Ik zou graag eens enkele foto's zien genomen met deze lens nikon 70-300 vr en wat zijn de voor en nadelen er van.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
nikon 70-300 vr
Collapse
X
-
-
Re: nikon 70-300 vr
Oorspronkelijk geplaatst door kerkuil Bekijk berichtIk zou graag eens enkele foto's zien genomen met deze lens nikon 70-300 vr en wat zijn de voor en nadelen er van.
* lichtgewicht
* heel goede prijs - kwaliteit
* goede kleuren
* stevig gebouwd
* VR werkt perfect
Nadelen:
* beetje softer na 240mm
Mijn gedacht? Niet twijfelen, maar kopen Heb het ook gedaan
Ik gebruik die hoofdzakelijk om te planespotten, maar heb er een dagje zoo ook al mee gedaan.
Volgens mij de betere consumerlens.
voor een aantal voorbeelden (wel maar 1024 x 681 en bewerkt): Airliners
-
Prima reislens voor zijn prijs.
Ik heb ze meegenomen naar Spanje en ben 100% tevreden
Ze is misschien wat softer op 300mm F5.6 maar toch bruikbaar. Zeer scherp op F/8. Spijtig dat ze pas focust op 1.5m, voor kleine vlinders is het soms wat ver.BD0497BE : Nikon body + glas
www.RudyVerrijt.info
Comment
-
nog wat extra info gevonden:
Comment
-
-
Misschien wat laat, mijn reactie, maar toch: ik heb de 70-300 VR sinds februari, en ben er zéér tevreden van.
Enige nadeel: focus is wat langzaam bij weinig licht (schemering).
Niet onbelangrijk: ik gebruik ze op een D50, en heb ze enkele dagen gebruikt op een D200 (> 2000 foto's). Ik vind dat ze op een D200 beter aanvoelt, het toestel is dan beter gebalanceerd.
Comment
-
Heel positief over deze lens, slechts (voor mij dan) 1 nadeeltje, en waarom ik ook nog m'n sigma 70-300 (zonder vr) hou: geen macro stand.
Max 1:4, met m'n sigma kan ik nog naar 1:2.
(budget voor "echte" macrolens is er momenteel niet )Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
MySite - All your base are belong to us - What you say
Comment
Comment