Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke tas heeft u?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Welke tas heeft u?

    Oorspronkelijk geplaatst door villenier
    Jesus wat een tassen allemaal. Ik geraak er niet meer wijs uit, en ik weet al helemaal niet meer wat te kopen.

    Ik moet bekennen dat ik sedert enkele weken pas het bestaan van dergelijke tassen weet.

    Ik vertrek in juli op rondreis door zuidelijk afrika. (zuid-afrika, namibië,botswana en zimbabwe). Een pro-fotograaf ben ik helemaal niet, maar ik hou er welvan. En dus ben ik in het bezit van een Canon 350D, met de standaard lens. Zonder extra lenzen momenteel. En ik koop mij toch eerst die extra flitser ipv mijn tweede lens.

    Nu ben ik dus op zoek naar een rugzak. Maar ik ben zo'n mannetje die altijd en overal zijn camera wil naartoe sleuren, naar mijn werk, of wandeltocht, naar de supermarkt, etc... en daarbij nog wat plaats wil hebben om een goed boek of een t-shirt of een lunchpakket weg te stoppen.

    Dusja, ik heb alle posts hier al gelezen maar ik geraak er totaal niet meer uit.
    Moet ik nu een slingshot? Want da's makkelijk dat ik mijn camera in één ruk kan uithalen. Of tochmaar een backpack waar ik meer kan instoppen. Of ga ik voor zo'n Crumpler Farmer`s Double, want die zijn er mij handig uit, of zal ik die ook eerst op de onhandige grond moeten plaatsen?
    Of kan ik ergens zo'n slingshot op een rugzak naaien? directe camera én ruimte?

    Jullie weten mij misschien beter te helpen, alvorens ik mijn naald moet uithalen?
    een farmers double moet je op de grind zetten, een sling shot niet

    sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

    http://supermasj.zenfolio.com

    Comment


    • #92
      Re: Welke tas heeft u?

      1. welke tas heeft men?
      Lowepro Microtrekker 200

      Edit mod JLP: Foto verwijderd, omdat deze niet door de poster zelf is gemaakt.

      2. Hoe bevalt hij?
      Voorlopig geen klagen van, ben beginner en heb nog niet zoveel spullen. Er is nog voldoende plaats over voor een snack/lunch en drank mee te nemen als ik op stap ga. De riempjes ter hoogte van de borst en buik zijn handig om het geheel netjes op z'n plaats te houden. Zit heel comfortabel.

      3. Wat gaat er ongeveer in?
      Alles wat je vind in m'n signature en dan heb ik nog vakjes over

      4. Wat zijn de voor en nadelen aan de tas?
      Je moet het ding van je rug nemen als je iets nodig hebt uit de tas. Koop misschien nog heuptas bij voor in drukkere omgevingen (stad)
      Last edited by JLP; 12 augustus 2006, 21:08.

      Comment


      • #93
        Re: Welke tas heeft u?

        Ik kijk er iets anders tegen aan dan de meeste anderen die gepost hebben op dit forum. Ik heb ook een cameratas gehad waar alles inzat, maar het nadeel is dat je dan ook meestal alles meesleept. Als je zaken thuis laat houd je wel ruimte over maar dan moet je een pakketje boterhammen in het vakje zien te proppen waar normaal een lens in zit (misschien dat een 'wrap' past).

        Ik reis redelijk wat af samen met mijn vriendin. Ik wil dan wel foto's maken maar het samen reizen is de hoofdzaak.
        Om die reden heb ik graag zoveel mogelijk los zodat ik steeds kan kiezen wat ik meeneem.

        Ik heb een Slingshot 200 gehad maar doorverkocht omdat ik hem niet lekker vond en omdat ik er dan nog eigenlijk een tas bij moest hebben voor als ik alleen de camera mee wilde nemen.
        Volgens mij bestaat de ideale tas niet, je hebt steeds andere behoeften voor elk tochtje, om die reden mijn los systeem, je kan ook meerdere tassen kopen.

        Ik ben tot de volgende oplossing gekomen:

        Als basis gebruik ik een normale rugzak met 2 binnenvakken en 2 vakken aan de voorkant, met een grote ruime opening. Hierin past uiteindelijk alles als ik alles in eens wil meenemen.

        In de voorvakken zitten in het ene vak mijn extra CF-kaartjes in een Gepe Card Safe , die blijft desnoods drijven zodat mijn foto's veilig zijn, een extra batterij en het afstandsbedieninkje van mijn camera.
        In het andere voorvak zitten mijn filters (pola's voor beide lenzen) in hun plastic doosjes en een grote plastic tas voor als het regent.

        Binnenin heb ik verschillende tasjes en zakjes. De rugzak heb ik onderin verstevigd met schuim (uit een oude scheenbeschermer) om schokken bij het neerzetten op te vangen.

        Ik vond in de grabbelbak van de Mediamarkt een iets smallere en iets hogere simpele universele camera tas (vierkant) voor een paar euro. Hierin past mijn D70 perfect op zijn zij zodat ik hem er direct aan het handvat uit kan halen en hij is toch stevig genoeg (voor in de rugzak).

        Mijn extra lens (70-210) zit in een Lowepro lenscase. Die kan ik thuis (of in mijn grote rugzak) laten of meenemen naast mijn camera in de rugzak.
        Mocht ik een macro lens kopen gaat ie ook in zo'n lenscase.

        En voor mijn accessoires... een zwarte toilettas met twee vakken van de drogist, hierin zitten nog wat filters (closeup en ND-grad), blaasbalg (Hama rocket), spiegeltje, mesje, zonnekap, tafelstatiefje, USB-stekker voor noodgevallen, zaklampje etc.
        Als het nodig is kan ik hier nog meer in kwijt zoals de voeding en zo.
        Die gaat dus los in de tas (in een apart oud tasje van compactcamera, past precies) of als ik op reis ben in mijn grote rugzak.

        Mijn Lastolite reflector heeft zijn eigen tasje en kan samen met de handleiding los in achter een flap in de rugzak.

        Het klinkt als een vreemde combinatie maar is voor mij perfect en altijd plaats voor een boterham, wat te drinken, zonnebrand en/of een t-shirt (of regenjas ligt er aan waar je heen gaat).
        Mijn Giottos reisstatiefje kan er nog naast (de nog aan te schaffen Manfrotto uiteraard niet).

        Hopelijk heb je wat aan deze info.

        Comment


        • #94
          Re: Welke tas heeft u?

          Hmmm. Da's alvast geen slecht gehad.
          Er bestaan vele rugzakken waarbij je onderaan een ritsopening hebt, waarbij probleemloos iets onderaan je rugzak kan uitnemen.

          Als ik nu op de bodem een tassie innaai waar mijn body met standaardles inpast zodat ie wat schokbestendig is.... Lijkt mij geen slecht idee.
          Vakjes genoeg in een rugzak om de rest in te stoppen...

          Als ik de rugzak op mijn buik draai dan moet ik tochwel aan mijn camera kunnen zonder al te veel gefriemel...

          Comment


          • #95
            Re: Welke tas heeft u?

            Als je in de bodem van een rugzak een tas innaait heb je mijns inziens weer het nadeel dat ie vast zit. Als je dan enkel met camera op stap wil moet je nog steeds je rugzak meenemen. Maar het is net waar je naar zoekt, met wat mazzel kun je hem inderdaad als een soort slingshot naar voren draaien.

            Na te hebben gezocht, gekocht, verkocht, gezocht, enz... kwam ik het volgende review tegen van iemand die gewoon een Lowepro tas in een rugzak stopt en er zo toch snel bij kan.


            Na wat Lowepro, Tamrac, Samsonite tasjes uitgeprobeerd te hebben kwam ik tot de conclusie dat die voor mij teveel tas op zich zijn, het duurt een eeuw voor je je camera eruit hebt door de ritsen en de vorm. Een simpele vierkante voldeed wel (budget camcorder tasje) omdat ik hem enkel als 'vakje' gebruik, er zit wel schokdemping toch.

            Succes met verder zoeken.
            Last edited by Guest44; 28 april 2006, 11:39.

            Comment


            • #96
              Re: Welke tas heeft u?

              Op aanvraag van Omega hier een paar foto's van mijn Lowepro Nova 5 AW - tas, om een idee te hebben wat er zo allemaal ingaat...

              Ik ben er alleszins zeer tevreden over deze ruime, degelijke schoudertas...
              Prijs-kwaliteit gezien zeer goed !

              Hiervoor had ik de 4 AW-versie en was wat te klein geworden nu ik de Sigma 70-200 2.8 heb...
              Voor enkele duidelijke foto's van de Nova 4 AW zie HIER








              Mijn 20D body had ik nodig om de foto's te nemen, maar normaal gezien zit ie mee in de tas, vast aan de Sigma 70-200 2.8...
              De middelste velcro-pad heb ik wat gebogen omdat de 20D met zijn naar buiten-stekende interne flits er gemakkelijk in zou passen (op zijn zijkant)...









              Hier een foto om een idee te hebben hoe hoog te tas is...
              De sigma 70-200 past er juist mooi in rechtop

              Last edited by scalll; 12 augustus 2006, 19:38.

              Comment


              • #97
                Re: Welke tas heeft u?

                Leuk dat dit topic toch nog actueel blijft.

                De tas die Scalll nu heeft, de Nova5, heb ik ook uiteindelijk gekocht.
                Een geweldige veelzijdige tas.

                Gr kees
                Last edited by KvP; 12 augustus 2006, 19:43.
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                Comment


                • #98
                  Re: Welke tas heeft u?

                  Bedankt voor de foto's Scalll, nu heb ik een goed beeld van de tas, ik twijfelde tussen de nova 4 en 5 .

                  De 4 lijkt me toch wat aan de krappe kant, dus het zal de 5 worden.
                  Groeten Omega.

                  www.digiwaart.nl

                  Comment


                  • #99
                    Re: Welke tas heeft u?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Omega
                    Bedankt voor de foto's Scalll, nu heb ik een goed beeld van de tas, ik twijfelde tussen de nova 4 en 5 .

                    De 4 lijkt me toch wat aan de krappe kant, dus het zal de 5 worden.
                    Aangezien je lenzen & body in je signature ben je imho toch beter af met de 4AW-versie...
                    Al je materiaal kan er makkelijk in & je zal zelf nog wat plaats over hebben..

                    Tenzij je van plan bent om er nog enkele lenzen (en/of andere accessoires) bij te kopen, dan ben je idd beter af met de 5AW...

                    Comment


                    • Re: Welke tas heeft u?

                      Als natuurfotograaf gebruik ik een rugzak, je moet vaak door moeilijk toeganglijk gebied.
                      Als ik met de fiets op pad ga gebruik ik kleine foto tassen die in de fietstassen passen.
                      Als ik met de auto naar een vaste lokatie ga gebruik ik een grote fototas.
                      Het is aan te raden als je alleen op pad gaat niet met opvallende fototassen te showen, ook met niet met je camera op je borst lopen te pronken.
                      Het is vrienden van mij overkomen dat ze zo berooft werden van hun spullen.

                      Comment


                      • Re: Welke tas heeft u?

                        Ik heb ook de lowerpro AW5, maar een nikkor 80-200/F2.8 kan er net niet recht in staan, zodat er eigenlijk heel wat plaats verloren gaat.

                        Just For Your Information (FYI)
                        Nikon D200 & D100 / 17-55 F2.8 DX / 70-200 VR F2.8 /50 F1.8 / SB800 & SB80 DX

                        Comment


                        • Re: Welke tas heeft u?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tshirt
                          Ik heb ook de lowerpro AW5, maar een nikkor 80-200/F2.8 kan er net niet recht in staan, zodat er eigenlijk heel wat plaats verloren gaat.

                          Just For Your Information (FYI)
                          Er vanuit gaande dat de AF-S versie even lang is moet ik je toch ongelijk geven.

                          Onzin dus, hij kan er heel gemakkelijk rechtop instaan.
                          Je moet natuurlijk wel even de zonnekap omdraaien
                          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                          Comment


                          • Re: Welke tas heeft u?

                            Pol,
                            Helemaal eens met je:
                            Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
                            Oerdegelijke Britse charme als je het mij vraagt.
                            Voor wie het ietsje meer mag zijn.
                            Zelf heb ik een Billingham 550 (zwart) gekocht bij Konijnenberg.
                            Super gewoon.
                            ----
                            Rense (http://rense.smugmug.com)

                            Comment


                            • Re: Welke tas heeft u?

                              Ik heb deze "tas" bijgekocht, om alle "benodigdheden" in te krijgen. (Statieven, kabels, laptop, camera, lichttent, reflectiepanelen,...)
                              Gemakkelijker om in de auto alles veilig op te bergen, nu kan er niks meer omvallen. En natuurlijk heel handig om het materiaal mee te nemen op locatie, kheb geen tekort meer aan handen. Khad er nog één willen bijkopen voor de flitsers, maar twas de laatste.... voor 30€




                              Comment


                              • Re: Welke tas heeft u?

                                Edit mod JLP: De foto is verwijderd, omdat deze niet door de poster is gemaakt. Zie ook de forumregels.

                                Lowepro Rover Plus AW
                                Last edited by JLP; 12 september 2006, 15:21.

                                Comment

                                Working...
                                X