Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk materiaal voor bonenzak ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk materiaal voor bonenzak ??

Ik zou graag zelf en bonenzak maken, maar ik geraak er niet goed uit welke vulling ik het best kan gebruiken. Ik was ook aan het denken aan een lightweight versie.

Mogelijkheden waar ik al aan gedacht had:
    -gedroogde bonen (duh!)
    -isomo
    -plastieken bolletjes (en waar vind je dat dan, he??)
    -kersepitten
    -...

Wat denken jullie? Wat zou het beste 'marcheren'?
    “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
    Scott Adams

Hmmmm...

Kersepitten?

Je hebt zelfs neksteuntjes met kersepitten dacht ik. Die zijn misschien onmiddelijk geschikt.
    http://www.theafricabug.com

Comment

Tja... wie weet, ik heb alleen wat schrik dat die pitten te groot zijn waardoor de zak niet flexibel genoeg is. 't Zal misschien wat experimenteren worden...
      Originally posted by Jochen
      Hmmmm...

Kersepitten?

Je hebt zelfs neksteuntjes met kersepitten dacht ik. Die zijn misschien onmiddelijk geschikt.
      “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
      Scott Adams

Comment

Rijst schijnt ook heel goed te gaan.
        ps zelf geen ervaring...

Gr Peter.
        Canonvijfdeemarkdrie

Comment

Rijst, boekwijt (de pelletjes... zoals een boekwijtkussen... Zeer goed 'vormbaar', misschien niet stijf genoeg), kersenpitten, gedroogde halve erwten,... lijken me OK.

Opletten met bananen echter...

Comment

Voor wat moet het dienen?

Comment

Ik heb van die isomobollekes gebruikt die ze ze nemen om kussens te vullen.
              Het mee te sleuren gewicht was voor mij ook belangrijk (+ 15 kg)
              Groetjes,

Rudi Petitjean

NATURE GALLERY

Comment

kiezels, bakstenen, water, klei, suiker, jam, koffie, mosterd, mayo,
                moet ik nog grappiger worden of wa is het?

Met vriendelijke groeten,
                Ronald
                www.konings.biz

Comment

Zelf heb ik rijst gebruikt. Maar een vriend mij heeft een "bonenzak" met kleine piepschuimballetjes, die hij uit een zitzak heeft gehaald.
                  Werkt prima, en is lichtgewicht.

Suc6 rOb
                  Nikon D800, MB-D12, SB-800. Nikkor: [10.5mm F2.8] [17-35mm F2.8] [28-70mm F2.8] [24-85mm F3.5-4.5] [80-200mm F2.8] [50mm F1.8]
                  Sigma: [12-24mm F4.5-5.6] [150mm macro F2.8],Driepoot, opslag dingetje en nog wat troep

Comment

Hmmm.....heeft iemand toevallig een voorbeeld foto van zo'n bonenzak waarop het toestel rust?

Ben wel benieuwd welke afmetingen ongeveer gebruikt worden voor het maken van zo'n zak.
                    Met de groeten van Stanley !

Albumpies

Canon Stuff

Comment

tja je zou ook gewoon google.com eens kunnen gebruiken en beanbag intikken he...

http://www.naturephotographers.net/gs/gssac.html

Met vriendelijke groeten,
                      Ronald
                      www.konings.biz

Comment

dient als soort van statief, heel handig als je uit de wagen fotografeerd, vanop de grond en heel stabiel (door groot opp waarop cam en lens kunnen rusten)

kan ook dienen als neksteun al sje de hele dag met een blok van een cam rond je nek hebt rondgelopen
                        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

Merci voor de tips! Het gewicht geeft ook bij mij de doorslag, dus rijst e.d. is bij nader inzien niet direct een optie. Ik heb daarjuist in de GB een pakske van een halve kilo bonen vastgehad en da's nog lang niet voldoende denk ik voor een bonenzak. Eigenlijk gewoon absurd om daar mee te sleuren (tenzij de zwaarte extra stabiliteit geeft natuurlijk. Daar ben ik ook nog niet achter)

Enfin, ik denk dat ik voor de isomobollekes (piepschuim voor de noorderburen) ga .Nu alleen maar hopen dat dien isomo genoeg stabiliteit geeft (dat er bijv geen bollekes beginnen schuiven als het toestel erop rust) en dat dien isomo er niet langs elke naad in poedervorm uit komt vliegen

Scott Adams

Comment

nen bonenzak jong !!!
                            ik ben blij dat ik daar een foto van gezien heb want anders had ik geen enkel benul wat je daar kon mee doen in de fotografie !!

Wel in de schietsport gebruiken we die ook maar dan met zand of pvc korrels, pvc korrels zijn licht, stevig, en stabiel
                            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

louter in gedachten, lijkt het mij handig om een stevige elastiek mee te nemen, om zo eventueel de peipschuimbolletjes in een kleiner stuk van de stof te dwingen en dus een 'vastere' vulling te krijgen?

Koen

Comment

Working...
                              X