Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic MFT (G9) icm Olympus lenzen, welke nadelen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Panasonic MFT (G9) icm Olympus lenzen, welke nadelen?

    Ja, als je reeds Olympus lenzen hebt dan lijkt met de EM-1 MKII inderdaad de beste keuze...

    De voordelen voor G9 zou voor mij de volgende zijn:
    - EVF heeft 3.68 pixels/ 0.83x vergroting en zou bijna geen blackout hebben tijdens het tracken van bewegende voorwerpen
    - joystick om AF punten te selecteren
    - USB charging
    - 300€ goedkoper

    De nadelen zijn grotere body en zwaarder gewicht...

    Uiteindelijk niet veel verschil inderdaad.
    Ik vind het wel een nadeel om meer te betalen voor de Oly die al meer dan een jaar gereleased is...

    Ik dacht ook gelezen te hebben op dit forum dat Funky deze EM-1 MKII een overhyped toestel vond maar vind dit niet direkt terug.

    Panasonic heeft wel de 100-400 en Olympus heeft een geweldige 12-100/F4

    Ik fotografeer het meeste landschappen en daarom twijfel ik over Fuji die vooral beter is op hogere iso tov m43...
    Sony aps-c IQ is dik in orde, enkel de lenzen en body''s zijn minder (aps-c)

    Zoals je al kan lezen ben ik er nog niet uit :-)
    Ik kom dan ook van de schitterende Sony A7RII...

    Comment


    • #17
      Re: Panasonic MFT (G9) icm Olympus lenzen, welke nadelen?

      Hallo Dpix,

      - De AF-punten kunnen op de Olympus ook via 4 knoppen ingesteld worden, dat werkt prima en je behoudt het gevoel van "richting"
      - Mijn Sony A6000 (die weldra in de verkoop gaat) heeft ook USB-charging, maar dat heb ik zelden gebruikt (maar hangt af van persoonlijke omstandigheden)

      Uiteindelijk moeten de mogelijkheden en de beeldkwaliteit van de Olympus in niets onderdoen voor de Panasonic - en dat is toch een beetje gemiste kans van Pana ...
      Ik heb 3 Fuji's gehad (waaronder de X-T1) en die waren prima op hogere ISO's. Maar de huidige Olympussen (ook de E-M10MkII) doen niet meer onder.
      Ik gebruik vaak ISO3200 en de auto-iso staat van 200-3200 ingesteld. Dat geldt ook voor de E-M1MkII ...
      Voor landschappen heb je op de E-M1MkII ook de "superresolutie" van 50Mp waarbij hij 8 foto's maakt. Pana heeft die feature ook.

      Tenslotte ...
      Ik heb de E-M1MkII even langs mijn Nikon D500 gezet ... Amaai, een dwerg en een reus
      En de E-M10MkII is dan nog eens zoveel kleiner. Leuk om die eens allemaal naast elkaar te zien.

      Kiezen is moeilijk hé ... En dan kan je de Olympus E-M5MkII ook nog eens gaan bekijken.

      Jaja

      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
      Ja, als je reeds Olympus lenzen hebt dan lijkt met de EM-1 MKII inderdaad de beste keuze...

      De voordelen voor G9 zou voor mij de volgende zijn:
      - EVF heeft 3.68 pixels/ 0.83x vergroting en zou bijna geen blackout hebben tijdens het tracken van bewegende voorwerpen
      - joystick om AF punten te selecteren
      - USB charging
      - 300€ goedkoper

      De nadelen zijn grotere body en zwaarder gewicht...

      Uiteindelijk niet veel verschil inderdaad.
      Ik vind het wel een nadeel om meer te betalen voor de Oly die al meer dan een jaar gereleased is...

      Ik dacht ook gelezen te hebben op dit forum dat Funky deze EM-1 MKII een overhyped toestel vond maar vind dit niet direkt terug.

      Panasonic heeft wel de 100-400 en Olympus heeft een geweldige 12-100/F4

      Ik fotografeer het meeste landschappen en daarom twijfel ik over Fuji die vooral beter is op hogere iso tov m43...
      Sony aps-c IQ is dik in orde, enkel de lenzen en body''s zijn minder (aps-c)

      Zoals je al kan lezen ben ik er nog niet uit :-)
      Ik kom dan ook van de schitterende Sony A7RII...
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #18
        Re: Panasonic MFT (G9) icm Olympus lenzen, welke nadelen?

        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
        De AF-punten kunnen op de Olympus ook via 4 knoppen ingesteld worden, dat werkt prima en je behoudt het gevoel van "richting"
        Ja, een dealbreaker is het zeker niet hoor…Ik denk zelfs dat de Pana en Oly veel beter in de hand liggen dan elke Fuji die momenteel gereleased is...
        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
        - Mijn Sony A6000 (die weldra in de verkoop gaat) heeft ook USB-charging, maar dat heb ik zelden gebruikt (maar hangt af van persoonlijke omstandigheden)
        Ik vind dit persoonlijk handig om b.v. op reis één batterij te laden in het toestel en een ander in de lader (2 tegelijk) maar ook geen dealbreaker…

        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
        Ik heb 3 Fuji's gehad (waaronder de X-T1) en die waren prima op hogere ISO's. Maar de huidige Olympussen (ook de E-M10MkII) doen niet meer onder.
        Ik gebruik vaak ISO3200 en de auto-iso staat van 200-3200 ingesteld. Dat geldt ook voor de E-M1MkII ...
        DR is in de nieuwe 20mp inderdaad evengoed als bij Fuji maar ik heb wel schrik dat er op lagere iso (400~1600) toch wat meer ruis zit in de M43 beelden (lucht e.d.) tov de Fuji / Sony’s…
        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
        Voor landschappen heb je op de E-M1MkII ook de "superresolutie" van 50Mp waarbij hij 8 foto's maakt. Pana heeft die feature ook.
        Blijkbaar is de DR dan ook veel hoger zie maar naar deze test:


        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
        Tenslotte ...
        Ik heb de E-M1MkII even langs mijn Nikon D500 gezet ... Amaai, een dwerg en een reus
        Je slaagt de nagel op de kop! Daar is het net om te doen…
        Anders had ik de Sony A7RII nooit weggedaan…Die kwaliteit is fantastisch…
        De E-M10MkII of E-M5MkII overweeg ik eigenlijk niet…Die vind ik dan weer veel te klein…De A7RII had een ideale grip maar voor bv de X-T1 en X-E2 daar moest ik altijd een grip accesoire aankopen omdat die niet goed in de hand lag…
        Ik vermoed dat de E-M1 en G9 ook perfect in de hand liggen… Eén van de dagen eens langs een winkel passeren..
        Ik kijk al uit naar wat foto’s van je nieuwe aanwinst 😊 In ieder geval veel plezier ermee…

        Comment


        • #19
          Re: Panasonic MFT (G9) icm Olympus lenzen, welke nadelen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
          Ja, als je reeds Olympus lenzen hebt dan lijkt met de EM-1 MKII inderdaad de beste keuze...

          De voordelen voor G9 zou voor mij de volgende zijn:
          - EVF heeft 3.68 pixels/ 0.83x vergroting en zou bijna geen blackout hebben tijdens het tracken van bewegende voorwerpen
          - joystick om AF punten te selecteren
          - USB charging
          - 300€ goedkoper

          De nadelen zijn grotere body en zwaarder gewicht...

          Uiteindelijk niet veel verschil inderdaad.
          Ik vind het wel een nadeel om meer te betalen voor de Oly die al meer dan een jaar gereleased is...

          Ik dacht ook gelezen te hebben op dit forum dat Funky deze EM-1 MKII een overhyped toestel vond maar vind dit niet direkt terug.

          Panasonic heeft wel de 100-400 en Olympus heeft een geweldige 12-100/F4

          Ik fotografeer het meeste landschappen en daarom twijfel ik over Fuji die vooral beter is op hogere iso tov m43...
          Sony aps-c IQ is dik in orde, enkel de lenzen en body''s zijn minder (aps-c)

          Zoals je al kan lezen ben ik er nog niet uit :-)
          Ik kom dan ook van de schitterende Sony A7RII...
          Ik heb een tijd Fuji naast M43 gehad (of omgekeerd) na het definitief vaarwel zeggen van de DSLR (Canon 5DII tot APS 55OD)
          Ruis is beter op de Fuji's ..nl Olympus EM10 MKII vs X-T10.
          Ik heb destijds zelfs nog RAW file's doorgestuurd naar Bulke en die is dezelfde mening toegediend.
          Het verschil is niet echt groot maar wel aanwezig.

          Ik heb ook de OMD EM1 gehad en heb willen upgraden naar de Mark II maar de verschillen zowel van High iso, DR ... zijn heel klein in deze laatste generaties M43 camera's van Olympus (maar het is er wel)
          Voor mij niet genoeg om te upgraden destijds.. en vermits ik voor één camerasysteem wou gaan ben ik bij Fuji gebleven waar ik naast de X-T10 (nu X-T20) de stap naar de X-T2 gedaan heb.
          De X-T2 is beter dan de OMD-EM1 MKII op vlak van Ruis en DR maar de EM1II is zoveel beter op andere vlakken ...snelheid, bediening, handligging, royalere knoppen en lenzen keuze die veel groter is dan het Fuji systeem.
          De zoeker van de Olympus is voor mij een zwak punt... en daar heb ik al veel over geschreven.
          Het is nu ook niet dat de zoeker slecht is, want als je van een zoeker komt van bv een A6000 zoals JaJa dan is de EVF van de EMI II best wel goed te noemen. (vooral de vergroting en resolutie)
          De EMI MKII heeft dezelfde zoeker dan de Mark I (met nu wel betere refresh rate) en die vond ik destijds al teleurstellend (voor een camera van deze prijsklasse).. zeker in vergelijking met de A7 series van Sony en de X-T2.
          Dus deze EVF slaat maar Pal figuur in vergelijking met die in de G9, GH5, Sony A7III/A9 en zelfs de Leica Q.

          Nu een EVF is niet alles en het went wel zoals ik nu gewend ben aan het verschil tussen de EVf van mijn X-T2 en X-T20.
          Het is misschien ook geen deal breaker maar gewoon iets om mee te geven... en en doet ook niets af aan de algemene kwaliteiten van de EMI MKII. (ik blijf grote fan van dit systeem)

          Ik weet dat je een landschap shooter bent terwijl ik dat niet ben.. zelfs totale leek op dat vlak .. maar ik heb nu wel interesse daarvoor.
          Dus keuze voor camera kan voor jou dan ook verschillend zijn op basis van dat.. want je weet.. Fuji en detail ... je hebt het er al over gehad.
          Komende van uw Sony zou dit voor jou misschien teleurstellend kunnen zijn ?
          En als je compactheid wil dan zit je bij Fuji ook niet altijd aan het juiste adres, voorral wat lenzen betreft zit bij Olympus beter op dat vlak.
          Alhoewel met compromissen en toegevingen want alles draait om equivalentie ... en de 1.2 primes en 2.8 zoomlenzen van M43 zijn nu ook niet bepaald licht en klein

          Keuzes...keuzes...

          Btw. nu ik interesse heb voor landschap heb ik al een topic gestart in accessoires over ND filters... alle raad en suggesties welkom
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #20
            Re: Panasonic MFT (G9) icm Olympus lenzen, welke nadelen?

            Bedankt voor je antwoord Funky....zeer gewaardeerd

            Het feit dat het meeste stoort aan Fuji is X-Trans kleurfilter waardoor je voor landschappen best met andere software zoals Iridient gaat werken (mac) of Darktable enz... Ik weet op voorhand dat dit me gaat storen ...ook qua lenzen vind ik mijn ding niet zo... De 16-55/2.8 is uiteraard goed maar weer redelijk zwaar en het bereik is ook maar juist om te gebruiken op reis als single lens...de 18-135 vind ik niet goed genoeg afgaande op de reviews...

            Van Sony heb ik nog een paar hele goeie FE lenzen zoals de 70-200/F4, 55/1.8 en 90/2.8 Macro...
            Ik hoop nog steeds dat Sony een A7 body met aps-c sensor gaat uitbrengen maar vrees dat dit meer wishfull thinking is

            M43 lenzen zijn er in overvloed... De Oly 12-100/4 zou heel goed zijn over heel de lijn en ook de Pana Leica 12-60/2.8-4 staat me wel aan.
            Panasonic 100-400 is ook één van de lenzen die ik zou willen maar ik wil eerst zien of deze beter werkt op de G9 als op de E-M1 mk II...

            De toeters en bellen van M43 zoals focus stacking, focus bracketing, Sensor Shift 50MP/80MP, Pro Capture Mode, Touch AF, dual IBIS 6,5 stops,...e.d. staan mij wel erg aan.
            Op internet reviews is te zien dat met de G9 en compatible lens beelden uit de hand genoment worden tot 5 seconden (echt niet meer normaal)

            Ik denk dat dit hele "plezante" toestellen zijn...

            p.s: uw vraag over ND filters had ik al gezien maar spijtig genoeg weet ik het antwoord niet

            Comment


            • #21
              Re: Panasonic MFT (G9) icm Olympus lenzen, welke nadelen?

              Graag gedaan Dpix,

              Btw... Ik denk persoonlijk voor jou dat de G9 de body is die het meest aanleunt aan jouw persoonlijke eisen.. althans die indruk heb ik toch.

              En idd die IBIS van zowel Panasonic als het meesterlijke Olympus (op dat vlak) is niet meer normaal.
              Toen ik destijds mijn OMD EM5 had werden hier al de wenkbrauwen gefronst door sommigen als ik sprak van uit de hand getrokken 1 sec sluitertijd. (28-35mm)
              De resultaten met Ibis blijft nog altijd afhankelijk hoe goed je uw camera zelf stil kunt houden. Bij te grote bewegingsmarges gaat die ook falen.

              Nu met die Dual IS is het nog efficiënter dan voorheen.
              Ik moet er wel bij zeggen dat IBIS minder goed werkt op langere telelenzen ... bv de 75-300 van Olympus.
              Maar bij de Oly 300 mm F4 is dat geen issue met zijn ingebouwde IS.
              Voor Panasonic is het al helemaal geen punt vermits deze voorzien zijn van OIS.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #22
                Re: Panasonic MFT (G9) icm Olympus lenzen, welke nadelen?

                Zoveel technische snufjes die eigenlijk niks met fotografie te maken heeft...

                jullie zijn trouwens 'niet meer mee'https://www.theguardian.com/uk-news/...lm-renaissance



                mvrgr
                fred
                https://efbeo.wordpress.com

                Comment


                • #23
                  Re: Panasonic MFT (G9) icm Olympus lenzen, welke nadelen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
                  Zoveel technische snufjes die eigenlijk niks met fotografie te maken heeft...
                  mvrgr
                  fred
                  Dat is allemaal relatief natuurlijk... Elke digitale camera is een technisch snufje....
                  Zolang we ons maar amurseren denk ik dan...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Panasonic MFT (G9) icm Olympus lenzen, welke nadelen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
                    Zoveel technische snufjes die eigenlijk niks met fotografie te maken heeft...

                    jullie zijn trouwens 'niet meer mee'https://www.theguardian.com/uk-news/...lm-renaissance





                    mvrgr
                    fred
                    Mijn eerste Camera was een tweedehands Praktica MTL5 en heb sindsdien de hele evolutie meegemaakt.
                    Ook de in jouw link geplaatste verwezen vinylplaten die in de hoogte geprezen worden maar die het einde van de rit toch niet zullen halen.

                    Ik begrijp best jouw Visie over fotografie en die is ook toepasbaar in die camera met die technische snufjes zoals jij dat noemt... ik noem dat eerder praktische hulpmiddelen.
                    Een camera blijft nog altijd een werktuig met of zonder die extra hulpmiddelen.
                    Of iemand die snufjes wel of niet nodig denkt te hebben dat bepaald ieder voor zich.

                    Als het allemaal niets met fotografie te maken heeft zoals jij dat omschrijft (ik deel die mening niet)... dan hoef je ook geen websites te maken,
                    blogs te schrijven, berichten op forums te schrijven, digitale scanners te gebruiken om uw foto's hier te plaatsen (die wifi op mijn camera is een zinloos technisch snufje )
                    Gewoon jij met je filmrolletje ...pur sang !

                    Je hoeft dit zelfs niet te lezen en erop te reageren.

                    Begrijp me niet verkeerd want ik kan je visie over fotografie best smaken, maar dat kan ook zonder die op te dringen aan anderen (want het blijft geïsoleerd in een hokje leven)
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #25
                      Re: Panasonic MFT (G9) icm Olympus lenzen, welke nadelen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                      Btw... Ik denk persoonlijk voor jou dat de G9 de body is die het meest aanleunt aan jouw persoonlijke eisen.. althans die indruk heb ik toch.
                      Ik ben eerlijk gezegd eerder geneigd om toch voor de Oly E-M1 MK 2 te gaan voorlopig...
                      Kleiner, lichter en evenveel functies..

                      De AF van G9 schijnt toch niet echt beter te zijn dan de Oly en ik heb meer voorkeur voor de lenzen van Oly...
                      Ik wacht nog wat op feedback-commentaar van JaJa

                      Misschien passeert er wel eentje binnenkort op aangeboden forum...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Panasonic MFT (G9) icm Olympus lenzen, welke nadelen?

                        Dag Dpix,

                        Die commentaar mag je zeker verwachten - enkel jammer dat het momenteel minder weer is en mijn echtgenote pas een volledige schouderprothese heeft gekregen.
                        Ik ben dus bijna 24/24 haar "rechterhand"
                        Wat ik alvast heb gedaan, dat is alle instellingen naar mijn maat gezet - de belangrijkste toch. Je hebt zoveel instellingen dat je het niet voor mogelijk houdt ...
                        Je kan zo ongeveer alles naar eigen smaak instellen en dan toevoegen aan een functieknop.

                        De camera ligt ook perfect in de hand, ook met een zwaardere 75-300mm van Olympus.
                        En als je wil, dan ben je hier ook welkom om de camera eens in "levende lijve" te gebruiken, geen enkel probleem.

                        De foto's die ik tot nu toe heb gemaakt voldoen helemaal aan de verwachtingen, zelfs die op hoge ISO (3200).
                        AF is zeer snel en zeer uitgebreid in te stellen tot ook de grootte van je scherpstelvierkant.

                        Maar, als het weer wat betert, dan ga ik zeker op pad om alles eens grondig uit te testen ...

                        Jaja

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                        Ik ben eerlijk gezegd eerder geneigd om toch voor de Oly E-M1 MK 2 te gaan voorlopig...
                        Kleiner, lichter en evenveel functies..

                        De AF van G9 schijnt toch niet echt beter te zijn dan de Oly en ik heb meer voorkeur voor de lenzen van Oly...
                        Ik wacht nog wat op feedback-commentaar van JaJa

                        Misschien passeert er wel eentje binnenkort op aangeboden forum...
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Panasonic MFT (G9) icm Olympus lenzen, welke nadelen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                          Ik ben eerlijk gezegd eerder geneigd om toch voor de Oly E-M1 MK 2 te gaan voorlopig...
                          Kleiner, lichter en evenveel functies..

                          De AF van G9 schijnt toch niet echt beter te zijn dan de Oly en ik heb meer voorkeur voor de lenzen van Oly...
                          Ik wacht nog wat op feedback-commentaar van JaJa

                          Misschien passeert er wel eentje binnenkort op aangeboden forum...
                          Dan heb ik je verkeerd ingeschat
                          Ik dacht ook dat je AF niet zo belangrijk vond ? (had ik eens gelezen van jou ivm je Sony A7.. deze laatste is is toch wel één van de mindere van alle (high-end) systeem camera's denk ik en de A7 MKIII zal hier wel het verschil maken)

                          Als ik zelf mocht kiezen tussen Panasonic en de EM1 MKII zou ik waarschijnlijk ook terug de Olympus kiezen .. ik heb destijds kunnen kiezen Tussen de EM1 MKII, de X-T2 en de GH5.
                          Die GH5 is het dus destijds ook niet geworden en ik vind dat de G9 geen meerwaarde is tegenover dat toestel (althans voor mij niet)

                          Als compactheid je ding is dan zit je bij Olympus goed ...
                          Hieronder mijn EM1 met 75-300 en daaronder de X-T2 met 100-400.. ok beide camera's staan niet naast elkaar (ik had ze niet samen) maar je kan toch een idee geven.
                          En ja de Olympus 75-300 heeft een iets kleiner bereik en 6.7 aan het lange eind ... dat alles op een kleinere sensor... maar toch..
                          Compactheid heeft zijn compromissen.
                          Btw de 75-300 is een vrij goede lens ... tot mijn grote verbazing eigenlijk...


                          Oly + 75-300


                          Fuji X-T2 + 100-400
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #28
                            Re: Panasonic MFT (G9) icm Olympus lenzen, welke nadelen?

                            Hallo,

                            Hieronder een - welliswaar slechte en unfaire - vergelijking, maar dan heb je een beetje een idee ...
                            De Nikon D7200 + Sigma 150-600mmC = in FF 225-900mm (APSC)
                            De Olympus E-M10MkII + Olympus 75-300mm = FF 150-600mm (MFT)
                            De E-M1MkII is ietsje groter dan de E-M10MkII.
                            Je kan je voorstellen wat een verschil in gewicht dat uitmaakt tussen een DSLR en een MFT



                            Jaja
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Panasonic MFT (G9) icm Olympus lenzen, welke nadelen?

                              En om JaJa nog aan te vullen IVM de EM1 vergelijking met de EM10
                              De EM1(met grip) met vooraan de EM10 mkII ... (lenzen zijn Oly 17 1.8, 45 1.8, Pana 30 2.8 macro en de Oly 75-300)

                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment


                              • #30
                                Re: Panasonic MFT (G9) icm Olympus lenzen, welke nadelen?

                                Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                                Dag Dpix,

                                Die commentaar mag je zeker verwachten - enkel jammer dat het momenteel minder weer is en mijn echtgenote pas een volledige schouderprothese heeft gekregen.
                                Ik ben dus bijna 24/24 haar "rechterhand"
                                Wat ik alvast heb gedaan, dat is alle instellingen naar mijn maat gezet - de belangrijkste toch. Je hebt zoveel instellingen dat je het niet voor mogelijk houdt ...
                                Je kan zo ongeveer alles naar eigen smaak instellen en dan toevoegen aan een functieknop.

                                De camera ligt ook perfect in de hand, ook met een zwaardere 75-300mm van Olympus.
                                En als je wil, dan ben je hier ook welkom om de camera eens in "levende lijve" te gebruiken, geen enkel probleem.

                                De foto's die ik tot nu toe heb gemaakt voldoen helemaal aan de verwachtingen, zelfs die op hoge ISO (3200).
                                AF is zeer snel en zeer uitgebreid in te stellen tot ook de grootte van je scherpstelvierkant.

                                Maar, als het weer wat betert, dan ga ik zeker op pad om alles eens grondig uit te testen ...

                                Jaja
                                Bedankt Jaja en nog veel beterschap gewenst voor uw echtgenote...

                                Eén vraagje wat ik toch belangrijk vind als ik een nieuw toestel wil is de snelheid van gebruik algemeen (ik wil een snel toestel en niet een traag zoals de eerste reeks Sony A7)

                                Comment

                                Working...
                                X