Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: vlekken

Standaard vlekken

hallo ,

Ik kocht een tijdje geleden een canon eos d50 nu ik heb nog nooit de lens van het toestel genomen, maar soms zijn er vlekken op effen vlakken.( zoal luchten)
    Wat zou daar van de oorzaak zijn en hoe kan ik dit oplossen.

Standaard Re: vlekken

kan je eens een voorbeeld tonen van een vlekkenfoto?

via deze link vind je hoe je dat kan: http://helpdesk.belgiumdigital.com/i...kbarticleid=14
    Nikon D7000 - Nikon D3100 - Nikon 16-85mm - Nikon 35mm F1.8- Nikon 50mm F1.8 - Nikon 55-300mm - Samyang 8mm

hgzfrerdfh
    Laatst gewijzigd door step1966; 30 april 2012 om 20:02 Reden: fout in tekst

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door step1966 Bekijk bericht
    /Users/stephanhalsberghe/Desktop/IMG_3829.jpg
    Zo kan ik je foto jammer genoeg niet zien. P

Probeer eens via http://imageshack.us/
    1. klik op browse & selecteer je foto
    2. klik op 'upload now'
    3. Kopieer de link van 'forum code' en plak die in een berichtje

Succes!
    Nikon D7000 - Nikon D3100 - Nikon 16-85mm - Nikon 35mm F1.8- Nikon 50mm F1.8 - Nikon 55-300mm - Samyang 8mm

Vermoedelijk stof. Sensor reinigen dus. Hier zijn al 600k discussies over gevoerd. Zelf doe ik het nou al 10 jaar met Scotch tape of een bus spuitlucht. Je kunt ook eerst kijken of werken op diafragma f/8 of verder open het probleem voor je oplost.
    Nikon + glas en licht
    Fotoseries

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
    Vermoedelijk stof. Sensor reinigen dus. Hier zijn al 600k discussies over gevoerd. Zelf doe ik het nou al 10 jaar met Scotch tape of een bus spuitlucht. Je kunt ook eerst kijken of werken op diafragma f/8 of verder open het probleem voor je oplost.
    Hey Spanjaart, zijn vlekken op je beeld altijd door stof op de sensor of kan dit ook door stof op het objectief zijn?

Stof op lenzen zIe je zelden op de foto, alleen bij groothoek en dichtgeknepen diafragma.
    Stof op de sensor herken je door met 2 verschillende objectieven op diafragma 22 een foto te maken van een egale oppervlakte, liefst met de lens op onscherp.
    Nikon + glas en licht
    Fotoseries

Stof op de sensor, maak een foto van de lucht of een wit vel papier en dit met het kleinste diafragma. Auto focus afzetten, je kan niet scherpstellen op een legaal vlak.
    bekijk die foto op je computerscherm, zie je een mooi egaal vlak, dan is alles ok.
    Zie je zwarte vlekjes en stipjes en soms een draadje, dan is je sensor vuil.
    Woon je in de buurt van Genk, stuur dan maar een PM.

PJW.
    Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1display2 i1XTreme i1Publish Pro, www.pwf.be

Regels voor berichten