Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shutterspeed probleem bij DSC-F717?!?!?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Shutterspeed probleem bij DSC-F717?!?!?

    Ik las daarnet op het forum van dpreview dat er sommige 717's problemen zouden hebben met de shutterspeed.

    Blijkbaar zou de 10sec instelling dan 14sec open blijven enz.

    Er zou tevens ook al een softwareupgrade voorhanden zijn zoals met de HAF problemen. Ik heb niks gezien over serienummers ofzo.

    Iemand enige ervaring... of heeft iemand dit probleem.
    Ik ga het alleszins straks eens uittesten.

    ps. nee het zou niksmet de NoiseReduction te maken hebben ( want dit is wanneer de processing op je scherm staat...we hebben het dus over de tijd dat capturing op je LCD staat.)

  • #2
    Hallo Gezoarde,

    Zou je misschien de link kunnen geven naar de topic op dpreview ?
    Thanks !
    Hannie

    Comment


    • #3
      ziehier de link http://www.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1009&message=3840288

      ik heb het daarjuist eens geprobeerd en op mijn toestel heb ik volgende waarden.

      10 sec --> 14sec
      de rest moet ik nog eens proberen

      probeer het eens uit en laat iets weten.
      ik moet morgen naar SONY Londerzeel voor de HAF upgrade en dan kan ik het eens navragen

      Comment


      • #4
        't ja ...
        Bij den "mijne" is het ook zo...

        DE vraag is of dat wel "normaal is of niet?"

        Volgens de gegevens van de foto zelf, is alles correct en op de juiste tijd opgenomen.

        De foto's zelf zijn "prima..."

        De vraag is wat zegt Sony er zelf van.

        Comment


        • #5
          Deze keer ben ik er een keer niet bij tiens...

          10 sec = 10 sec
          20 sec = 20 sec

          Ben wel al geweest voor HAF fix, misschien hangt dit samen?
          S/N: 1712872

          Danielle

          Comment


          • #6
            Teddy bear, was jij al niet geweest voor je HAF FIX

            Ik ga het morgen alleszins eens navragen en hou jullie op de hoogte.

            O.

            Comment


            • #7
              Inderdaad, ik ben verleden week "langs geweest"...

              Comment


              • #8
                De mijne is gelukkig ook goed. Zou het ook niet leuk vinden om alweer terug te moeten. Voor degenen die wel het probleem hebben, hoop ik dat er snel een oplossing komt.
                Hannie

                Comment


                • #9
                  Ik ben er gelukkig ook niet bij.
                  Test gedaan met cap erop : met chrono gemeten : tijden zijn exact (de expo-time van de exif zal dan ook wel juist zijn, niet nagekeken).
                  5" = 5"
                  10" = 10"
                  20" = 20"
                  Hier is HAF-fix ook al gebeurd.
                  (Serienummer 1713207)
                  Bedankt voor de mededeling.

                  Comment


                  • #10
                    Net getest en alles ok...
                    Ook bij mij is de HAF upgrade reeds gebeurdt..
                    daVinci
                    www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

                    Comment


                    • #11
                      Ik ben juist terug van Sony in Londerzeel.
                      Gisteren had ik hen gebeld en ik mocht tijdens kantooruren langskomen wanneer ik wilde.

                      Ik heb me deze middag een halve dag verlof genomen.
                      En ben er rond 13u20 aangekomen. Toestel afgegeven en 1 minuut later terug.

                      ALLE TECHNIEKERS WAREN IN VERGADERING VOOR DE VOLLEDIGE DAG
                      Ik kon mijn toestel daar laten en mocht er maandag terug omgaan of ze wilden het opsturen.

                      Mijn 717 achterlaten kon ik niet maar ik heb ze wel eens mijn gedacht gezegd over hun service.

                      UIteindelijk kreeg ik dan een lijst met erkende service centers in België en ik mocht daar eens proberen.
                      Ik vind het gewoon belachelijk dat ze er zelf bij zeggen van "je kan daar eens proberen en normaal gezien mogen ze je er geen geld voor vragen. Zij hebben ook de parameters doorgekregen maar moesten ze ze niet hebben laat ze dan even naar ons bellen."

                      Is dit nu service

                      Comment


                      • #12
                        Ja gezoarde, héél vervelend en met zoiets kan ik doorbijten. Ik wordt dan uiterlijk zeer kalm, maar sta er dan op, dat het toch gebeurd.
                        Had daar bijna hetzelfde voor.
                        De week ervoor gebeld : ik mocht iedere werkdag; zonder verdere aankondiging, langs komen maar niet te laat op de namiddag.
                        Ik las toen een berichtje hier op het Forum van Daniëlle dat ze geluk had gehad, want dat de "technieker", 's anderendaags in verlof zou gaan.
                        Dus nog eens gebeld of ik de volgende woensdag mocht komen met de mededeling dat ik gehoord had dat de technieker in verlof zou zijn. "Geen probleem zeiden ze er is wel méér dan één technieker".
                        Voor de zekerheid de woensdagvoormiddag nog eens gebeld om te vragen of ik 's namiddags langs mocht komen en dat ik dan mijn toestel direct terug kon meenemen". "Geen probleem, kom maar af, wordt onmiddellijk gedaan, duurt amper 10'."
                        Daar 's namiddags ook rond 13.30 uur aangekomen wisten ze aan de balie van niets. Met wie ik gebeld had -ik weet nu de naam niet meer-, was was er niet, "die zit op een andere locatie", "Wat is er dan precies aan - nog nooit van dat probleem - gehoord -" , "ik kan je toestel wél voor herstelling inschrijven.....aan de telefoon kunnen ze wel zeggen, de telefoons komen hier niet binnen maar worden omgeleid enz..........."

                        Ik zei toen "Ik ga hier niet weg vooraleer mijn toestel in orde is, ook niet als jullie hier straks wensen te sluiten".
                        Aangezien ze zeer zeker zag dat ik het meende, -en ik meende het ook-verdween ze even later met mijn toestel en was na amper 10' terug, verontschuldigde ze zich en zei dat mijn toestel in orde was, en dat was het ook.

                        Iets gelijkaardigs heb ik jaren geleden ook eens voor gehad in een Belgacomwinkel. Toen was het probleem 's avonds rond 21.30 uur geklonken. "Met alle chinesen maar niet met......"

                        Comment


                        • #13
                          Gezoarde...

                          Je hebt dus niet de gelegenheid gehad om "daar" te vragen hoe het zat met die "sluitertijden"?

                          Kijk jij nu nog even na of en nu een verschil van tijd is, na die correctie?!

                          Betreft "sevice", wie (de verkopers)ligt er daar nu wakker van.. "NA de aankoop..."

                          KOPEN $$$ moeten we, en nie zeuren,hé ! (cynisch bedoeld)

                          Comment


                          • #14
                            2de keer goede keer.

                            Ik beb deze middag langsgeweest en na enkele minuutjes had ik mijn toestel terug.

                            Ik heb het daarnet eens getest en alle foto's lijken toch mooi in focus. wat er mij vooral opvalt is dat het laserpatroon meer gecentreerd was. voor de fix was het patroon meer in rechter bovenhoek of alleszins niet in het midden.

                            Ik heb de sluitingstijden eens nagekeken en 10 sec is nog altijd rond de 14 sec.
                            Op de exif staat er wel 10 sec.
                            doe ik nu iets verkeerd of kan ik nu niet meer tellen...ik weet het niet. we zouden bijna moeten kunnen afspreken en het eens testen met een toestel dat wel 10 seconden sluitingstijd heeft.

                            Maar voorlopig trek ik me er weinig van aan. Voor mij zijn de foto's in orde.
                            Bij sony zelf wist de vrouw aan de balie er niks van ( wat we van haar ook niet kunnen verwachten).

                            Indien er nog mensen zijn met het "probleem"....misschien moeten we dit eens bekijken op de volgende 717 shooting-day.

                            met vriendelijke groeten van een fiere 717 gebruiker

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by gezoarde
                              2de keer goede keer.

                              Ik heb de sluitingstijden eens nagekeken en 10 sec is nog altijd rond de 14 sec.
                              Op de exif staat er wel 10 sec.
                              doe ik nu iets verkeerd of kan ik nu niet meer tellen...ik weet het niet. we zouden bijna moeten kunnen afspreken en het eens testen met een toestel dat wel 10 seconden sluitingstijd heeft.
                              Hallo gezoarde,
                              Op de LCD/ECF komt "capturing" te staan, en alleen dat moet je timen. Daarna komt er nog een tijdje "processing" te staan, en dit duurt ook een paar seconden, omdat de Noise Reduction zijn werk moet doen. Dit telt dus niet mee als sluitertijd. Als je het zo hebt gedaan, dan kan er volgens mij verder weinig fout zijn gegaan .

                              Groeten,
                              Danielle

                              Comment

                              Working...
                              X