Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D600 Stof?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D600 Stof?

    Hallo,

    Ik ben serieus aan het twijfelen om een Nikon D600 te kopen, maar heb heel wat gelezen over het stof/olie op de sensor probleem. Zijn deze ondertussen al opgelost of ben ik beter af met een andere body.



    Philip.
    canon D400- 17-85 IS USM.

  • #2
    Re: Nikon D600 Stof?

    Ik heb al een paar duizend clicks op de D600 en tot nu een enkel stofje gehad dat ook makkelijk te verwijderen was. Voor de rest nog geen last gehad.
    My Instagram

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D600 Stof?

      Ik hoop dat het de eerste modellen waren met dit probleem, heb hem een paar maal in mijn handen gehad en voelt goed aan ook met mijn grote handen.
      canon D400- 17-85 IS USM.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D600 Stof?

        Doen gewoon, ik heb ook nog geen enkele D600 met stofprobleem gezien.
        En zelfs al had deze zo'n klein probleem dat je niet ziet onder de f/8 en dat zeer makkelijk te kuisen is, zou ik deze aanschaffen. Ik heb persoonlijk een D800E dat toch nog een stapje hoger is, maar velen hebben dit echt niet nodig. Mij lag de D600 wat minder goed in de hand dan de D800, maar dat is zeeeer persoonlijk. En tenslotte is het goed in de hand liggen van een camera zeer belangrijk, dus als hij goed in uw handen ligt .
        Welk glas zal je erbij kopen? (want dat is tenslotte ook zeer belangrijk)
        Op een budget zou ik als volledige kit dit nemen: 18-35, 24-85 en 70-200 f/4. Als je slechts 1 lens wil, is de 24-70 of 24-120 een goed alternatief.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D600 Stof?

          Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          Doen gewoon, ik heb ook nog geen enkele D600 met stofprobleem gezien.
          En zelfs al had deze zo'n klein probleem dat je niet ziet onder de f/8 en dat zeer makkelijk te kuisen is, zou ik deze aanschaffen. Ik heb persoonlijk een D800E dat toch nog een stapje hoger is, maar velen hebben dit echt niet nodig. Mij lag de D600 wat minder goed in de hand dan de D800, maar dat is zeeeer persoonlijk. En tenslotte is het goed in de hand liggen van een camera zeer belangrijk, dus als hij goed in uw handen ligt .
          Welk glas zal je erbij kopen? (want dat is tenslotte ook zeer belangrijk)
          Op een budget zou ik als volledige kit dit nemen: 18-35, 24-85 en 70-200 f/4. Als je slechts 1 lens wil, is de 24-70 of 24-120 een goed alternatief.

          Als lens wou ik beginnen met de AF-S 18-35 f/3.5-f/4.5, ik hou nogal van breedhoek. Later zou ik er graag de Nikon AF-S 70-200 f/2.8G ED VR II (als mijne portomonee het toelaat tenminste. ) erbij nemen.
          Het enige probleem is, ga ik die 35mm niet missen tussen deze 2 lenzen. De Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED zie ik ook wel zitten en er zijn veel heel goede reviews over. Maar deze kost ook een 1450€
          We zullen wel zien, Sinterklaas, kerstmis, nieuwjaar, mijne verjaardag komt er nog aan.
          canon D400- 17-85 IS USM.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D600 Stof?

            Oorspronkelijk geplaatst door mudder Bekijk bericht
            Als lens wou ik beginnen met de AF-S 18-35 f/3.5-f/4.5, ik hou nogal van breedhoek. Later zou ik er graag de Nikon AF-S 70-200 f/2.8G ED VR II (als mijne portomonee het toelaat tenminste. ) erbij nemen.
            Het enige probleem is, ga ik die 35mm niet missen tussen deze 2 lenzen. De Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED zie ik ook wel zitten en er zijn veel heel goede reviews over. Maar deze kost ook een 1450€
            We zullen wel zien, Sinterklaas, kerstmis, nieuwjaar, mijne verjaardag komt er nog aan.
            De 50mm 1.8 kan je best ook nog aanschaffen bij je 18-35 om niet telkens vast te zitten op 35mm, of een 85 1.8.
            De 70-200 2.8 is ook een toplens hoor, maar persoonlijk zou ik toch twijfelen mocht ik hem nog niet hebben (tussen de 2.8 en de 4.0, want de 4.0 heeft betere VR, even goede beeldkwaliteit, maar wel een stop minder lichtsterk).
            Veel plezier hé .

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D600 Stof?

              Ik had ook zitten twijfelen tussen de D600 en de D800 maar de verontrustende berichten over stof bij de D600 naast het minder aantal scherpstelpunten en het ontbreken van de tien-pins aansluiting heeft bij mij uiteindelijk de doorslag gegeven voor de D800 te gaan.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D600 Stof?

                De D800 is ook een mooi toestel maar kost ook wel een deel meer. En de 36Mp sensor heb ik niet echt nodig. Ik ben al blij dat mijn vrouwtje mij deze D600 wil laten kopen.
                Ik heb nog eens rondgezien op het net, en ga voor de Nikon AF-S 24-120mm F/4.0G ED VR lens gaan, daar heb ik nu momenteel meer aan als allround lens. Als ik meer breedhoek wil koop ik mits wat sparen de Nikon AF-S 14-24mm f/2.8G ED er bij.


                Philip M.
                canon D400- 17-85 IS USM.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D600 Stof?

                  Oorspronkelijk geplaatst door mudder Bekijk bericht
                  De D800 is ook een mooi toestel maar kost ook wel een deel meer. En de 36Mp sensor heb ik niet echt nodig. Ik ben al blij dat mijn vrouwtje mij deze D600 wil laten kopen.
                  Ik heb nog eens rondgezien op het net, en ga voor de Nikon AF-S 24-120mm F/4.0G ED VR lens gaan, daar heb ik nu momenteel meer aan als allround lens. Als ik meer breedhoek wil koop ik mits wat sparen de Nikon AF-S 14-24mm f/2.8G ED er bij.


                  Philip M.
                  Uitstekende keuze , zal je geen spijt van hebben! (bestel snel nogvoor de cashback over is, als je van België komt zou ik naar Art en Craft gaan, de beste prijzen en uitstekende service)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D600 Stof?

                    Heb zelf de combinatie D600 met 24-120 en ik moet zeggen

                    Wat ik ook moet vermelden. Ik heb veel stof/olieproblemen gehad. Gelukkig heb ik mijn toestel in een deftige fotozaak gekocht. Toestel is tweemaal opgestuurd na reeds enkele malen in de winkel gereinigd te zijn. De verkoper heeft het slechts bij 1 D600 tegengekomen, en dat was de mijne.

                    Nieuwe reeksen zouden er geen last meer van hebben (mijne was in december aangekocht)
                    En mocht je in het slechtste geval toch problemen hebben, wordt dit kosteloos in orde gebracht door Nikon. Maar tis wel niet leuk natuurlijk.

                    Dit weekend de 16-35 F4 bijgekocht Maar nog niet mee op pad kunnen gaan.

                    In ieder geval een goeie keuze waar je geen spijt van krijgt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D600 Stof?

                      Ik ben van Lier bij Antwerpen dus Art&Craft is mij iets te ver. Wat met Coolblue, heeft iemand daar al een toestel gekocht. Ik hoor veel goed over de service daar. En ze hebben een winkel in Wilrijk, dat is niet zo ver van Lier.
                      Foto Konijnenberg zou eventueel ook nog kunnen.
                      canon D400- 17-85 IS USM.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D600 Stof?

                        Coolblue is een dozenschuiver, ze kennen zelf amper iets van fotografie.
                        Ervaringen met fotokonijn zijn de laatste jaren negatiever geworden. Je moet niet naar de winkel gaan, de meeste winkels bestellen ook online.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D600 Stof?

                          Dat van een dozenschuiver kan waar zijn, ik heb daar al 3 smartphones gekocht en tot hiertoe nog geen last van gehad, maar moest ook geen echte uitleg over het toestel vragen want daar konden ze niet echt op antwoorden. Heb zelf al meegemaakt dat mensen vroegen hoe iets werkte, ze er niet konden op antwoorden, dus heb ik het maar uitgelegd. Alleen bij de levering van mijn Samsung Note 2 kwamen ze de afgesproken dag van levering niet na, maar dit lag eigenlijk aan GLS. Ze hebben er voor de last een waardebon van 5€ bij gedaan. Daar was ik natuurlijk niet mee, maar ze konden ook niets doen. En uitleg over mijn toestellen heb ik eigenlijk niet nodig, ik wil voor ik iets koop weten hoe alles werkt. Natuurlijk zal je bij een echte camerawinkel geholpen worden door opgeleid personeel en die service betaal ergens wel bij.

                          Zal wel zien waar ik hem koop, ik moet nog een 3 weken wachten. (Mocht van mijn vrouwtje mijn verlofgeld spenderen aan een nieuwe camera met lens.)
                          canon D400- 17-85 IS USM.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D600 Stof?

                            Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                            Coolblue is een dozenschuiver, ze kennen zelf amper iets van fotografie.
                            Ervaringen met fotokonijn zijn de laatste jaren negatiever geworden. Je moet niet naar de winkel gaan, de meeste winkels bestellen ook online.
                            En toch heeft coolblue een goede service.
                            Ik ken art craft niet is veel te ver maar er zijn nog goede handelaars hoor. ik vind het nogal kijken met oogkleppen op wat jij doet .
                            BV alleen nikon is goed
                            BV alleen art craft is goed

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D600 Stof?

                              Zeker niet, er zijn nog vele andere winkels met goede service hoor, ik koop af en toe ook iets bij coolblue, maar merk dat ze mij nooit kunnen helpen bij vragen. Service met fotokonijn is bij mij gemiddeld, snelle levering en zo, maar ook mindere service de laatste jaren. Foto rubens en de fotozaak in Geel (kan niet op de naam komen) hebben ook enorm goede service volgens velen, maar ik heb met hen geen ervaring. Cameratools in nederland is ook een uitstekende winkel.
                              En qua cameramerken werkt Nikon voor mij gewoon het best, is persoonlijk. Fuji, Olympus en Pentax maken ook allemaal toestellen die me echt interesseren, maar ik heb al een systeem dat fantastisch werkt. Sommige andere merken werken gewoon niet verantwoord of lopen gewoon achter... Of ik heb er geen ervaring mee (panasonic, samsung nx bv)

                              Comment

                              Working...
                              X