Ik heb tot nu toe helemaal geen ervaring met strobist-technieken. Ik heb hier wel heel veel gelezen op het forum en wil nu stilaan overgaan tot het aanschaffen van het benodigde materiaal...
De bedoeling is dat ik met een beperkt budget toch van zoveel mogelijk strobist-technieken kan proeven. Ik heb geen idee hoe me dat gaat meevallen en of ik het in een latere fase meer ga gebruiken... Of net niet.
Ik zou het setje zowel thuis willen gebruiken (studio- en product fotografie) als op locatie.
Afgaande op de tips en ervaringen die ik gelezen heb, heb ik volgend lijstje opgesteld...
-Manuele off-camera flits; Yn-460 II (of heeft de 560 een grote meerwaarde?)
-Radio zender/ontvanger RF602
-Paraplu, een 2 in 1 model met zwart en wit, 83cm bvb?
-Swivel
-Statief; Lumopro LP605
Alles bij mekaar kost me dit ongeveer 120 euro, daar kan ik wel mee leven.
En dan ben ik vertrokken om te gaan experimenteren, of zie ik nog wat over het hoofd?
Tips of opmerkingen zijn zeker welkom want zoals gezegd ken ik er nog niets van en ik zou liever geen miskopen doen.
De bedoeling is dat ik met een beperkt budget toch van zoveel mogelijk strobist-technieken kan proeven. Ik heb geen idee hoe me dat gaat meevallen en of ik het in een latere fase meer ga gebruiken... Of net niet.
Ik zou het setje zowel thuis willen gebruiken (studio- en product fotografie) als op locatie.
Afgaande op de tips en ervaringen die ik gelezen heb, heb ik volgend lijstje opgesteld...
-Manuele off-camera flits; Yn-460 II (of heeft de 560 een grote meerwaarde?)
-Radio zender/ontvanger RF602
-Paraplu, een 2 in 1 model met zwart en wit, 83cm bvb?
-Swivel
-Statief; Lumopro LP605
Alles bij mekaar kost me dit ongeveer 120 euro, daar kan ik wel mee leven.
En dan ben ik vertrokken om te gaan experimenteren, of zie ik nog wat over het hoofd?
Tips of opmerkingen zijn zeker welkom want zoals gezegd ken ik er nog niets van en ik zou liever geen miskopen doen.
Comment