Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spiegel, neen niet die van in de badkamer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spiegel, neen niet die van in de badkamer

    Mijn 5D markI is nu vijf en een half jaar jong (plus minus net geen 10.000 klicks)Body nooit gevallen, als je hem ziet zou je denken dat ene 3 is

    Vorige week is hij gaan vliegen (De SPIEGEL niet omhoog maar naar beneden) bij een objectief wissel.
    Vinden en jullie dit normaal.
    Is nu opgestuurd naar TechRepair, wacht nog op een prijsbestek.
    Enkele jaartjes terug gelezen over een eventueel probleem van het loskomen van de spiegel, maar ook gelezen dat indien er geen probleem was de kamera niet binnen te doen( toen werden de herstellingen gratis uitgevoerd)
    Maar hoe zit dat nu Mijnheer Canon??????????

    Ps: Heb een mail gedaan naar Canonsuport.
    Zij schrijven: Dit is een technisch probleem en verwijzen mij door naar Techrepair.
    gr, eb

  • #2
    Re: Spiegel, neen niet die van in de badkamer

    Ik heb geen ervaring met Techrepair, maar verwacht van Canon zèlf toch maar niet te veel... Naast het materiaal dat even goed is als dat van de concurrentie, zijn het ook even grote geldwolven als de concurrentie...
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: Spiegel, neen niet die van in de badkamer

      Ik heb het 2jaar geleden ook gehad, binnen gedaan in de winkel, (niet eens daar gekocht) en heb 'm gratis hersteld terug gekregen.

      Comment


      • #4
        Re: Spiegel, neen niet die van in de badkamer

        Ik heb nog geen weet van vliegende spiegels bij Nikon.
        Buiten dat is het niet normaal en zou het onder garantie moeten hersteld worden, hoe oud de camera ook is.

        Maar ik zou ook iets verwachten in de stijl van geldwolven.
        Je hebt tenslotte de kans gehad om hem preventief te laten herstellen/vervangen.
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

        Comment


        • #5
          Re: Spiegel, neen niet die van in de badkamer

          Dit staat nog steeds op de website van Canon vermeld, ik ga er dan ook vanuit dat dit nog steeds door Canon gehanteerd wordt....
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Spiegel, neen niet die van in de badkamer

            MarKEL, heb dit gelezen.
            Toestel is daar aangekomen (techrepair)en ben nog steeds in blijdeverwachting van een prijsbestek.
            gr, eb

            Comment


            • #7
              Re: Spiegel, neen niet die van in de badkamer

              Het is erkend probleem dat bij 5D cameras de spiegel kan loskomen, dit werd, en wordt nog altijd kostenloos gerepareerd.
              Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
              BLOG

              Comment


              • #8
                Re: Spiegel, neen niet die van in de badkamer

                Zie juist dat het onderdeel is besteld, zou het dan toch gratis zijn aangezien ik geen prijsofferte heb ontvangen?
                gr, eb

                Comment


                • #9
                  Re: Spiegel, neen niet die van in de badkamer

                  natuurlijk, wees blij

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spiegel, neen niet die van in de badkamer

                    Een goed uur geleden mijn fototoestel terug gekregen.
                    De herstelling was inderdaad gratis.

                    MAAR MAAR!!! hij is terug gekomen ZONDER BATTERIJDEKSEL.

                    OK, er kan altijd iets mis gaan en heb ook een mail gestuurd naar techrepair, dus weer afwachten.

                    Hoop ook dat ze deze opsturen want zelf plaatsen gaat wel gaan zeker?
                    gr, eb

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spiegel, neen niet die van in de badkamer

                      ja klepke van een batterij kan je zelf plaatsen. Je moet het er ook zelf afkrijgen om een grip er kunnen op te schroeven. op mij 600d en 7 d was het gewoon er in klikken
                      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                      Comment


                      • #12
                        Re: Spiegel, neen niet die van in de badkamer

                        Mijn klepje gaan ze zo snel mogelijk opsturen.
                        Maar is het normaal bij een 5D mark I dat ik mijn camera niet kan testen zonder het batterijklepje.Hij doet totaal niets.
                        Mijn sony 828 kan ik aan en uit zetten met het klepje open.
                        Kan iemand dat eens testen?
                        Dank U
                        gr, eb

                        Comment


                        • #13
                          Re: Spiegel, neen niet die van in de badkamer

                          bij mijn 60d moet het klepje ook dicht zijn. Bij open klepje geen leven in het toestel dus ik vermoed dat dat voor alle Canon toestellen zal gelden.
                          Wat ik niet begrijp is hoe ze dan je toestel hebben kunnen testen na de herstelling.
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Spiegel, neen niet die van in de badkamer

                            waarschijnlijk met een grip of AC-adapter. Er is namelijk ook een reden waarom ze het klepje eraf gehaald hebben
                            Mijn objectieven zijn all round...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Spiegel, neen niet die van in de badkamer

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                              bij mijn 60d moet het klepje ook dicht zijn. Bij open klepje geen leven in het toestel dus ik vermoed dat dat voor alle Canon toestellen zal gelden.
                              Wat ik niet begrijp is hoe ze dan je toestel hebben kunnen testen na de herstelling.
                              Bedankt, dus op hoop van zegen.
                              Punt 2 dat begrijp ik ook niet.
                              gr, eb

                              Comment

                              Working...
                              X