Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta 5d/7d Of Nikon D70s

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Minolta 5d/7d Of Nikon D70s

Ben aan het twijfelen voor het aanschaffen van een nieuwe camera.
    Ben in het bezit van minolta lenzen: 50mm af 1.8, 35-105, 100-300.
    Was van plan om een dynax 5d of 7d te kopen omdat ik dan deze lenzen nog kan gebruiken.
    Omdat Minolta nu stopt ben ik aan het twijfelen gegaan en zou me dan een Nikon d70s willen aanschaffen maar dan kan ik natuurlijk mijn lenzen niet meer gebruiken.
    Is de Nikon d70s zoveel beter dan de 7d?
    Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

Re: Minolta 5d/7d Of Nikon D70s

Oorspronkelijk geplaatst door RBOOM
    eerder omgekeerd zou ik zeggen

Comment

D70s: beter zal hij misschien niet zijn, doch wel een zeer goede keuze. Nikon producten zijn vrij compatibel doorheen de jaren en behouden hun waarde redelijk goed. Nikon heeft een zeer uitgebreid en uitstekend lenzengamma. Hun producten zijn doorgaans kwalitatief zeer goed.
      Ik ben 10 jaar geleden ook overgestapt van Minolta naar Nikon en heb er tot dusver geen spijt van gehad.
      Ik vermoed dat Minolta ook met een aps-sensor werkt waardoor je met je huidige lens je breedhoek van 35mm verliest. Een nieuwe standaardlens dien je dan sowieso aan te schaffen (18-70 of zoiets). Op die manier is de overstap naar Nikon eigenlijk nog zo zot niet.
      Indien je dit forum goed naleest worden waardevolle tips gegeven voor de aankoop van lenzen.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Alhoewel ik een Nikon gebruiker ben, zou ik in jouw geval niet twijfelen en voor de Minolta 5d of 7D gaan. Je hebt immers de lenzen al.
        Je kan de Minolta aan bodemprijzen vinden, en je hebt het voordeel van de ingebouwde beeldstabilisatie!
        Qua beeldkwaliteit zal de Minolta zeker niet moeten onderdoen voor de Nikon!

Gr's, Wim
        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Minolta is zeker beter dan de Nikon hoor.(toch al je 7D met D70 vergelijkt.... D200 overklast natuurlijk alles.)
          Ik heb de D70 en heb ook al met de 7D gewerkt. Geef mij dan maar de 7D (en als Nikon gebruiker met spijt in mijn hart moet ik dat toegeven.)
          Maar probleem momenteel is dat iedereen ontslagen is van servicecentrum van Minolta. Sony neemt misschien deze goede vakmensen wel terug aan.
          Maar voorlopig is het daar wel een heksenketel, en is het zeker niet de moment voor daar nu een toestel naar toe te sturen.
          Zal je maar overkomen met een nieuw toestel dat onder garantie valt en dat BV..en frontfocus probleem heeft.
          Weet zelf uit goede bron (SDcard) dat zij BV...een Minolta binnen krijgen die moet hersteld worden. zij niet herstellen, maar de persoon gewoon zijn geld terug geven. (En dan sta je daar wel zonder toestel)
          Binnen een paar maanden zal de lucht wel opgeklaard zijn.
          Maar momenteel kan niemand vertellen hoe het nu verder zal evolueren.
          Weet wel dat ook de support (firmware) voor deze toestellen op zijn gat ligt.
          Zal Sonny voor de 7D probleem met de flits 5600HSD gaan oplossen.
          of laten ze alles zo als het is en gaan ze zelf een nieuwe DSLR bv......9D uitbrengen.....Maar wie zal het zeggen?????????
          Last edited by jan van ginkel; 10 april 2006, 13:22.
          Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
          Hier op dit forum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RBOOM
            Ben aan het twijfelen voor het aanschaffen van een nieuwe camera.
            Ben in het bezit van minolta lenzen: 50mm af 1.8, 35-105, 100-300.
            Was van plan om een dynax 5d of 7d te kopen omdat ik dan deze lenzen nog kan gebruiken.
            Omdat Minolta nu stopt ben ik aan het twijfelen gegaan en zou me dan een Nikon d70s willen aanschaffen maar dan kan ik natuurlijk mijn lenzen niet meer gebruiken.
            Als je aan het twijfelen bent, niet kopen dan, en wachten tot je de nieuwe Sony range kent.
            Over welke kamera beter is kan je blijven leuteren, ik zeg daarover niks meer, door toedoen van enkele brave zielen hier op dit forum :-(
            Wat ik je wel kan zeggen, is dat de 7d in een hogere klasse speelt dan de d70s. En dat merk je!

Comment

[QUOTE=jan van ginkel]Minolta is zeker beter dan de Nikon hoor.
              [QUOTE]

Dit vind ik op zijn minst een zeer gedurfde uitspraak.
              Wat noem jij beter? Heb je het hier over de lenzen, software, camera's, flitsers...
              Ik heb ongeveer evenlang met beide systemen gewerkt en ik kan stellen dat inzake optiek en flitsen Nikon de lat zeer hoog legt. De Nikon D70 is een uitstekende camera en heeft voor vele gebruikers zijn strepen al ruim verdient.
              Ik zou eerlijk gezegd niet meer durven investeren in een bedrijf dat na het Konica-avontuur nu in handen ligt van een producent die nog niet weet wat er mee aan te vangen.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik kocht in december vorig jaar een Minolta 5D, omdat ik al wat Minolta-glas had.
                Maar ik zit nu ook een beetje met gemengde gevoelens, alhoewel ik er niet aan twijfel dat Sony binnenkort met een DSLR op de markt komt, met de Minolta lensvatting.
                Het enige waar ik echt spijt van heb is dat de prijs van de Minoltatoestellen nu gekelderd is, en ik in december nog (relatief) veel betaalde.
                David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Heb me in Maart nog een KM 7D gekocht, zonder dat ik lenzen of andere zaken had. Ik moest sowieso van 0 beginnen. Het algemene ontwerp, de Build-Quality en toegankelijkheid van het toestel (externe knoppen) hebben me toch doen kiezen voor KM. Ik moet zeggen dat - toen ik beide in mijn handen heb gehad - ik de D70 (alhoewel met recht een goed toestel) toch een klasse minder moest geven: stevigheid, zoeker, intuitiviteit, gebruik, ect. Mocht de KM niet beschikbaar geweest zijn - of op het vorige prijsniveau gelegen hebben (1400+ voor de body), geen idee wat het dan geworden was.

Gebrek aan support - dat zien we dan wel weer. Sony kan zich niet veroorloven van die hele Customer Base gewoon aan zijn lot over te laten. Nieuwe producten zullen verder bouwen op de Minolta A-Mount en de rest zien we wel. Voor hetzelfde geld brengt Sony 36 lenzen uit die backwards compatible zijn - zou alleen maar slim zijn.

Vroeger was zoiets problematischer dan nu - verwacht van een oude mechanische SLR een levensduur van ettelijke tientallen jaren, geen idee hoe lang een DSLR het uithoudt, maar ik denk dat je na om en bij 5 jaar toch naar vervanging mag gaan kijken.
                  Ik geniet gewoon van mijn camera en van de resultaten - qua value for money was er geeneen die kon tippen aan de deal die ik gesloten heb.
                  Analog & Digital enthousiast.
                  No brand loyalist.

Comment

Dit vind ik op zijn minst een zeer gedurfde uitspraak.
                    Wat noem jij beter? Heb je het hier over de lenzen, software, camera's, flitsers...
                    Ik heb ongeveer evenlang met beide systemen gewerkt en ik kan stellen dat inzake optiek en flitsen Nikon de lat zeer hoog legt. De Nikon D70 is een uitstekende camera en heeft voor vele gebruikers zijn strepen al ruim verdient.
                    Ik zou eerlijk gezegd niet meer durven investeren in een bedrijf dat na het Konica-avontuur nu in handen ligt van een producent die nog niet weet wat er mee aan te vangen.

Ik denk dat vorige poster bedoelt dat de 7D gericht is op een iets hoger marktsegment (ergens tussen D70 en D200).
                    Ik heb zelf een 7D, en werk regelmatig met D70 en D100 (voortreffelijke camera's trouwens). Qua instellingen biedt de 7D toch wel iets meer. Alleen op het gebied van (AF) snelheid loopt hij duidelijk achter, zeker met oudere lenzen.

Maar om terug te komen op de oorspronkelijke vraag: mocht er geen twijfel bestaan over de ondersteuning van Minolta na de overname, zou ik geen enkele reden zien om niet te kiezen voor de 7D (of 5D). Let wel op met "oude lenzen": er zitten juweeltjes tussen de oude Minolta objectieven, maar de mindere ga je al snel willen vervangen. De markt van 2dehandslenzen voor Minolta maakt gekke sprongen. Mits een beetje zoeken kan je hele mooie zaken doen (trouwens: die 50/1.8 die je vernoemt bestaat volgens mij alleen als Manual Focus. Als het een MF is, past die niet op een 5D/7D).

En wat die service betreft: er doen verschillende indianenverhalen de ronde. Blijkbaar moet het initiatief komen van de lokale Sony vertegenwoordigers. In sommige landen is de situatie al duidelijk (UK, Duitsland), bij ons is het een groot vraagteken.
                    BD0776BE - Rari Minoltas in gurgite vasto

Comment

voor sport is Nikon sneller
                      Canon EOS 30D + BG-E2 - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM - Speedlite 430EX Flitser

Comment

Gezien het glas dat je al hebt zou ik zeker voor de 7d gaan.
                        Ware het niet dat ik in een contest een D70 gewonnen had, dan fotografeerde ik nu met een digitale Pentax, gezien mijn glasbak...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol
                          Gezien het glas dat je al hebt zou ik zeker voor de 7d gaan.
                          Ik ook.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Zoals hiervoor al vermeld:
                            Tweedehandsprijzen doen gekke dingen. Dat heeft volgens mij vooral nadelen voor mensen die in een vlaag van paniek hun winkel supersnel willen verkopen, maar heeft enorme voordelen voor wie nu rustig aan het uitkijken is naar een paar Minolta spullen.

En wat de service betreft, maak ik me helemaal geen zorgen. Ik heb zelf al een paar overnames meegemaakt van bedrijven waarin ik werkte, en telkens heb je dezelfde chaos gedurende de eerste 6 maanden. Daarna loopt alles wel weer vlot...

En zelfs al mocht ik een nieuwe 7D moeten kopen vanwege problemen met de huidige, dan nog zou mijn hele set minolta materiaal absoluut niet duur zijn in vergelijking met de normale verkoopswaarde, of in vergelijking met een gelijkaardige set materiaal van een ander merk. Begin bv. al maar een keer met IS/VR-lenzen te kopen... Bij Minolta heeft elke lens IS/VR.

Maar als je echt 100% zekerheid en voorspelbaarheid wenst, elke dag van het jaar en 24u per dag, dan kies je misschien beter iets anders ?
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Zal misschien nog even de kat uit de boom kijken.
                              Ik heb nu nog een digitale minolta dimage 7i maar het beeld via de zoeker is niet scherp te krijgen. Kan voorlopig nog voort en zal zien hoe de situatie bij sony evolueert.
                              Kan misschien ondertussen ergens een tweedehands minolta 5d of 7d op de kop tikken.
                              Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ronny
                              Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

Comment

Working...
                              X