Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Ben toch stiekem benieuwd hoe deze tamron het gaat doen, alleszins wel veel markt voor!

    Ik verwacht/hoop dat Sigma ook snel zijn nex-lenzen gaat voorstellen en uitbrengen! Het laatste wat we gezien hebben was de 30mm f2.8, waar niemand echt op zit te wachten Hopelijk was dat slechts afleiding

    Sigma, surprise us!

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
      Inderdaad, onovertroffen in dit bereik !
      Helemaal akkoord, ik gebruik ze altijd op mijn NEX5
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        ik zou me graag een nex 5n willen aanschaffen maar ik geraak er niet uit welke lenzen ik hierbij zou aanschaffen. ik heb enkel compactcameras gehad en zo geen ervaring met verwisselbare lenzen.
        de fotos die ik wil trekken is vooral natuur, ook bij een stadsbezoek en familiefotos. van macro tot tele. met de pancake 16 mm heb ik een compact zonder tele.

        dus ik zou aankopen een pancake en dan ofwel de 2 kitlenzen, 16-55 mm en 55-210 mm, ofwel de tele 18-200mm en dan nog met of zonder 18-55 mm.
        graag jullie reacties

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Oorspronkelijk geplaatst door -Giemo- Bekijk bericht
          ik zou me graag een nex 5n willen aanschaffen maar ik geraak er niet uit welke lenzen ik hierbij zou aanschaffen. ik heb enkel compactcameras gehad en zo geen ervaring met verwisselbare lenzen.
          de fotos die ik wil trekken is vooral natuur, ook bij een stadsbezoek en familiefotos. van macro tot tele. met de pancake 16 mm heb ik een compact zonder tele.

          dus ik zou aankopen een pancake en dan ofwel de 2 kitlenzen, 16-55 mm en 55-210 mm, ofwel de tele 18-200mm en dan nog met of zonder 18-55 mm.
          graag jullie reacties
          In volgorde van gebruik bij mij:
          16mm (mooie beelden met kompakte camera)
          18-200 (all in one, maar groot, niet kompakt)
          18-55 (compromis lens)

          55-210 is niet klein, dus geen echt alternatief voor mij tov de 18-200.

          Ik zou de dual kit 16+18-55 kopen, en eventueel (later) de 18-200 bijkopen.

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Ik kijk enorm uit naar de SONY SEL 50MM 1,8 NEX maar ze is nergens te koop.
            Vrees dat we zullen moeten wachten tot volgend jaar.

            Senn

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Ik keek daar ook naar uit, maar ik weet niet of ze zo'n goede lens is. Er is te weinig over te vinden op dit moment. SLRgear.com heeft er nog geen review van, Photozone.de evenmin.

              Ze is duurder dan de 50/1.8 SAM (A-mount). Ok, daar krijg je ook een veel betere bouwkwaliteit en stabilisatie voor terug. Maar optisch is ze hopelijk even goed zoniet beter als z'n A-mountbroertje...
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Review op Dpreview

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Review karaatanasov.info
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                    Review op Dpreview

                    Zoals verwacht, heel goed maar blijf het jammer vinden van de minder goede JPEGS met lelijke ruisonderdrukking.
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Ik maak daar niet van, maar ik denk dat om het volledige potentieel hier uit te halen, er misschien nog een firmware-update nodig kan zijn. Sinds firmware versie 3 zijn z'n voorgangers, de NEX-3 en NEX-5 echt praktische camera's .

                      En nieuwe firmware nodig, waar hebben we dat nog gehoord bij Sony ?
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Voor de "oude" NEXen is er trouwens al een versie 4 van de firmware hoor.
                        Vorige week er eentje tweedehands op de kop getikt, gezocht naar meest recente firmware op Sony-site, en dat bleek v4 te zijn.

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Een 5DII-gebruiker gedurende een week in Havana, met een Nex-7 ...

                          http://petersills.wordpress.com/2011...eek-in-havana/

                          Een deeltje van zijn conclusie :
                          "In the end, I am now totally convinced that the future of digital photography will incorporate high-quality EVF in almost all cameras. This is just the beginning of this technology. Also, the need for the large SLR may also be starting to end. Given the capabilities of the new mirror less cameras, I see no reason for overly large bodies (except that they can currently support much larger batteries)."
                          Last edited by K-2; 15 december 2011, 13:41.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Oorspronkelijk geplaatst door SergeV Bekijk bericht
                            Voor de "oude" NEXen is er trouwens al een versie 4 van de firmware hoor.
                            Vorige week er eentje tweedehands op de kop getikt, gezocht naar meest recente firmware op Sony-site, en dat bleek v4 te zijn.
                            Klopt, wist ik. Ik zei "sinds" hé .

                            Ik moet de mijne nog steeds eens naar versie 4 upgraden trouwens, ik heb nog niet de moeite genomen om dat te doen (en alleen maar gedownload). Versie 4 is niet zo'n grote verbetering als versie 3 had ik de indruk, dus heb ik dat nog niet eens gedaan .
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                              Klopt, wist ik. Ik zei "sinds" hé .

                              Ik moet de mijne nog steeds eens naar versie 4 upgraden trouwens, ik heb nog niet de moeite genomen om dat te doen (en alleen maar gedownload). Versie 4 is niet zo'n grote verbetering als versie 3 had ik de indruk, dus heb ik dat nog niet eens gedaan .
                              't is te zeggen... de picture styles vond ik super om hebben! (soft keys zijn natuurlijk in zekere zin superder...maar toch MEER dan voldoende reden om snel te updaten!!)

                              Mijne is versie 5...heb zin in de adapter versie 2

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                                't is te zeggen... de picture styles vond ik super om hebben! (soft keys zijn natuurlijk in zekere zin superder...maar toch MEER dan voldoende reden om snel te updaten!!)

                                Mijne is versie 5...heb zin in de adapter versie 2
                                Ik dacht net krak hetzelfde .
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X