Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4 nieuwe tokinalenzen...?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 4 nieuwe tokinalenzen...?

Al iets meer bekend ?

Comment

Ik zie daar wel twee lensjes voor mij bijzitten
      Ik doe te vaak aan café fotografie, en dan zou een 2.8 heerlijk zijn.
      De 16-50 zou heerlijk zijn als standaardcafé lens, en de 10-17 heerlijk als fish-eye.
      Jammer dat objectieven altijd zo niet goedkoop zijn. Gaat weer hard sparen worden. En dat terwijl ik verzonnen had dat ik eigenlijk had wat ik wilde hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door christiaan sauer Bekijk bericht
        Ik doe te vaak aan café fotografie, en dan zou een 2.8 heerlijk zijn.
        In een café ben je imho beter af met een van de lichtsterke primes, vb de EF 50/1.8,
        en die is helemaal niet duur.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Weet ik Ik heb hem liggen.
          Het probleem in een café is dat je in 80% van de gevallen al te ver van je onderwerp af moet gaan staan wil je ze er goed opkrijgen. Houdt er rekening me dat je vaak groepen fotografeerd he Een andere mogelijkheid is een prime in de lage 20mm range.
          Maar we gaan nogal offtopic nu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics Bekijk bericht
            He bedankt... Geeft gelijk een beetje een prijsindicatie. Heeft iemand voorbeelden van zo'n lens?
            Had deze topic niet gezien, vandaar de late reactie.

Ik heb zelf ondertussen al bijna een half jaar de 10-17 fisheye van Pentax tot uiterste tevredenheid. Is niet mijn scherpste lens (zelfs niet mijn scherpste zoomlens), maar is meer dan ok en de effecten die je er mee haalt zijn fantastisch... Heel tevreden over en die speciale coating doet het echt wonderlijk goed: vuil? Ff een vodje over en niks meer van te zien...

http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan16384 Bekijk bericht
              Zelfs de importeur van Tokina in Nederland weet het niet. Ze hopen januari, maar zeker zijn ze niet. Ik heb regelmatig contact met ze en zal dus blijven polsen, zodra ik wat weet laat ik het gelijk horen.
              Weet je toevallig al iets meer??
              One day, I would like to make nice pictures :-)
              www.lucaskoijen.nl

Comment

Wat ik nog niet terugvond in deze thread is dat de Pentax versies van de 16-50/2.8 en de 50-135/2.8 een supersonic motor zullen hebben en zo voor 't eerst op Pentax ook iets als HSM/USM bieden. Mss zal Tokina dan ook de Canon en Nikon edities met HSM/USM uitrusten? IS hebben de Pentaxen natuurlijk niet, want die kunnen gebruik maken van de in-body SR.

De Pentaxen zullen DA* gaan heten, en die Pentax *-reeksen zijn in 't verleden altijd beter dan third party objectieven (o.a. Tokina) gebleken. Tot nu toe geeft Pentax blijk van een behoud aan kwaliteit bij de nieuwe objectieven die ze recent op de markt brachten. Mss dat 't verschil tss deze Tokina's en de alternatieven van Canon en Nikon dan wat kleiner zal zijn? Bovendien zullen de DA* objectieven weather sealed zijn bij Pentax. Wat dat waard is en of Tokina dat ook zal doen is een andere vraag ...Afwachten...

Ik verwacht de prijs van de Pentax-versies (afgaande op de vorige *-reeksen) in de buurt van de €1000 't stuk. Vermits er geen Tokina met Pentax-vatting zal komen, lijkt me een gelijkaardige prijs waarschijnlijk voor de Tokina's (geen prijsconcurrentie nodig, maar of dat een correcte redenering is???).

Zoals gezegd, de 10-17 fisheye zoom bestaat al een tijdje in Pentax-versie, en die versie zit allicht dichter bij de aangekondigde Tokina dan beide DA* f/2.8 (vglbaar met de 12-24). Voor voorbeelden kan je best eens op 't Pentax SLR Talk forum van dpreview.com zoeken. Daar worden regelmatig beelden gepost die met dit objectief werden gemaakt.

hth, Wim
                Last edited by ishpuini; 17 januari 2007, 16:38. Reden: inkorting
                Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Eerste test (in het pools) van de 50-135/2.8

beter als de sigma 50-150, vooral op f/2.8
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Op dezelfde website (dus ook in het pools) staat ook een review van de 10-17 fisheye:

Is er hier iemand die goed pools kan? Of iemand die een online translator weet?
                    One day, I would like to make nice pictures :-)
                    www.lucaskoijen.nl

Comment

Niet om iemand te dissen, maar google eens met "tokina 10-17mm fisheye". Tussen de verkopers door kun je wel wat (user) reviews vinden.
                      Bvb:
                      http://wetpixel.com/i.php/full/under...-17mm-fisheye/
                      http://forums.dpreview.com/forums/re...1&changemode=1

En mocht ik japans kennen: (wel leuke fotos)
                      http://www.dchome.net/viewthread.php...extra=page%3D1
                      http://dc.watch.impress.co.jp/cda/re...9/08/4541.html

De beste is nog deze, in 't frans, 'n echte review. Lens heeft wat purple fringe problemen, beste scherpe stopped down, weinig tot geen interne reflekties en 't beste: van 14->17 ook op FF te gebruiken.
                      http://www.pictchallenge-archives.ne...a1017TEST.html

In deze thread staan nog wat andere links naar fotos, plus een vergelijking tussen 10-17 en de sigma 10-20.
                      http://photography-on-the.net/forum/.../t-229401.html
                      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                      MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

>De beste is nog deze, in 't frans, 'n echte review. Lens heeft wat purple >fringe problemen, beste scherpe stopped down, weinig tot geen interne >reflekties en 't beste: van 14->17 ook op FF te gebruiken.

Inderdaad een goede review ! Ik ben bijna overtuigd om 'm te kopen, en door een aantal andere argumenten zou het wel kunnen dat ik de 12-24 ook maar houd (behalve als zou blijken dat ik 'm praktisch niet meer zou gebruiken).

Stefan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Als je al een 70-200 f2,8 hebt, de meeste lensfabrikanten maken die al jaren, dan zal het niet meer zo interessant zijn om nog een 50-135mm f2,8 bij te kopen.
                          Is wel zo, maar voor Konica-Minolta/Sony mensen is er toch geen leuk en betaalbaar alternatief! Neem deze 50-135 mm als ze er komt, als deftige aanvuller op de kitlens!
                          Zelf heb ik wat uitgekeken naar een 70-200mm variante op de nieuwmarkt, zelfs Sigma heeft ze niet meer.......
                          Ben bebieuwd naar de eerste tests.
                          Mvg.Peter

Comment

Working...
                          X