Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikkor 105 mm t2.8 vr

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikkor 105 mm t2.8 vr

gebruikt iemnd deze lens , en wat zijn de bevindingen?
    ik zou deze eventueel willen in overweging nemen aan te schaffen , speciaal vooe portret/model fotografie.

of is 105mm te veel van het goede en een 85 mm betere keuze ?
    http://www.jvs-photography.be/

Re: nikkor 105 mm t2.8 vr

Plus nog een paar topics als je zoekt op 105 VR
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Persoonlijk ben ik heel tevreden over deze, ook voor portret, als je ver genoeg achteruit kan is de 105mm geen probleem

Een voorbeeld: Camera Nikon D200 Obj. 105mm 1/500 sec. f4.0

Comment

Het is eigenlijk bedoelt als een macro lens, En de foto's die ik zie zijn echt superscherp. Ik denk dat een 85 f1.8 iets beter is voor portret kost ook wat minder en je moet niet zo ver van je model staan.

Neem je graag macrofoto's is dit handig meegenomen.
        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Juist omdat het eigenlijk een macrolens is zal autofocus wat trager zijn. En dat is niet altijd handig voor portretfotografie. Meestal wordt voor portret inderdaad eerder naar 50 of 85mm gegaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
            Juist omdat het eigenlijk een macrolens is zal autofocus wat trager zijn. En dat is niet altijd handig voor portretfotografie. Meestal wordt voor portret inderdaad eerder naar 50 of 85mm gegaan.
            Er staat wel een focus limit switch op denk ik, waardoor de AF dan weer sneller gaat.
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

het voorbeeldje van hierboven is in ieder geval messcherp....als de 85 mm even goede resultaten heeft zal het deze worden....
              morgen naar de winkel ....
              http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
                Het is een AFs-lens, dus zo traag zal ie dan ook weer niet zijn.
                En een 105mm brandpunt voor portret kan ook zijn voordelen hebben.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                  En een 105mm brandpunt voor portret kan ook zijn voordelen hebben.

Hier moet je niet aan twijfelen...

mvg,

Roland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                    Er staat wel een focus limit switch op denk ik, waardoor de AF dan weer sneller gaat.
                    Gaat niet sneller, alleen een beperktere slag.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                    X