Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gaffa/Gaffers/Stage-tape?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gaffa/Gaffers/Stage-tape?

De frequente bezoekers van David Hobby's blog http://strobist.blogspot.com/ zullen wel bekend zijn met de ondertussen onder strobisten legendarische 'Gaffers tape'.
    Echter in verscheidene doe-het-zelf-handels vind ik maar geen 'stevige tape die geen residue achterlaat'.
    Waar kopen andere strobisten deze wonder-tape?

Via een andere topic op bd kwam ik in contact met www.musicstore.de . Daar hebben ze deze tape wel, echter ongeacht het aantal €8 verzendingskosten. Zijn er toevalig geïnteresseerden voor een samenkoop? (niets doorsturen, enkel ophalen regio Deurne of Londerzeel)

greetz

Re: Gaffa/Gaffers/Stage-tape?

Ik gebruik ducttape van pattex. Kan je lekker scheuren en houd alles in een stevige greep.

Hans
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
      Ik gebruik ducttape van pattex. Kan je lekker scheuren en houd alles in een stevige greep.

Hans
      Die heb ik al meermaals vastgehad, maar steeds teruggehangen Vrees een beetje dat als je alles weer losmaakt, dat de verf meekomt

Comment

Nog geen problemen mee gehad hoor.

Hans

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
          De frequente bezoekers van David Hobby's blog http://strobist.blogspot.com/ zullen wel bekend zijn met de ondertussen onder strobisten legendarische 'Gaffers tape'.
          Echter in verscheidene doe-het-zelf-handels vind ik maar geen 'stevige tape die geen residue achterlaat'.
          Waar kopen andere strobisten deze wonder-tape?

Via een andere topic op bd kwam ik in contact met www.musicstore.de . Daar hebben ze deze tape wel, echter ongeacht het aantal €8 verzendingskosten. Zijn er toevalig geïnteresseerden voor een samenkoop? (niets doorsturen, enkel ophalen regio Deurne of Londerzeel)

greetz
          gaffertape is veel beter dan ducktape... je vindt het in de speciaalzaak van audio voor theater en DJ's... er is een winkel op de leuvenssteenweg tussen kampenhout en mechelen...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Volgens mij is duct tape en gaffertape hetzelfde.
            Check out www.gaffertape.com
            Worden onder dezelfde noemer vermeld.
            Dit is gewoon tape waarin weefsel verwerkt is.

Hans

What is Gaffer/Duct/Cloth Tape?

The product commonly know as 'Gaffer Tape' has been around for many years, it is a self-adhesive tape made from layers of fine cloth woven together and coated with adhesive. The product often goes under other names including Duct Tape, Cloth Tape and some Trade Mark brand names. The variation in its name can sometimes tell you more about the product itself.

Gaffer Tape - This is generally a term used in the Arts & Entertainment Industry and usually suggests a good quality 'gaffer tape' which is durable, easy to tear and long lasting.

Duct Tape - This often refers to a more 'Economy Grade' of Gaffer/Duct/Cloth Tape. Reason being 'Duct Tape' is often used as the name would suggest for Ducting and mainly in large quantities. Being used in such volumes often results in the product being of lesser quality to save on cost.

Cloth Tape - This term usually involves the higher end of the Gaffer/Duct/Cloth Tape scale. Cloth Tapes usually have much higher cloth content when compared to Gaffer Tape and especially Duct Tape. Cloth Tapes are also usually very durable and designed more for the 'Industrial' application.

Comment

........
              Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 03:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                gaffertape is veel beter dan ducktape... je vindt het in de speciaalzaak van audio voor theater en DJ's... er is een winkel op de leuvenssteenweg tussen kampenhout en mechelen...

Ja "ampli", maar je kan dat in elke winkel kopen waar ze dj materiaal hebben, zelfs het goedkoopste JB systems wat in belgie verdeeld word en in vele winkels verkrijgbaar is, heeft gaffa/gaffer tape in huis.
                www.sergioprodi.com
                Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                  Volgens mij is duct tape en gaffertape hetzelfde.
                  Check out www.gaffertape.com
                  Worden onder dezelfde noemer vermeld.
                  Dit is gewoon tape waarin weefsel verwerkt is.

[/SIZE]
                  hans,
                  absoluut niet... wat je in de warenhuizen kan vinden, de grijze of zwarte tape is wat wij duct tape noemen.. is waterdicht, venyl laag met stof in verwerkt, makkelijk te scheuren.
                  Gaffer tape is een stoffen/kantoenen tape die meestal zwart is... kost 2à 3 keer zo veel als duct tape...

ik heb ze allebei in huis en het is erg verschillend...
                  duct tape laat na verloop van tijd lijmresten na en komt makkelijker los bij beweging...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

ik koop ze HIER

Alle andere "tape" zou ik niet durven gebruiken, zeker niet als ik bij een klant iets aan de muur moet hangen.
                    www.fotofolio.be

Comment

Servix heeft ook gaffertape.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hombre complicado Bekijk bericht
                        Het hangt ervan af wat je ducttape noemt.

Ik heb de zogegde gaffer tape al vastgehad, en vergeleken met de ducttape (3M tape voor industrieel gebruik) die wij op het werk gebruiken (ik werk in de automobiel), zit toch wel een groot verschil op qua kleefkracht. Wij gebruiken die om bekabeling vast te maken, en er zijn zeer strenge instructies om deze in geen enkel geval op gelakte oppervlakken te gebruiken, want dat kan de lak beschadigen. De duct tape die je in de meeste doe het zelf wineksl kan kopen is echter niet zo krachtig, dit zou doenbaar moeten zijn. Maar ik ga binnenkort toch een paar rollen gafferstape aanschaffen.
                        Heb hier nog enkele rollen liggen waarvan er ééntje voor jou is gereserveerd

Ik koop de echte Nichiban Gaffer tape bij AITEC in Heverlee. http://www.aitec.be/indexnl.htm

Als je zoekt op NICHIBAN in België dan zul je zien dat gaffertape toch wel bekent is.
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht

Ik koop de echte Nichiban Gaffer tape bij AITEC in Heverlee. http://www.aitec.be/indexnl.htm
                          thanks, goed voor weten,da's niet ver voor mij..

Comment

Ook bij Servix in Aartselaar kan je die tape vinden !

MVG, Jeff
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Verkopen ze die bij aitec?

handig om te weten, thx !!
                              www.carlwouters.com

Comment

Working...
                              X