wel benieuwd.

Hubert
                    Mijn Nokia heeft verlichte toetsen, maar eigenlijk kun je dat geen camera noemen.

Maar bij de D70(s) kun je wel het display verlichten en bij de D50 niet.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

naar 't schijnt scoort D50 beter qua ruis op hogere ISO

D50 is ook wa kleiner dan D70
                      dus zeker es vastnemen om te zien welke best in de hand ligt
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

- geen ingebouwd grid dat in de zoeker kan worden getoond.
                        - Geen tweede instelwieltje (IMHO niet iets dat je zal missen als de D50 je eerste reflexcamera is).
                        - Geen DOF knop.
                        - 1/4000 max sluitertijd t.o.v 1/8000 bij D70
                        - kitlens van D50 is goed, die van de D70 is beter
                        - SD kaart t.o.v CF bij de D70 en hoger. Geen microdrive mogelijk
                        - Geen remote flash mogelijk
                        ...
                        bedankt voor de uitleg een deel van deze fuctie weet ik zelf niet waarvoor ik zo moet gebruiken, dus weet ik ook niet of ik ze zou missen.

Persoonlijk vind ik het grootste nadeel van de D50 het gebruik van SD kaarten. Als je de microbe te pakken hebt, en je wilt een hoger toestel aanschaffen, dan moet je opnieuw investeren in allemaal nieuwe geheugenkaarten.
                        dit is voor mij geen nadeel, mijn digitaal compactje gebruiker ook sd kaarten, dus ik heb er zo nog wel 3 liggen ofzo ongeveer 2 gb in het totaal,
                        dus enkel als ik de d70 zou nemen moet ik nieuwe kaartjes kopen

en de d200 lijkt me ook beter, maar die ligt boven mijn budget

Met vriendelijke groeten
                        Joeri

Comment

Enkel de instellingsmogelijkheden van de D50 zijn beperkter. D50 heeft bvb
                          [kommaneuk modus aan] een D70 heeft ook geen mirror lockup [kommaneuk modus uit]

Ik werk zelf met de D70, heb eens een uurtje een D50 in mijn handen gehad en het was toch wennen met één wieltje. Vroeger had ik op de F801s ook maar één wieltje, maar met die G-type lenzen (zonder diafragmaring) zijn twee wieltjes toch massa's handig.
                          Het grote verschil lijkt me inderdaad de draadloze flits en de DOF knop. Wat me ook opviel is dat de iso slechts in volle stappen kan verzet worden (200-400-800-1600), met de D70 gaat dat in 1/3 stappen.

Smt.
                          Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

Comment

Tja, de D70 en de D50 zijn allebei op cruciale punten gehandicapped, Nikon moet ook nog duurdere cameras verkopen

D50: Zoals al eerder gezegd, instelwiel, DOF preview,...
                            D70: Slechte ruiseigenschappen (tov D50 als je van een compact komt niet)

Comment

Waarom heeft mijn D50 WEL een mirror lockup functie???????
                              Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

Comment

Working...
                              X