Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overschakeling D3s naar systeemcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Overschakeling D3s naar systeemcamera

    Toch blijf ik er van overtuigd dat de systeemcamera's op(korte) termijn de DSLR's gaan vervangen.Misschien binnenkort met de A9,komt dit weer een stap dichterbij.De AF van de 6000,(of misschien sneller),FF,de lenzen zullen ook nog wel langzaam volgen.Ook de EVF hoeft bijna niet meer onder te doen voor de OVF,enz.

    Comment


    • #32
      Re: Overschakeling D3s naar systeemcamera

      Als beroepsfotograaf heb ik zowel met canon als Nikon DSLR's gewerkt; ik ben nu gestopt met mijn professionele activiteiten en heb al mijn prof-materiaal verkocht. In de plaats zijn 2 Sony's gekomen: een NEX-6 en een A7. Vooral de A7 is een juweeltje: onvoorstelbaar goede beeldkwaliteit, stevig, goed afgewerkt, alle bedieningselementen op de juiste plaats, niet nodig om veel in de menu's te duiken, en zowat alle lenzen passen er (eventueel met adapter) op. Met mijn 35 jaar oude Nikkor 1.4 50mm op de A7 schiet ik sublieme foto's. De NEX-6 moet in kwaliteit niet veel onderdoen, en die weegt 1/4 van mijn 5D. De A7 weegt nog altijd de helft van die Canon. Maar... qua autofocussnelheid kunnen de Sony's niet op tegen een 5D. Dat is dan ook meteen het enige nadeel.

      Comment


      • #33
        Re: Overschakeling D3s naar systeemcamera

        De AF van de systeemtoestellen,zal ook nog verbeteren hoor. Indien u mij 2 of 3 jaar geleden zou gezegd hebben,dat ik de systeemcamera's zou verdedigen,dan zou ik u gek verklaard hebben.Maar sinds ik mijn A7 heb,ben ik volledig overtuigd,dat deze toestellen de toekomst zijn.

        Comment


        • #34
          Re: Overschakeling D3s naar systeemcamera

          Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
          Als beroepsfotograaf heb ik zowel met canon als Nikon DSLR's gewerkt; ik ben nu gestopt met mijn professionele activiteiten en heb al mijn prof-materiaal verkocht. In de plaats zijn 2 Sony's gekomen: een NEX-6 en een A7. Vooral de A7 is een juweeltje: onvoorstelbaar goede beeldkwaliteit, stevig, goed afgewerkt, alle bedieningselementen op de juiste plaats, niet nodig om veel in de menu's te duiken, en zowat alle lenzen passen er (eventueel met adapter) op. Met mijn 35 jaar oude Nikkor 1.4 50mm op de A7 schiet ik sublieme foto's. De NEX-6 moet in kwaliteit niet veel onderdoen, en die weegt 1/4 van mijn 5D. De A7 weegt nog altijd de helft van die Canon. Maar... qua autofocussnelheid kunnen de Sony's niet op tegen een 5D. Dat is dan ook meteen het enige nadeel.
          Af hangt niet alleen van toestel af... ook lens speelt rol.
          Alpha 6000 is nu ook sneller dan voorgaande modellen en beeldkwaliteit is er op vooruitgegaan.
          De A6000 is een onderschat toestel... kan concurrentie zoals een Fuji XT-1 aan en kost maar de helft... alhoewel met Zeiss 16-70 F4 zoomlens zit je aan een gelijkaardig bedrag dan een XT met 18-55 2.8-4.

          M43 camera's focussen in vele situaties even snel of sneller dan gelijk welke consumer-DSLR (en dit al geruime tijd).

          De A7 is een tof toestel en zeker goed genoeg voor de gewone consument. Niet echt snel... ik veronderstel dat zijn opvolgers sneller zijn (die heb ik nog niet uitgeprobeerd)
          Een Pro toestel vervanger is dit zeker niet (zoals TS verlangt) ... de Pro DSLR's zijn gewoon veel sterker en aangewezen voor intensief gebruik.
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #35
            Re: Overschakeling D3s naar systeemcamera

            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
            Af hangt niet alleen van toestel af... ook lens speelt rol.
            Alpha 6000 is nu ook sneller dan voorgaande modellen en beeldkwaliteit is er op vooruitgegaan.
            De A6000 is een onderschat toestel... kan concurrentie zoals een Fuji XT-1 aan en kost maar de helft... alhoewel met Zeiss 16-70 F4 zoomlens zit je aan een gelijkaardig bedrag dan een XT met 18-55 2.8-4.

            M43 camera's focussen in vele situaties even snel of sneller dan gelijk welke consumer-DSLR (en dit al geruime tijd).

            De A7 is een tof toestel en zeker goed genoeg voor de gewone consument. Niet echt snel... ik veronderstel dat zijn opvolgers sneller zijn (die heb ik nog niet uitgeprobeerd)
            Een Pro toestel vervanger is dit zeker niet (zoals TS verlangt) ... de Pro DSLR's zijn gewoon veel sterker en aangewezen voor intensief gebruik.
            De A7 is qua stevigheid, stof- en vochtbescherming toch niet te onderschatten. Het zou me verbazen dat -bijvoorbeeld- een Canon 5D tegen een ruwere behandeling kan dan de A7. Ik zou het gerust een vervangen van eender welk pro toestel durven noemen, met één reserve: voor de snelheid van de autofocus. Minder enthousiast ben ik over de 16-70 Zeiss voor de A6000 (of NEX-6): zeer onscherp bij volle opening en flink wat chromatische abberatie.

            U heeft het over 'opvolgers' van de A7? Welke types zijn dat? Bij mijn weten zijn er nog geen 'opvolgers', tenzij u de afgeleiden A7s en A7r 'opvolgers' zou noemen...
            Last edited by Concertfoto; 18 januari 2015, 17:10.

            Comment


            • #36
              Re: Overschakeling D3s naar systeemcamera

              Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
              De A7 is qua stevigheid, stof- en vochtbescherming toch niet te onderschatten. Het zou me verbazen dat -bijvoorbeeld- een Canon 5D tegen een ruwere behandeling kan dan de A7. Ik zou het gerust een vervangen van eender welk pro toestel durven noemen, met één reserve: voor de snelheid van de autofocus. Minder enthousiast ben ik over de 16-70 Zeiss voor de A6000 (of NEX-6): zeer onscherp bij volle opening en flink wat chromatische abberatie.

              U heeft het over 'opvolgers' van de A7? Welke types zijn dat? Bij mijn weten zijn er nog geen 'opvolgers', tenzij u de afgeleiden A7s en A7r 'opvolgers' zou noemen...

              Om in de context van deze discussie te blijven wil ik niet verwijzen naar een Canon 5D (die ik zelf heb)
              TS heeft het over overschakeling van een D3 naar een Systeemcamera en vermits hier aanwijzingen zijn naar een A7 van Sony haalde ik dit ook even aan.

              Bij de Pro Cameras (waar de Nikon D3 één van is) reken ik de Canon 5D er zeker niet bij... de 5D is geen Pro Camera op het niveau van een 1D serie (of een EQ. van Nikon)
              Menig Canon 1D gebruikers zal dit beamen.
              TS schrijft trouwens zelf dat je met een Nikon D3 bij manier van spreken nog nagels in je plank kan kloppen... wel zo gek is dat nog niet.


              In vergelijking met een D3 is een A7 pure rommel op vlak van stevigheid en dichtingen tegen barre weerelementen en dat geldt zeker voor een A6000 ... nu voor mezelf maakt dat niks uit ...maar TS vraagt wel een vergelijkbaar systeemcamera voor zijn D3 en die is er gewoon niet.

              Het kan best zijn dat u minder enthousiast bent over de Zeiss 16-70.. doch heb ik dit punt alleen aangehaald om een vergelijkbaar alternatief aan te geven met een Fuji XT-1... met conclusie dat een Sony A6000 maar half zo duur is als een XT1 en dat die Sony best wel competitief is maar dat met een degelijke zoomlens de prijs in de buurt komt. (zoveel degelijke standaard-zoomlenzen zijn er niet voor de Sony A6000)
              Dat u de Zeiss's minpunten opsomt is irrelevant..


              Met de opvolgers (of afgeleiden zoals u dat noemt) van de A7 bedoel ik inderdaad o.a de Mark II...net zoals een Canon 5DIII een opvolger is van de 5DII.. .... toch niet zo vreemd dacht ik ?
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #37
                Re: Overschakeling D3s naar systeemcamera

                Sorry hoor,maar u gaat uw professionele D3 toch niet vergelijken met mijn amateur A7,alleen al vanwege de prijs .Ik geloof dat uw D3 heel wat meer kost dan mijn A7'tje.(1400 eu met kitlens en kaart)Misschien binnenkort,naar het schijnt is er een professionele systeemcamera op komst,de A9.Maar deze is geen spek voor mijn bek.Als amateur heb ik de centen niet om deze A9 te kopen.Vermoedelijk zou de prijs hiervan rond de 3000 eu zijn.Waarschijnlijk zal deze veel steviger gebouwd zijn dan de A7.Ook qua AF zal er wel heel wat verschil zijn.Alles naar gelang de prijs natuurlijk.We zullen zien,wanneer dit toestel uitkomt.

                Comment


                • #38
                  Re: Overschakeling D3s naar systeemcamera

                  Er is hier helemaal geen sprake van een A7 vergelijken met een D3 ...
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #39
                    Re: Overschakeling D3s naar systeemcamera

                    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                    Om in de context van deze discussie te blijven wil ik niet verwijzen naar een Canon 5D (die ik zelf heb)
                    TS heeft het over overschakeling van een D3 naar een Systeemcamera en vermits hier aanwijzingen zijn naar een A7 van Sony haalde ik dit ook even aan.

                    Bij de Pro Cameras (waar de Nikon D3 één van is) reken ik de Canon 5D er zeker niet bij... de 5D is geen Pro Camera op het niveau van een 1D serie (of een EQ. van Nikon)
                    Menig Canon 1D gebruikers zal dit beamen.
                    TS schrijft trouwens zelf dat je met een Nikon D3 bij manier van spreken nog nagels in je plank kan kloppen... wel zo gek is dat nog niet.


                    In vergelijking met een D3 is een A7 pure rommel op vlak van stevigheid en dichtingen tegen barre weerelementen en dat geldt zeker voor een A6000 ... nu voor mezelf maakt dat niks uit ...maar TS vraagt wel een vergelijkbaar systeemcamera voor zijn D3 en die is er gewoon niet.

                    Het kan best zijn dat u minder enthousiast bent over de Zeiss 16-70.. doch heb ik dit punt alleen aangehaald om een vergelijkbaar alternatief aan te geven met een Fuji XT-1... met conclusie dat een Sony A6000 maar half zo duur is als een XT1 en dat die Sony best wel competitief is maar dat met een degelijke zoomlens de prijs in de buurt komt. (zoveel degelijke standaard-zoomlenzen zijn er niet voor de Sony A6000)
                    Dat u de Zeiss's minpunten opsomt is irrelevant..


                    Met de opvolgers (of afgeleiden zoals u dat noemt) van de A7 bedoel ik inderdaad o.a de Mark II...net zoals een Canon 5DIII een opvolger is van de 5DII.. .... toch niet zo vreemd dacht ik ?
                    Ik kan alleen maar mijn ervaring als beroepsfotograaf weergeven, met digitale camera's sinds 2000 (D1, D1H, D1X, D2X, 1D, 5D, enz...). Met die info doet de TS wat hij wil; wat relevant en irrelevant is zal hij wel bepalen, neem ik aan.
                    Last edited by Concertfoto; 18 januari 2015, 22:25.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Overschakeling D3s naar systeemcamera

                      Het enige toestel dat in de buurt komt op vlak van stevigheid en afdichting is de OMD-EM1 en bijhorende 2.8 objectieven... rekening houdend met compactheid.
                      De prijs die je voor deze compactheid betaald is een kleinere sensor http://camerasize.com/compact/#482.412,1.327,ha,t
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #41
                        Re: Overschakeling D3s naar systeemcamera

                        De A7II is echt wel een andere klasse van stevigheid dan de A7... Ik spreek uit eigen ervaring maar bekijk ook zeker dit filmpje van Steve Huff, hij vergelijkt het met zijn Nikon Df:

                        Comment


                        • #42
                          Re: Overschakeling D3s naar systeemcamera

                          Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                          De A7II is echt wel een andere klasse van stevigheid dan de A7... Ik spreek uit eigen ervaring maar bekijk ook zeker dit filmpje van Steve Huff, hij vergelijkt het met zijn Nikon Df:
                          https://www.youtube.com/watch?v=ve5GyR3YVn0
                          Vooral de handiger positie van de onstpanknop lijkt me een grote verbetering, plus de metalen voorkant. Maar de prijs van de A7 MkII komt dan ook al aardig in de buurt van een 5D MkIII... Een ander voordeel is dat de oorspronkelijk A7 nu een pak goedkoper wordt. Bij Amazon France was hij onlangs voor zo'n 900,- euro te koop. Een juweeltje voor die prijs!

                          Comment


                          • #43
                            Re: Overschakeling D3s naar systeemcamera

                            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                            Misschien gaan er veel Fuji adepts hier op hun achterste poten staan want de laatste maanden leek dit wel dé camera waar al de rest bij gaat verbleken maar dat is nu eenmaal mijn persoonlijke ervaring, zoals ik al zei, voor velen zal dit type cam's het ideale zijn, voor mij in elk geval (nog) niet.
                            Helemaal niet. Ik heb de X-T1 "naast" de D800E. Ik zou momenteel die laatste niet willen/kunnen missen. En zoals je zegt, qua AF en snelheid, daar is toch één en ander over te zeggen. Dit gezegd zijnde is het een schitterende camera die prachtige beelden maakt op voorwaarde dat je hem inzet waar hij zeer hoog scoort. en voor mij is dat portret en landschap.
                            Last edited by enero; 20 januari 2015, 13:17.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #44
                              Re: Overschakeling D3s naar systeemcamera

                              Comment


                              • #45
                                Re: Overschakeling D3s naar systeemcamera

                                De systeemcamera zal pas echt doorbreken zodra nikon met een A7-achtig toestel op de proppen komt.Ondertussen heeft sony al een redelijke voorsprong.Bijna zoals ten tijde van de minolta 7000,toen hebben canon en nikon gedurende ruim een half jaar ook alle zeilen moeten bijzetten om bij te benen. Daaraan kan je zien dat de 2 groten niet houden van innovaties,maar liever vasthouden aan tradities.

                                Comment

                                Working...
                                X