Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

draadloos internet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: draadloos internet

Zoals eerder al aangehaald, beneden draadloze router zetten, op draadloze router zitten ook vaste connecties.
    Dus draadloze router doorverbinden met je adsl modem (via rj 45 kabel)
    draadloze router doorverbinden met je pc (via rj 45 kabel) (netwerk kaart).
    Ik geloof dat je huidige config is, adsl modem naar netwerk kaart vaste pc ????

En dan de instructies in het boekje volgen, om je draadloos signaal naar boven door te sturen, eerst laten werken zonder iets van beveiliging, en als alles werkt, kan je uw beveiliging op uw draadloos signaal aanzetten.

Zorgen dat er in de vaste pc van uw zoon natuurlijk ook een draadloze netwerk kaart zit, maar tegenwoordig kost dat ook niks meer, en sommige routers worden same met een draadloze netwerk kaart (mag via usb zijn) verkocht.

Aan te raden, als je u een draadloze router koopt, koop die van een merk dat wat bekent is, d-link, linksys e.d. ......
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Bedankt voor de samenvatting, jdm. Die draadloze netwerkkaart is dus enkel voor de pc boven die draadloos moet surfen, bij de andere hoeft er geen nieuwe kaart in, toch?
      Waar wordt die d-link zoal verkocht: mediamarkt, photohall?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kade Bekijk bericht
        Bedankt voor de samenvatting, jdm. Die draadloze netwerkkaart is dus enkel voor de pc boven die draadloos moet surfen, bij de andere hoeft er geen nieuwe kaart in, toch?
        Waar wordt die d-link zoal verkocht: mediamarkt, photohall?
        Neen, die kun je gerust via draad aangesloten laten. Carrefour, makro, weet ik dat ze zowel d-link als linksys verkopen. Photohall en mediamarkt krijg ik zoveel relcame niet van

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
          Zoals eerder al aangehaald, beneden draadloze router zetten, op draadloze router zitten ook vaste connecties.
          Dus draadloze router doorverbinden met je adsl modem (via rj 45 kabel)
          draadloze router doorverbinden met je pc (via rj 45 kabel) (netwerk kaart).
          Ik geloof dat je huidige config is, adsl modem naar netwerk kaart vaste pc ????

En dan de instructies in het boekje volgen, om je draadloos signaal naar boven door te sturen, eerst laten werken zonder iets van beveiliging, en als alles werkt, kan je uw beveiliging op uw draadloos signaal aanzetten.

Zorgen dat er in de vaste pc van uw zoon natuurlijk ook een draadloze netwerk kaart zit, maar tegenwoordig kost dat ook niks meer, en sommige routers worden same met een draadloze netwerk kaart (mag via usb zijn) verkocht.

Aan te raden, als je u een draadloze router koopt, koop die van een merk dat wat bekent is, d-link, linksys e.d. ......
          Hier gaan we weer....

Beneden gewone router zetten (niet draadloos), uitgang 1 naar de bestaande PC (met kabel), uitgang 2 (met kabel) naar een Powerline adapter die je dan in een stopkontakt steekt.
          Boven terug een Powerline adapter in een stopkontakt en (met kabel), naar de tweede PC.
          Geen zorgen voor WEP of WPA toestanden of signaalsterkte enz... , en als er later nog een PC moest bijkomen, nog een adapter kopen en klaar is Kees.
          Prijs van adapters + gewone router is te vergelijken met de prijs van de draadloze optie.

Mocht je in je woning een driefasige aansluiting hebben, dan kan het zijn dat het niet werkt, indien de verschillende stopkontakten op verschillende fases zitten.
          De powerline adapters wel bij voorkeur rechtsreeks in een Stopkontakt steken, niet in een verdeelblok.

@jdm: dat "amateurke" werkt bij de Europese Loterijen in Luxemburg als netwerk-supervisor, en ik zeg niet dat hij het niet kent of kan oplossen, hij zegt alleen dat het gedrag van wireless soms "om grijs haar van te krijgen" is.
          Vandaar dat ik bij mijn leuze blijf: als je draadloos kan vermijden, vermijdt het dan, alle andere oplossingen zijn meestal veel eenvoudiger, stabieler en veiliger.

@Kade: veel succes met je draadloos avontuur, en koop je gerief best in een computerwinkel, meestal hebben "de groote magazijnen" van zoiets totaal geen kaas gegeten.
          Last edited by nete; 15 juni 2007, 17:27.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            @jdm: dat "amateurke" werkt bij de Europese Loterijen in Luxemburg als netwerk-supervisor, en ik zeg niet dat hij het niet kent of kan oplossen, hij zegt alleen dat het gedrag van wireless soms "om grijs haar van te krijgen" is.
            Vandaar dat ik bij mijn leuze blijf: als je draadloos kan vermijden, vermijdt het dan, alle andere oplossingen zijn meestal veel eenvoudiger, stabieler en veiliger.
            Sorry dat wil niks zeggen, 'k ken genoeg ex chauffagisten die het in de jaren 90 tot netwerksupervisor of beheerder gemaakt hebben, als die mens dergelijke uitspraken doet, zegt dat al veel over zijn kwaliteiten

Het is gewoon jammer dat u mensen, zo probeert angst te doen krijgen voor die draadloze toestanden. Neem het aan, 't is niet omdat u er problemen mee gehad heeft, dat die toestanden slecht zijn. Zelfs met bekabeling kun je netwerk problemen hebben. En de problemen die zich op draadloze netwerken voordoen, hebben meestal niks te zien met het draadloze aspect (zoas de problemen hierboven) te zien. Er zit geen verschil op in werken, alleen de manier waarop de fysieke verbinding tot stand gebracht wordt, is anders. Maar dat is dan ook alles. Het enige probleem dat je kunt hebben is dat je uw fysieke verbinding niet kunt realiseren door omgevingsfactoren, maar dat is met bekabelde netwerken juist hetzelfde.

Comment

Idd problemen die ik aanhaalde hebben NIETS te maken met draadloos of niet draadloos , indien je de eerste post goed leest staat dit ook vermeld !!!
              Het was dus een MENSELIJKE fout , wat teveel beveiligheden aangevinkt met het gevolg dat norton geen binnenkomende verbinding toestond.
              Norton gewist en terug van 0 begonnen en het probleem was opgelost.
              Ikzelf werk al jaren draadloos met meerdere pc's zonder problemen en idd het is aansluiten , eventueel beveiligen via draad (dit lukt niet draadloos bij sommige routers) , en de verbinding komt automatisch tot stand.
              toch nog even de 'collega's ' hier bedanken om luidop mee te denken , één van de reden dat BD zo populair is !!!
              ***Ne kodak en ne zak...***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                Sorry dat wil niks zeggen, 'k ken genoeg ex chauffagisten die het in de jaren 90 tot netwerksupervisor of beheerder gemaakt hebben, als die mens dergelijke uitspraken doet, zegt dat al veel over zijn kwaliteiten
                Sorry, maar als dat je argumenten zijn, dan pas ik hier verder.
                Ik denk dat je van "die mens" nog veel zou kunnen opsteken.

Ik heb Kade enkel willen zeggen: "bezint eer ge begint met draadloos", ik weet het, tegen de "vloedgolf" van de hype in.

@ Kade: hier vindt je wat leesvoer over de Powerline techniek: http://www.devolo.be/be_NL/presse/2007-04-17-538.html
                Last edited by nete; 15 juni 2007, 21:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                  Analyse:
                  Msn werkt DUS er is internet verbinding
                  Explorere werkt niet DUS explorer is naar de sjokkedijnen

Probeer eens de Firefox install op een andere PC te zetten (MSN werkt DUS netwerk werkt) en installeren, daar zal je wel mee kunnen surfen.

Mogelijk oorzaak IE : IE7 binnen gekregen en de phishing filter en andere vragen bij het opstarten genegeerd (en maar klikken en klikken en klikken )
                  Verkeerde analyse ...
                  MSN en IE zijn gewoon andere poorten en ik zou eerder beginnen zoeken in de richting van een correcte config (begin met de firewall).
                  Lees de post van ikkenie maar eens ...
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Voilà, de laatste 10 posts beginnen me al min of meer gelijk te geven: wireless geeft oneindig véééééééél mééééér problemen dan eender welke andere oplossing.
                    Bezoekers van het forum zien de titel "draadloos internet" en hopen eindelijk een oplossing voor hun probleem te kunnen vinden.
                    Ik ken iemand die dag in dag uit met beroepshalve wirless geconfronteerd wordt en die exact hetzelfde zegt: wireless is een loterij, als het niet wil werken heb je daar weinig of geen vat op.
                    Lees deze post eens en het spreekt tegen waar je denkt gelijk te hebben.

Zo is het overal hoor ... beroepshalve toevallig ook heel veel bezig met netwerken en de laatste tijd ook redelijk wat met WiFi aan het experimenteren. Telkens het niet werkte was het een verkeerde instelling en nog NOOIT doordat wireless op niks trekt.
                    Je moet wireless beter gaan beveiligen, dat klopt maar net dit zorgt er ook voor dat je al sneller eens een foutje over het hoofd ziet ... foutjes die eenieder al eens maakt en ook mensen die er professioneel mee bezig zijn.
                    Wireless is geen bazar, het is gewoon iets anders. Mensen vergeten ook al eens dat er nog andere software op hun PC draait dat voor problemen kan zorgen en in dit geval dan specifiek firewalls en anti-viruspakketten.

Ik heb het hier wel niet over ontvangst hé, da's iets anders waar inderdaad veel meer factoren een rol spelen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Verkeerde analyse ...
                      MSN en IE zijn gewoon andere poorten en ik zou eerder beginnen zoeken in de richting van een correcte config (begin met de firewall).
                      Lees de post van ikkenie maar eens ...
                      Wel gemakkelijk als de oplossing al gevonden is hé.

Comment

Je zal wel gelijk hebben Verseg, maar draadloos aan de praat krijgen, en als dat lukt, er een beveiliging op plaatsen is soms een martelgang. Waarom zouden er anders nog altijd pakken onbeveiligde netwerken bestaan ?
                        Een voorbeeldje: een neef van mij heeft draadloos internet via een access point. Werkt behoorlijk, maar niet beveiligd te krijgen wegens geen toegang tot het AP.
                        Dus hier thuis een Belkin AP geconfigureerd met WPA beveiliging, werkt perfekt. Dit AP bij hem geplaatst, AP wordt gevonden, code ingegeven en na een uur is de PC nog altijd bezig met toekennen van een IP adres.....
                        Alles resetten, opnieuw van voor af aan beginnen, geen resultaat.
                        Terug het eerste AP ertussen, na wat moeite terug een (onbeveiligde) verbinding.
                        Een andere kennis heeft bedraad vervangen door draadloos via zo'n USB stick. Ze vraagt mij voor een ander PC probleempje, en ik zie dat de wireless onbeveiligd is. Ik doe exact hetzelfde als bij mij om een beveiliging in te stellen: no way. Met moeite de zaak terug (onbeveiligd) aan de praat gekregen. Die dame is een weekje afwezig, zet bij thuiskomst de PC aan, geen internet.

Ik plaats ergens 2 Powerline adapters en ik open IE. In 90 % van de gevallen heb ik ogenblikkelijk internet, zelfs zonder de modem te resetten of wat andere ingreep ook.

En dan beweren U en JDM dat draadloos en bedraad EXACT hetzelde is.
                        Graag ook eens HET voordeel van draadloss bij gebruik met een VASTE computer.
                        Last edited by nete; 16 juni 2007, 07:06.

Comment

Waarom zouden er anders nog altijd pakken onbeveiligde netwerken bestaan ?
                          Dat is een simpele om te beantwoorden, omdat een pak mensen zo'n ding koopt, de handleiding niet begrijpt of gewwonweg niet leest, niet weet hoe het te beveiligen en er verder niet naar omkijkt.
                          En wat het wachten op een ip-adres betreft bij een beveiligde verbinding, firewall, antivirus en firewall.

Comment

Ik heb Kade enkel willen zeggen: "bezint eer ge begint met draadloos", ik weet het, tegen de "vloedgolf" van de hype in.

@ Kade: hier vindt je wat leesvoer over de Powerline techniek: http://www.devolo.be/be_NL/presse/2007-04-17-538.html
                            bedankt nete, zal ik zeker lezen alvorens de keuze te maken.
                            nog een vraagje: werkt die Powerline helemaal niet in een verdeelblok?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kade Bekijk bericht
                              nog een vraagje: werkt die Powerline helemaal niet in een verdeelblok?
                              Dat is een gokje, vooral verdeelblokken met overspanningsbeveiligingen of met een schakelaar durven problemen geven. Ik los dat meestal op door een zogenaamde domino stekker in het stopkontakt te plaatsen, aan één kant de verdeelblok en aan de andere kant de Powerline adapter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                                Dat is een simpele om te beantwoorden, omdat een pak mensen zo'n ding koopt, de handleiding niet begrijpt of gewwonweg niet leest, niet weet hoe het te beveiligen en er verder niet naar omkijkt.
                                En wat het wachten op een ip-adres betreft bij een beveiligde verbinding, firewall, antivirus en firewall.
                                Hoe , volgens JDM en enkele anderen hier is het toch exact hetzelfde als met draad ?
                                En waarom krijgt bij mijn neef het ene AP WEL een IP adres en het andere niet (op dezelfde notebook, zonder iets te wijzigen), en waarom heeft die mevrouw internet als ze de PC afzet, maar als ze na een weekendje terugkeert, de PC aanzet (zonder ook maar de minste wijziging) plots niks meer ?
                                Ik zoek al jaren naar een boek dat iets meer probleemoplossing geeft bij draadloos internet dan uw uitleg hierboven. Helaas nog niet gevonden.

Comment

Working...
                                X