Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metz 45 CT-1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Metz 45 CT-1

Ik heb hier nog een oude Metz 45 CT-1 liggen die ik strobistsgewijs zou willen gaan gebruiken.
    Op http://www.stokware.nl/metzmod45ct1.pdf vond ik een handleiding om de flits te modden naar full manual, ziet er niet zo moeilijk uit.

Nu vraag ik me af hoe ik die Metz remote zou kunnen triggeren? Kan ik dat gewoon aansluiten op Cactus V4 receivers? Op de Metz zit nu een standaard pc sync cord, klopt het dat ik me dan een male to male pc sync cord moet aanschaffen?

Alvast bedankt voor de hulp
    Tommy
    My homepage : www.digitalviolence.be

Re: Metz 45 CT-1

De ontsteekspanning van die flitser is te hoog, daarmee kun je ernstige schade toebrengen aan je camera en triggers.

Je zult een Wein Sync Safe blokje nodig hebben.

Full manual maken werkt overigens perfect.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
      Ik heb hier nog een oude Metz 45 CT-1 liggen die ik strobistsgewijs zou willen gaan gebruiken.
      Op http://www.stokware.nl/metzmod45ct1.pdf vond ik een handleiding om de flits te modden naar full manual, ziet er niet zo moeilijk uit.

Nu vraag ik me af hoe ik die Metz remote zou kunnen triggeren? Kan ik dat gewoon aansluiten op Cactus V4 receivers? Op de Metz zit nu een standaard pc sync cord, klopt het dat ik me dan een male to male pc sync cord moet aanschaffen?

Alvast bedankt voor de hulp
      ja dat lukt, ik heb er zo twee in gebruik (gemod)
      het kabeltje van de METZ zelf zou voldoende moeten zijn... je moet niets aanschaffen...
      check wel eens het serie nummer van je metz, er zijn twee types, die hoge spanning hebben en die lage spanning hebben... je vindt de info wel op tinternet... Ik gebruik ze op PT04 trigger...
      Last edited by d_oracle; 5 november 2009, 11:01.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ok, ik heb er een hele oude, dus met hoge spanning...

Dus, als ik het goed begrepen heb... Wat heb ik dus nog nodig?

- Male to male pc sync kabel ??
        - Wein sync safe blokje
        - De mod om de flash full manual te maken

Correct?

Marcheert die Metz eigenlijk een beetje deftig? Het ziet er in elk geval een kanon uit...
        Tommy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
          Ok, ik heb er een hele oude, dus met hoge spanning...

Dus, als ik het goed begrepen heb... Wat heb ik dus nog nodig?

- Male to male pc sync kabel ??
          - Wein sync safe blokje
          - De mod om de flash full manual te maken

Correct?

Marcheert die Metz eigenlijk een beetje deftig? Het ziet er in elk geval een kanon uit...
          ik zelf heb een een hoge en een lage spannings flash... en stuur ze allebei rechtstreeks aan met m'n PT04 ontvangers... ik heb geen idee als dat met een V4 cactus ook kan...
          ze zijn heel erg performant... en herladen ook snel... (6 batterijen)
          De componentjes voor de mod vind je in een gewone electronica shop...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Als het met een PT04 kan zou het in principe ook moeten kunnen met een CactusV4 zou ik zo denken... Of zie ik dat verkeerd?
            Tommy

Comment

Een Cactus V4 trigger kan ontsteekspanningen van 300V aan.
              Jouw Metz blijft daar ruim onder.

Comment

Ok, dan kan ik aan de slag... Onderdeeltjes in de electronica shop kopen om de metz mod te maken en de Cactussen zijn onderweg uit HK.

Iedereen héél hartelijk bedankt voor de feedback!!!
                Tommy

Comment

De cactus triggers zijn ondertussen aangekomen, direct testen geblazen dus... Lang heeft het echter niet geduurd...

Uit de cactus V4 ontvanger komt dus een monojack-male pc sync kabel... Uit mijn Metz 45 CT-1 flitser komt een male pc sync kabel. Deze kan ik dus niet op mekaar aansluiten... Iemand een idee welke kabel ik hiervoor nog nodig heb en waar ik die kan kopen?
                  Als ik mijn logisch verstand gebruik zou ik zeggen dat ik nu enkel nog een female to female pc sync kabel nodig heb?
                  Zou ik eventueel ook zelf zulke kabel kunnen maken? Dus bv. de male pc sync kabel die uit de Metz komt afknippen en daar een monojack op zetten die ik dan rechtstreeks in de Cactus V4 ontvanger kan steken?

Alvast bedankt!!
                  Tommy

Comment

Knippen en solderen is geen probleem als je de polariteit van de kabels in de gaten houdt en deugdelijk isoleert. Alternatief is een piefje van PocketWizard:

Groet Hans.

Comment

Deze kan ook nog:

groet Hans.

Comment

Werkt inderdaad perfect, en dat voor bijna geen geld!
                        Tommy

Comment

Working...
                        X