Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Den Brandt - Wat doen die rare snuiters hier bij mijn cottage?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Den Brandt - Wat doen die rare snuiters hier bij mijn cottage?



    Toegegeven, niet de meest fantasierijke bijdrage maar ik ben dan ook geen onbevooroordeelde observator als mijn hondje van de partij is. Met onze excuses wanneer Laika liet blijken dat de gids soms te lang bleef uitweiden
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

  • #2
    Re: SD Den Brandt - Wat doen die rare snuiters hier bij mijn cottage?

    'k Vind het wel een mooie (zowel de foto als de woef)

    Comment


    • #3
      Re: SD Den Brandt - Wat doen die rare snuiters hier bij mijn cottage?

      Laat ik het eens anders proberen. Ik weet dat ik nog wat meer door mijn knieën had moeten zakken maar daarnaast vind ik het geheel wat te 'druk'. Is deze bewerking niet beter?



      EDIT - contrast wat opgetrokken, zoals Linda hieronder voorstelt, en het witpunt verlegt, op aanraden van Lightyear. Binnenkort heeft mijn hond meer ingrepen ondergaan dan Pamela Anderson en Cher tesamen!
      Last edited by Laurens; 8 oktober 2008, 06:57.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #4
        Re: SD Den Brandt - Wat doen die rare snuiters hier bij mijn cottage?

        de z/w is inderdaad rustiger maar mag nog iets meer contrast hebben
        enne nog meer door de knieën,?
        plat op de grond ja dat was vééél beter geweest

        Comment


        • #5
          Re: SD Den Brandt - Wat doen die rare snuiters hier bij mijn cottage?

          Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
          de z/w is inderdaad rustiger maar mag nog iets meer contrast hebben
          Ik volg Linda, beetje meer contrast in de z/w.
          http://www.photo-patricske.be
          Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

          Comment


          • #6
            Re: SD Den Brandt - Wat doen die rare snuiters hier bij mijn cottage?

            Oorspronkelijk geplaatst door Patricske Bekijk bericht
            Ik volg Linda, beetje meer contrast in de z/w.
            'k volg ook

            Comment


            • #7
              Re: SD Den Brandt - Wat doen die rare snuiters hier bij mijn cottage?

              Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
              de z/w is inderdaad rustiger maar mag nog iets meer contrast hebben
              Misschien nog precieser : contrast is goed, maar de witten zijn niet wit, dus als de witten witter waren geweest en niet grijs, zouden de witten naast de zwarten mogen staan, in het wit natuurlijk
              Albums : http://fotografiepeterderycke.be
              Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

              Comment


              • #8
                Re: SD Den Brandt - Wat doen die rare snuiters hier bij mijn cottage?

                Oorspronkelijk geplaatst door Lightyear Bekijk bericht
                Misschien nog precieser : contrast is goed, maar de witten zijn niet wit, dus als de witten witter waren geweest en niet grijs, zouden de witten naast de zwarten mogen staan, in het wit natuurlijk
                ja hallo, mijn reactie was wel op de vorige versie die hier niet meer te zien is

                Comment


                • #9
                  Re: SD Den Brandt - Wat doen die rare snuiters hier bij mijn cottage?

                  Ah .. diene EDIT niet zien staan, teveel naar de hond gekeken ..
                  Maar ik blijf erbij, dienen hond moet zich eens gaan wassen

                  Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
                  ja hallo, mijn reactie was wel op de vorige versie die hier niet meer te zien is
                  Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                  Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD Den Brandt - Wat doen die rare snuiters hier bij mijn cottage?

                    Het is geen zwart-wit foto, er zit een hele lichte sepia-tint in. Daardoor is het wit geen echt wit. Het maakt de opname warmer - hetgeen nu net mijn bedoeling was.

                    Blijkbaar moet je na omzetting naar duotoon terug je histogram bekijken want het witpunt is inderdaad wat opgeschoven. Ik heb het nu terug wat opgeschoven maar niet al te veel.

                    Hond-technisch heb ik me al dikwijls erover verwonderd dat de witte borst van onze Sheltie onder sommige lichtomstandigheden echt sneeuwwit overkomt, alsof Läika voor een Dash-reclame werkt. Soms lijken diezelfde haren echter lichtgeel of een tikje grijzig. Een vergelijkbaar effect zat vooral het eerste jaar in haar rugharen die meestal gewoon zwart zijn maar soms een licht rosse gloed hadden. Complexe beestjes, die Shelties
                    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                    Comment

                    Working...
                    X