Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil tussen Nikon D-300 en Nikon D-700

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verschil tussen Nikon D-300 en Nikon D-700

    Hoii,,

    Wat is daar het verschil nu eigenlijk tussen ??

    Greettzzzz

  • #2
    Re: Verschil tussen Nikon D-300 en Nikon D-700

    Het meest opvallende:
    D-300 is een DX, dus crop
    D-700 is een full-frame
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: Verschil tussen Nikon D-300 en Nikon D-700

      D300 is een cropcamera D700 is een fullframe. Dit is zeer kort het grootste verschil, voor de details kan je eens kijken op www.dpreview.com
      Eric Van Aerschot BD0730BE

      Comment


      • #4
        Re: Verschil tussen Nikon D-300 en Nikon D-700

        Gelukkig is er de door sommigen graag gebruikte zoekfunctie en werd dit uitgespuwd:

        Topic 1: http://forum.belgiumdigital.com/f9/n...00-228899.html
        Topic 2: http://forum.belgiumdigital.com/f9/h...00-233199.html
        Topic 3: http://forum.belgiumdigital.com/f9/d...00-227111.html
        Topic 4: http://forum.belgiumdigital.com/f9/w...00-222000.html


        Voila, alle info is te vinden

        Comment


        • #5
          Re: Verschil tussen Nikon D-300 en Nikon D-700

          Waarom werd mijn reactie verwijderd ?
          En nee dit kan niet per pb aangezien in niet weet wie dit deed.

          Met zo weinig zelfinteresse kan je zulks reacties verwachten.
          Als je geinteresseerd bent in 1 van deze kamera's doe je zelf ook wat zoekwerk ipv domweg andere te laten zoeken en het je voor te kauwen.

          Greetz rich
          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

          Comment


          • #6
            Re: Verschil tussen Nikon D-300 en Nikon D-700

            Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
            Waarom werd mijn reactie verwijderd ?
            En nee dit kan niet per pb aangezien in niet weet wie dit deed.

            Met zo weinig zelfinteresse kan je zulks reacties verwachten.
            Als je geinteresseerd bent in 1 van deze kamera's doe je zelf ook wat zoekwerk ipv domweg andere te laten zoeken en het je voor te kauwen.

            Greetz rich
            Een andere moderator dan ik heeft jouw ( en ook enkele andere flauwe reacties ) reactie verwijderd en ik geef hem daar ook 100% gelijk in en als je zelf niet weet waarom dergelijke reacties worden verwijderd zijn we ook uitgepraat.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Verschil tussen Nikon D-300 en Nikon D-700

              En zo gaat dat nu éénmaal. TS is geregistreerd op 04/10, stelt een vraag en krijgt hier duidelijke antwoorden maar nu is het oorverdovend stil geworden. Geen reactie meer van de TS, geen bijkomende vragen, geen dank, niks, nada, noppes.
              Men zou al eens beginning afvragen waarom we zelf die moeite doen om te antwoorden (moest er toch even af).

              Comment


              • #8
                Re: Verschil tussen Nikon D-300 en Nikon D-700

                ok, ik vindt de vraag misschien wat eenvoudig of voor de neus weg of hoe je het ook wil noemen gesteld.
                Nochthans spreek de vraag mij persoonlijk aan vermits ik met hetzelfde dilemma zit.
                Iedereen heeft niet de tijd om al dat zoekwerk te verrichten, vandaar waarschijlijk de vraag, in de hoop om snel enkele POSITIEVE reacties of antwoorden te verkrijgen. Wat eigenlijk de bedoeling in zekere zin is van dit forum.

                Er worden wel vééééééél onnozelere vragen gesteld en vééééél onnozelere discussies gevoerd zoals de ellenlange anti/pro Nikon/Canon-discussies, de pro en contras van Crop en FF, noem maar op. Als men die ook van dit forum gaat verwijderen denk ik dat er niet veel meer overschiet. De vraag kan dan ook gesteld worden wat het nut van dit forum nog is, of misschien moeten alle vragen eerst een jury passeren en zonodig gecencureerd worden.
                Ik dacht dat dit een open forum was, en dit is niet de eerste keer dat ik zoiets opmerk.

                Comment


                • #9
                  Re: Verschil tussen Nikon D-300 en Nikon D-700

                  Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                  ok, ik vindt de vraag misschien wat eenvoudig of voor de neus weg of hoe je het ook wil noemen gesteld.
                  Nochthans spreek de vraag mij persoonlijk aan vermits ik met hetzelfde dilemma zit.
                  Iedereen heeft niet de tijd om al dat zoekwerk te verrichten, vandaar waarschijlijk de vraag, in de hoop om snel enkele POSITIEVE reacties of antwoorden te verkrijgen.
                  Wanneer je snel positieve reactie's wilt krijgen kun je m.i. juist eerst de zoekfunctie gebruiken. Dan hoef je ook niet te wachten totdat iemand heeft gereageerd. Sommige vragen zijn nu eenmaal al eens gesteld en bij herhaaldelijk dezelfde vragen worden sommige leden nu eenmaal een beetje melig en moe van steeds hetzelfde antwoord geven.
                  Volgens mij is BD daar toch echt níet voor bedoeld.

                  De vraag: Hoe gebruik ik de zoekfunctie? zou een betere zijn geweest.....

                  'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verschil tussen Nikon D-300 en Nikon D-700

                    Ik kom nu van de nikon D300 te kopen. ( vroeder had ik de D 100 )
                    Het was veel goedkoper dan de 700 ( bestemd voor de pro )
                    Een full ( 24x36 ) heeft voor mij weinig belang.
                    Mijn 200mm lens wordt een 350mm ( ok ik verlies in scherp diepte )
                    Over schakelen naar een ander merk wou ik niet ( ik ben in het bezit van nikon lenzen )
                    nu nog maar trainen met mijn nieuw speelgoed

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verschil tussen Nikon D-300 en Nikon D-700

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Een andere moderator dan ik heeft jouw ( en ook enkele andere flauwe reacties ) reactie verwijderd en ik geef hem daar ook 100% gelijk in en als je zelf niet weet waarom dergelijke reacties worden verwijderd zijn we ook uitgepraat.
                      Nee idd weet ik niet waarom aangezien mijn reactie voor de 100% klopte.
                      Als het alleen om het flauwe is, komaan moet het serieus worden? dan ben ik er snel weg mee.

                      Laten we het even anders bekijken, dit zijn geen instap camera's dus mag je aannemen dat hij al wat ervaring heeft.

                      Welke info geeft hij nou eingelijk?
                      Je weet niet wat voor hem belangrijk is en zelfs niet of hij wel geinteresseerd is in een van deze camera's.

                      En vergelijkingen van deze 2 zijn talrijk te vinden op het net en op bd waar het "hoog" staat om de zoekfunctie te gebruiken.
                      "d300" en "d700" als zoekterm en je bent er.

                      Word er dan van ons verwacht dat wij hier wederom alle technische specificaties van deze 2 camera's naast elkaar zetten ?

                      Kom dan op zijn minst af van mijn voorkeur gaat uit naar dit soort fotografie, of ik wil dit bereiken en welke camera is daar het meest geschikt voor.
                      Of iets dergelijks.

                      Dit gaat werkelijk nergens over en zag dat de meerderheid daar ook zo over dacht.


                      Maja deze zal ook wel weer verwijderd worden want kritiek is ook al een taboe aan het worden op dit forum.

                      Greetz rich
                      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verschil tussen Nikon D-300 en Nikon D-700

                        Hoi dr jeckyll Ik kan begrijpen dat het niet leuk is gewoon verwijderd te worden maar dit ter zijde .ik ben iemand die nou net niet die technische aanleg heeft: green:en ben wel benieuwd naar de verschillen maar het moet gezegt dat de zoekfunctie me wel degelijk geholpen heeft mijn keuze te maken ,maar kwam er ook al achter dat niet iedereen de volledige waarheid vertelt over deze 2 nikons waarmee ik wil zeggen dat ik vanuit mijn ervaringen weet dat dit geen super toestellen zijn waar iedereen zo zijn mond over vol geeft en dit is MIJN ERVARING wil ik benadrukken waarmee ik niet wil zeggen dat ze slecht zijn .Een goede foto is voor mij het samenspel tussen compo en COMPO en kleur en scherpte diepte maar ook van TECHNISCHE kennis en net die had ik net niet ,maar daar wordt hard aan gewerkt .dus wat is het verschil twee goeie nikons met dien verschil de prijs en die is voor mij heeeeel belangrijk .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verschil tussen Nikon D-300 en Nikon D-700

                          Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                          Nee idd weet ik niet waarom aangezien mijn reactie voor de 100% klopte.
                          Als het alleen om het flauwe is, komaan moet het serieus worden? dan ben ik er snel weg mee.

                          Laten we het even anders bekijken, dit zijn geen instap camera's dus mag je aannemen dat hij al wat ervaring heeft.

                          Welke info geeft hij nou eingelijk?
                          Je weet niet wat voor hem belangrijk is en zelfs niet of hij wel geinteresseerd is in een van deze camera's.

                          En vergelijkingen van deze 2 zijn talrijk te vinden op het net en op bd waar het "hoog" staat om de zoekfunctie te gebruiken.
                          "d300" en "d700" als zoekterm en je bent er.

                          Word er dan van ons verwacht dat wij hier wederom alle technische specificaties van deze 2 camera's naast elkaar zetten ?

                          Kom dan op zijn minst af van mijn voorkeur gaat uit naar dit soort fotografie, of ik wil dit bereiken en welke camera is daar het meest geschikt voor.
                          Of iets dergelijks.

                          Dit gaat werkelijk nergens over en zag dat de meerderheid daar ook zo over dacht.


                          Maja deze zal ook wel weer verwijderd worden want kritiek is ook al een taboe aan het worden op dit forum.

                          Greetz rich
                          Om volledig correct te zijn was je zelfs fout.
                          De zoeker van beide kamera's en van de meeste hier is rechthoekig.
                          Het is het oculair van de D700 welke rond is

                          Wanneer je niets zinnigs kunt (of wil) antwoorden kun je beter onthouden dan enkel maar forumvervuilende onzinnige antwoorden te geven.

                          Wanneer iemand de zoekfunctie gebruikt en er duiken 10 topics op waarvan de meeste relevante informatie bevat is een antwoord snel gevonden.

                          Wanneer er maar ééntje tussenzit die zinnige informatie bevat en de rest is enkel maar van "gebruik de zoekfunctie" of "zoek op Google" dan hebben de mensen er niet veel aan hé.

                          Het is beter voor de gemeenschap dat zinnige informatie een paar maal herhaald wordt over verschillende topics dan maar één topic op gans het forum.

                          Wil je positief bijdragen tot het aangenaam vertoeven op dit forum lever dan relevante informatie waar de leden (niet alleen TS maar ook anderen die meelezen) iets mee is.
                          Indien je geen zinnige commentaar kunt of wil geven kun je je beter onthouden.

                          En als je het Forumreglement had gelezen, dan had je geweten waar je terecht kan met een klacht..

                          En nu terug on-topic aub.
                          Last edited by zunoel; 15 oktober 2008, 19:08.
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verschil tussen Nikon D-300 en Nikon D-700

                            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                            Om volledig correct te zijn was je zelfs fout.
                            De zoeker van beide kamera's en van de meeste hier is rechthoekig.
                            Het is het oculair van de D700 welke rond is

                            Wanneer je niets zinnigs kunt (of wil) antwoorden kun je beter onthouden dan enkel maar forumvervuilende onzinnige antwoorden te geven.

                            Wanneer iemand de zoekfunctie gebruikt en er duiken 10 topics op waarvan de meeste relevante informatie bevat is een antwoord snel gevonden.

                            Wanneer er maar ééntje tussenzit die zinnige informatie bevat en de rest is enkel maar van "gebruik de zoekfunctie" of "zoek op Google" dan hebben de mensen er niet veel aan hé.

                            Het is beter voor de gemeenschap dat zinnige informatie een paar maal herhaald wordt over verschillende topics dan maar één topic op gans het forum.

                            Wil je positief bijdragen tot het aangenaam vertoeven op dit forum lever dan relevante informatie waar de leden (niet alleen TS maar ook anderen die meelezen) iets mee is.
                            Indien je geen zinnige commentaar kunt of wil geven kun je je beter onthouden.

                            En als je het Forumreglement had gelezen, dan had je geweten waar je terecht kan met een klacht..

                            En nu terug on-topic aub.

                            Om volledig correct te zijn, dit was mijn post:
                            D300 rechthoekkige eyecup.
                            D700 ronde eyecup.

                            ten 1e had ik het over het rubber en ten 2e was het wel de 700 die ik als rond betitelde.
                            Kijk eens naar de rest van mijn posts en je zult zien dat ik meer dan behulpzaam ben.

                            Met deze reactie ben ik klaar met dit forum.
                            Ik leverde genoeg zinnigs maar er word de laatste tijd teveel met 2 maten gemeten en dit hier doet de das om.


                            Tot ziens en veel succes verder
                            Greetz rich
                            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verschil tussen Nikon D-300 en Nikon D-700

                              Dit slaat echt alles

                              Ik heb eerder het vermoeden dat de admin van dienst een slechte dag had, of zelf nieuw was.
                              Ik ben nu al meer dan een jaar lid van BD en weet heel goed dat DrJeckyll steeds héél behuplzaam is.

                              Wat betreft de topic zou ik zelf ook niet kunnen antwoorden alhoewel ik zelf de D300 bezit en de D700 op photokina uitvoerig getest heb. Waarom kan ik niet antwoorden, wel simpel, omdat de TS zijn vraag niet specifiek genoeg is.

                              WAT wil de TS shooten?
                              WAT is zijn ambitie?
                              WAT is zijn budget?

                              Dan pas kan je een zinnig antwoord geven op deze vraag.

                              Dit is mijn bescheiden mening (zal wel zien of dit ook gedelete word omdat het misschien bij een admin in het verkeerde keelgat schiet )

                              greetz
                              Sergio
                              Last edited by Sergio_Nikon; 17 oktober 2008, 08:04. Reden: spelfaudtje :-)
                              www.sergioprodi.com
                              Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

                              Comment

                              Working...
                              X