Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma EX versus Canon L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sigma EX versus Canon L

    Gewicht is een vaak onderschat voordeel op vlak van stabiliteit bij de opname.
    Je moet het natuurlijk kunnen torsen, maar dat is individueel verschillend...
    Ik zou resoluut voor de f2.8 Sigma gaan, zonder enige twijfel!...

    Lichtsterkte is idd. letterlijk en figuurlijk zijn "gewicht" in € waard!....

    BTW, de afwerkingskwaliteit van de EX Sigma lenzen moet in niets onderdoen voor deze van Canon, Nikon,...

    Comment


    • #17
      Re: Sigma EX versus Canon L

      Ik heb nog geen spijt dat ik voor de Sigma gekozen heb, maar ik zou wel graag de Canon 70-200 f2,8 L IS willen omdat ik in sommige omstandigheden de beeldstabilisatie goed zou kunnen gebruiken (maar daarvoor zal ik eerst wat moeten sparen ).

      Bij de Sigma is er ook standaard een statiefbeugel geleverd, die van de Canon 70-200 f4 kost nog eens 130 euro extra.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #18
        Re: Sigma EX versus Canon L

        Mensen

        Het is de Canon 70-200 4.0 L USM geworden. Nu gaat de ene helft me voor gek verklaren en de andere helft vindt het een goede keuze!!!

        Voor mij doorslag gevend was de prijs / kwaliteit verhouding en het gewicht.

        Voor de prijs vind ik de kwaliteit zeer goed te noemen. De eerste foto's die ik genomen heb laten mij nu al verbazen. De scherpte is waanzinning. Het gewicht is inderdaad prettig. Zeker als je de rugzak meeneemt met de andere spullen.

        In ieder geval bedankt voor de reakties. En het resultaat van de lens zal ik hier zeker eens posten.
        Canon 350D - Sigma 18-125 - Sigma 20-40 2.8 EX DG - Sigma 105MM 2.8 Macro EX DG - Canon 70-200 4.0 L USM

        Comment


        • #19
          Re: Sigma EX versus Canon L

          Welke van deze 2 lenzen is het snelst en biedt de beste scherpte .. ?
          Canon 7D + Tokina AT-X 10-17 f3.5 + Sigma EX 24-70 f2.8 + Canon 70-200 f4 L + Canon 50 1.8 MKII + Speedlite 430EX + Canon Powershot A710 IS
          my portfolio: https://www.crestock.com/artist/pons?page=portfolio

          Comment


          • #20
            Re: Sigma EX versus Canon L

            Ik dacht gehoord te hebben da de canon 4L het snelst is. Qua scherpte, sja... heb enkel de 4L dus kan moeilijk vergelijken! Ma hij is in elk geval scherp!

            Grts JVG

            BTW in je materiaal lijst zie ik dat je een nikor 70-200 en een 20D hebt????????????
            Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

            Comment


            • #21
              Re: Sigma EX versus Canon L

              jep klopt ..

              oude zoomlens van mn pa z'n nikon die ik met een converter gebruik

              geen lichtmeting,AF,diafragma regeling ...

              ge snapt wel waarom ik een 70-200 zoek zeker
              Canon 7D + Tokina AT-X 10-17 f3.5 + Sigma EX 24-70 f2.8 + Canon 70-200 f4 L + Canon 50 1.8 MKII + Speedlite 430EX + Canon Powershot A710 IS
              my portfolio: https://www.crestock.com/artist/pons?page=portfolio

              Comment


              • #22
                Re: Sigma EX versus Canon L

                Oorspronkelijk geplaatst door pons
                jep klopt ..

                oude zoomlens van mn pa z'n nikon die ik met een converter gebruik

                geen lichtmeting,AF,diafragma regeling ...

                ge snapt wel waarom ik een 70-200 zoek zeker
                Ik zie dat je nogal fan van snowboarden bent! Dus qua licht zit je in de sneeuw zeker goed en het relatieve lichte gewicht is ook een plus VS de sigma 2.8. De beste manier om te weten wat jouw ligt is beiden es te testen!

                Grts JVG
                Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                Comment


                • #23
                  Re: Sigma EX versus Canon L

                  Ik heb laatstlede beide lenzen tegen mekaar even getest en ik moet zeggen het is een moeilijke keuze hoor, ik twijfel soms om mijn Sigma 70-200 2.8 APO (non-dg) te verkopen & mij een 2dehandse canon f4 aan te schaffen...
                  Maar omdat ik de lens soms ook binnen gebruik blijf ik uiteindelijk bij mijn Sigma 2.8

                  Enkele lukrake puntjes die me zo binnenschieten...:


                  - F2.8 onmisbaar bij indoor-fotografie (sporthal/concert).

                  - F2.8 geeft je meer background-blur dan f4.

                  - De canon is tack-sharp op f4, de sigma is dat niet op f2.8 maar dat valt makkelijk op te lossen door de sigma toe te draaien op f4 natuurlijk...

                  - De Sigma focust snel, maar de canon focust sneller (verschil is niet zooo groot)..

                  - De canon weegt beduidend minder (515gr om precies te zijn )

                  - De Sigma heeft meer last van flare/glare dan de canon...

                  - De canon-beelden zijn ietwat meer contrastrijker

                  - De canon is een witte pijp (kan voordeel of nadeel zijn )

                  - Met de canon kan je dichter focussen (1,2m vs 1,8m)

                  - Bij de Sigma krijg je een statiefring meegeleverd, bij de Canon niet (is ook niet echt nodig bij de canon - 705gr)

                  - De canon houdt meer zijn "waarde" in geld...

                  - De zoomring bij de Canon gaat vlotter/makkelijker (en draait de andere kant op van de sigma )


                  Ik denk denk dat ik zowat alles gehad heb...
                  Indien niet vul maar aan hé
                  Last edited by scalll; 12 juli 2006, 18:19.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sigma EX versus Canon L

                    en je vergeet de aankoopprijs...$$$$
                    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sigma EX versus Canon L

                      Oorspronkelijk geplaatst door stefaand
                      en je vergeet de aankoopprijs...$$$$
                      Hou rekening dat ik over de NON-DG versie bezig ben...
                      Beide lenzen zijn tweedehands voor dezelfde prijs te vinden (tss 500-550 euro)..
                      Last edited by scalll; 12 juli 2006, 22:40.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sigma EX versus Canon L

                        Oorspronkelijk geplaatst door Taruka
                        Het is de Canon 70-200 4.0 L USM geworden. Nu gaat de ene helft me voor gek verklaren en de andere helft vindt het een goede keuze!!!
                        Je kon met geen van beide fout gaan, dus dat gek verklaren zal wel meevallen

                        t'is een mooi lensje hè
                        Groeten,

                        Albert Jan

                        Website AJH
                        lidnummer: BD0371NL

                        Comment


                        • #27
                          Re: Sigma EX versus Canon L

                          Zekers weten...

                          Ik ben nu zo gewend aan de snelheid van de focus dat mijn andere lensen gewoon traag zijn.

                          En de scherpte is erg mooi...

                          Op naar mijn volgende L glas...
                          Canon 350D - Sigma 18-125 - Sigma 20-40 2.8 EX DG - Sigma 105MM 2.8 Macro EX DG - Canon 70-200 4.0 L USM

                          Comment

                          Working...
                          X