Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Systeem camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Systeem camera

    Dank je wel Funcky ...
    Maar die diversiteit aan ervaring help wel om alles in het juiste perspectief en de juiste context te plaatsen.
    De Olympus kan bv. een aantal dingen absoluut niet doen die ik met de Nikon D500 wel kan - en ik heb de luxe om te kunnen kiezen uit verschillende camera's.

    Jaja


    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
    Jaja is een heel goed fotograaf die ook veel ervaring heeft met verschillende toestellen
    Hier kan je nog een beetje inspiratie opdoen van Robin Wong... één van mijn favoriete blogs wat M43 (Olympus) betreft. https://robinwong.blogspot.be/2016/0...ew-part-1.html
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #32
      Re: Systeem camera

      Klopt Eenbes, maar je moet er uiteraard ook het gewicht van het (vergelijkbaar) objectief bijtellen - en dan is MFT in het voordeel.
      En naast het gewicht heb je ook nog de grootte - ook in het voordeel van MFT.
      Ik geef enkel mijn persoonlijke ervaringen weer, wie het leest trekt er zijn plan mee

      Jaja



      Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
      De D3300 body is toch zeker 68 gram zwaarder als de Olympus E-M10MkII body die hem hier aan bevolen wordt.
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #33
        Re: Systeem camera

        Kijk eens op 2dehands be. Daar staat een witte Nikon1 met standaard zoomlens te koop voor 200 euro.
        Is een gied toestel met puike beelden en zoeker.
        Succes
        lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

        Comment


        • #34
          Re: Systeem camera

          Oorspronkelijk geplaatst door Lanthon Bekijk bericht
          Kijk eens op 2dehands be. Daar staat een witte Nikon1 met standaard zoomlens te koop voor 200 euro.
          Is een gied toestel met puike beelden en zoeker.
          Succes
          Bedankt , ga ik even nakijken .
          Mvg

          Comment


          • #35
            Re: Systeem camera

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Wil je echt compact en iets dat in je broekzak past dan kan je kijken naar een Sony RX100, van de 1ste tot de 5de generatie.

            Een Sony A6000+16-50 kan ook.

            Compare camera size.
            De samenvatting van Alex is inderdaad de keuze die ik ondertussen een aantal jaar geleden gemaakt heb als vervanging voor dslr's, eerst met de Nex-5, Nex-5N, Nex-6 en RX100-II, en nu A6000 en A7-II: ik heb het me nog geen seconde beklaagd.

            De apsc-sensor van de A6000 vind ik gewoon héél goed. Moet het in de jaszak passen, dan neem ik A6000 + 16-50 of A6000 + 35/1.8 mee.
            Het voordeel van de RX100 vond ik niet zo bijzonder, dus die is weer verkocht. Als je natuurlijk meer belang hecht aan nog minder gewicht of omvang dan aan de sensor en de flexibiliteit van eens een andere lens te kunnen gebruiken, dan kan je beter voor de RX100-reeks gaan.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #36
              Re: Systeem camera

              samsung s8 of iphone 8 huawei p10. weegt minder, compact en je moet enkel clicken. goed genoeg voor familie foto's in 90% van de tijd. mag het wat meer zijn dan koop je er een zet opzet lenzen van moment of zeiss bij.
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

              Comment


              • #37
                Re: Systeem camera

                Mijn mening algemeen:
                Volgens mij is de beste systeemcamera op dit ogenblik de Fuji reeks, kort gevolgd door de Olympus. (net iets minder goed door de sensor) Het werken met deze eerder knoppen gericht toestel (ik bedoel ipv menugedreven) is voor mij een enorm pluspunt.
                Sony heeft body's die mij niet goed in de hand liggen, en de lenzen vind ik of te groot, of net niet goed genoeg.

                Als het kompakt moet zijn, kijk eens naar de x-e3 van Fuji, best een toppertje!!

                Comment


                • #38
                  Re: Systeem camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Mijn mening algemeen:
                  Volgens mij is de beste systeemcamera op dit ogenblik de Fuji reeks, kort gevolgd door de Olympus. (net iets minder goed door de sensor) Het werken met deze eerder knoppen gericht toestel (ik bedoel ipv menugedreven) is voor mij een enorm pluspunt.
                  Sony heeft body's die mij niet goed in de hand liggen, en de lenzen vind ik of te groot, of net niet goed genoeg.

                  Als het kompakt moet zijn, kijk eens naar de x-e3 van Fuji, best een toppertje!!
                  Klopt grotendeels met mijn persoonlijk idee..
                  Een Fuji body met Sony A6500 sensor en Olympus lens...

                  Alhoewel ik de nieuwe Panasonic G9 ook wel super vind van vormgeving en functies... (enkel twijfel ik aan de sensor)
                  Last edited by Dpix; 16 december 2017, 08:37.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Systeem camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                    Klopt grotendeels met mijn persoonlijk idee..
                    Een Fuji body met Sony A6500 sensor en Olympus lens...

                    Alhoewel ik de nieuwe Panasonic G9 ook wel super vind van vormgeving en functies... (enkel twijfel ik aan de sensor)

                    Kan ik inkomen maar dit is niet meer het budget die ik voorstelde , idem aan canon M3 waar ik trouwens weinig info over krijg .

                    Comment


                    • #40
                      Re: Systeem camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door Oroir Bekijk bericht
                      Kan ik inkomen maar dit is niet meer het budget die ik voorstelde , idem aan canon M3 waar ik trouwens weinig info over krijg .
                      Klopt, das waar... was eerder voor mezelf aan het brainstormen

                      Maar eerlijk gezegd vind ik dat je zo goed als alle info al gekregen hebt van anderen hier in dit topic.. Vooral Funcky heeft een heel mooi overzicht gemaakt met heel goeie correcte informatie.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Systeem camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                        Klopt, das waar... was eerder voor mezelf aan het brainstormen

                        Maar eerlijk gezegd vind ik dat je zo goed als alle info al gekregen hebt van anderen hier in dit topic.. Vooral Funcky heeft een heel mooi overzicht gemaakt met heel goeie correcte informatie.
                        Zeker tevreden van alle mensen die tijd vrij maken om mij zo goed mogelijk van dienst te zijn .
                        Helaas zijn 2 van de 3 vragen weinig besproken .

                        Zoals is de canon M 3 voldoende , wat vaak geleid heeft naar voorstellen van andere toestellen waar ik natuurlijk ook blij mee ben . Ik wordt wijzer met de dag .

                        Helaas zijn voorstellen van boven de 400 euro voor mij onhaalbaar .

                        Waarschijnlijk had ik beter mijn vraag anders geformuleerd , zoal wie heeft ervaring met de Eos M3 .

                        Toch bedankt voor alle fijne info

                        Mvg , Danny .
                        Last edited by Guest28; 16 december 2017, 10:31.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Systeem camera

                          Ik zou de M3 (of de M10) niet meer kopen, maar de modellen met de nieuwe sensor (M5,M6, M100).
                          M100 is met de cashback voor je budget misschien nog haalbaar.
                          De Dual pixel AF hiervan komt zeer goed uit de reviews (andere merken hebben dit gewoon niet), ook qua beeldkwaliteit het beste wat Canon op APS-C kan bieden (maar de Nikon sensors schijnen op dat punt nog steeds beter te zijn, niet dat Canon slecht is ).

                          Canon heeft maar een beperkt aantal EF-M lenzen, maar ze zijn qua prijs/kwaliteit gunstiger dan de concurrentie.
                          Je kan uiteraard ook met een adapter de gewone Canon lenzen gebruiken, alhoewel je dan een groot deel van het voordeel in gewicht en afmetingen verliest.

                          Ik ben tevreden met mijn experiment met de M10 (voor €300 heb je een body plus een lens die los voor €200 wordt verkocht) en overweeg er één van de nieuwe bodies bij te kopen met de betere AF (die van M10, M3 is echt zwak voor bewegende beelden, om van de M1 te zwijgen).
                          Ben blij dat ik indertijd niet holderdebolder naar Sony, Fuji ed ben overgestapt, het systeemcamera aanbod van Canon is (eindelijk) voldoende op niveau om naast mijn 7DII te gebruiken.
                          Last edited by palombian; 17 december 2017, 00:01.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Systeem camera

                            Oorspronkelijk geplaatst door Oroir Bekijk bericht
                            Zeker tevreden van alle mensen die tijd vrij maken om mij zo goed mogelijk van dienst te zijn .
                            Helaas zijn 2 van de 3 vragen weinig besproken .

                            Zoals is de canon M 3 voldoende , wat vaak geleid heeft naar voorstellen van andere toestellen waar ik natuurlijk ook blij mee ben . Ik wordt wijzer met de dag .

                            Helaas zijn voorstellen van boven de 400 euro voor mij onhaalbaar .

                            Waarschijnlijk had ik beter mijn vraag anders geformuleerd , zoal wie heeft ervaring met de Eos M3 .

                            Toch bedankt voor alle fijne info

                            Mvg , Danny .
                            Hey , hier kan ik wat met aan . De m3 is inderdaad een verouderd model maar mijn visie was dan ook dat ik deze amper ga gebruiken . Dit wil niet zeggen dat de fotos daarom minder moeten zijn . Vandaar in mijn vraag toestel met een de aps-c sensor omdat ik voor familie kiekjes wel vaker binnenhuis fotos zal nemen .

                            Ik ga de cashback eens bekijken en zien of ik er met de M100 beter uitkom .

                            Bedankt voor,de goede info en een fijn weekend verder .

                            Mvg , Danny .

                            Comment


                            • #44
                              Re: Systeem camera

                              Zou maar erg zijn...je hebt het ook zelf gezegd

                              Comment


                              • #45
                                Re: Systeem camera

                                Oorspronkelijk geplaatst door Oroir Bekijk bericht
                                Hey , hier kan ik wat met aan . De m3 is inderdaad een verouderd model maar mijn visie was dan ook dat ik deze amper ga gebruiken . Dit wil niet zeggen dat de fotos daarom minder moeten zijn . Vandaar in mijn vraag toestel met een de aps-c sensor omdat ik voor familie kiekjes wel vaker binnenhuis fotos zal nemen .

                                Ik ga de cashback eens bekijken en zien of ik er met de M100 beter uitkom .

                                Bedankt voor,de goede info en een fijn weekend verder .

                                Mvg , Danny .
                                Ik heb bij de M10 een 22mm f:2 gekocht (tweedehands voor €100), absoluut fantastisch lensje, en daarmee is het toestel zeer compact.
                                Spijtig dat Canon enkel de 15-45 als kitlens bijlevert.

                                Veel plezier met je zoektocht en keuze.

                                Comment

                                Working...
                                X