Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic DMC-TZ 8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Panasonic DMC-TZ 8

hoi iedereen,
    heeft er iemand ervaring met dit model van Panasonic dmctz8 of 10?
    Normaal gezien had ik de 7 gekocht maar blijkbaar is die al verangen door de 8 /10.
    Was eerst van plan om een dslr aan te schaffen maar voor die weinige foto's die ik maak is het misschien beter om een compacte camera aan te schaffen.

Re: Panasonic DMC-TZ 8

Als je weinig foto's maakt, maar toch graag veel mogelijkheden wil hebben tijdens het fotograferen, dan kan het toch handig zijn om je gedachten eens af te laten dwalen naar een DSLR.
    In principe heeft elke compact camera het nadeel dat je snel tegen technische beperkingen aanloopt, maar als dat bij jou niet van toepassing is dan zou ik me inderdaad maar eens in de diepe poel van compactcamera's storten...
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Ik heb al met de TZ8 gewerkt op mijn werk en moet zeggen dat dit toestelletje mij al verrast heeft.Kwaliteit is voor een compact zeer acceptabel en ook de video kwaliteit is zondermeer goed te noemen.Ik heb me dan zelf ook zo'n toestel gekocht ondanks ik een dslr heb.Ideaal voor vakantiefoto's enzo als je niet teveel wil sleuren met camera en lenzen...Enig nadeel...de bediening kon wat makkelijker vindt ik.
      Marc

Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

Comment

nog iemand enige ervaring met deze compact camera???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chinees Bekijk bericht
          nog iemand enige ervaring met deze compact camera???
          Heb een TZ7. Geen moment spijt v gehad. Ken verschil niet met de 8, maar waarsch. niet zo héél veel. Voor mij voordelen : zéér handig (compact ; toch wel wat creatieve mogelijkheden ; zeer scherp ; goed voor +- macro foto's ; leuke kleuren ; zeer sterke zoom met toch redelijke foto's ; zonder flitsen tot ong iso 400 goed resultaat ;
          nadelen : batterij vlug leeg (2e bijkopen); bij zonlicht weinig zicht op LCD-schermpje ; geen diafragma of tijdsvoorkeuze ( bij die v u mss wel). Ik heb nu een DSLR gekocht, maar mijne lumix gaat niet weg. veel te gemakkelijk
          canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

website : www.leonvanham.com

Comment

Onbewerkt voorbeeldje van de tz8 op 12x zoom bij valavond.Enkel verkleind met bdsizer.

Uploaded with ImageShack.us
            Marc

Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

Comment

Working...
            X