Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D100 Bat pack MBD100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D100 Bat pack MBD100

    Ik heb net mijn D100, maar er waren leveringsproblemen met het extra battery pack.
    Nu had ik rondgebeld naar versch winkels om te inf. of iemand er eentje op stock had, maar zonder resultaat.
    Ik heb wel een aantal winkeliers aan de lijn gehad, die dit ten stelligste afraden omdat het bat pack z n geld niet waard is.

    Bij de vraag wat er dan niet goed aan was, gaven ze weinig details.
    Heeft iemand al slechte ervaringen met dit bat pack, want ik heb nog wat bedenktijd alvorens ze binnenkomen?

    Als je zo n bat. pack dan eenmaal toekrijgt, wat is de verpakkingsinhoud, buiten het pack natuurlijk?

    thx op voorhand


    Trance_811
    \Nickname: Trance_811
    \Lidnr: BD0145BE

    \website: http://www.fotojo.be
    \@:trance_811@hotmail.com

  • #2
    Trance,

    wat lopen er toch lullen rond op deze aardkloot. Afin, ik kan je alleen maar verzekeren dat ik niet meer zonder kan, eenmaal die grip onder je D100 hangt, geraak je dit zo snel gewend, dat je niet anders meer wil :

    1) dubbele batterij mogelijkheid (er kunnen twee EN3L in)
    2) Verticaal portretfotografie, ook de cmd en subdial toetsen en shutter
    3) voice memo mogelijkheden (nuttig in sommmige aspecten, bv tests)
    4) Sync terminal, zeer handig voor alle electronische ass.

    eenmaal je verticaal kunt werken, maak je zo ook veel betere foto's want je kan een natuurlijkere houding aannemen, ook nog zo is dat de balans van toestel met zwaardere lens véél beter is.

    You'll love it !

    Comment


    • #3
      Kan Phille alleen maar bijstaan in zijn antwoord ,ik heb altijd al met een grip op de camera gefotograveerd behalve op de Olympus E20
      Groetjes NoName
      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
      www.langenacker.nl

      Comment


      • #4
        Originally posted by trance-811
        Ik heb net mijn D100, maar er waren leveringsproblemen met het extra battery pack.
        Dat zal dan wel hier in Belgie of zo geweest zijn... Ik had met mijn D100 ook een battery grip besteld (en nog wat andere dingen). In 3 werkdagen tijd lag alles bij mij thuis. Dat was bij AC-Foto (www.ac-foto.de). Die hebben echt wel bijna alles op voorraad.
        Zelfs toen ik de net-adaptor (EH-5 of zoiets) bestelde, moest ik maar een dikke week wachten. Die net-adaptor is ervoor berucht om bijna nergens verkrijgbaar te zijn.

        Originally posted by trance-811
        Ik heb wel een aantal winkeliers aan de lijn gehad, die dit ten stelligste afraden omdat het bat pack z n geld niet waard is.
        Iets is zoveel waard als je ervoor wil betalen... En het is dus niet aan de winkelier om te bepalen of het voor jou zoveel waard is. Ze zeggen dit maar louter omdat ze er zelf blijkbaar moeilijk aan kunnen raken (of wellicht : omdat ze niet de moeite zouden moeten doen om eraan te geraken).
        Nu, al bij al is die MB-D100 inderdaad wel serieus overprijsd, vind ik. Dat neemt echter niet weg dat het enorm handig is om vertikaal foto's te nemen. Bovendien legt het ding letterlijk wat meer gewicht in de schaal en lijk je direct over een professioneel toestel te beschikken. Goed voor de snobs .
        En BTW, er zijn geen alternatieven, dus hoe kunnen die verkopers het in godsnaam gaan 'afraden'. Het is zeker niet zo dat je slechtere foto's gaat nemen mét die battery grip, integendeel.

        Originally posted by trance-811
        Bij de vraag wat er dan niet goed aan was, gaven ze weinig details.
        Heeft iemand al slechte ervaringen met dit bat pack, want ik heb nog wat bedenktijd alvorens ze binnenkomen?
        Wat er minder goed aan is bij mijn exemplaar, is dat hij niet perfect aansluit op mijn toestel. Zelfs als hij stevig vastgeschroefd is, zit er nog een mm speling op de rechterkant (kant van de shutter). Is overigens al redelijk wat over geschreven op het forum van DPReview.
        Nu, ik ben er 100% zeker van dat de verkopers dat klein issue zelfs niet eens kennen. Nogmaals, ik denk dat ze zichzelf gewoon de moeite willen besparen.

        Originally posted by trance-811
        Als je zo n bat. pack dan eenmaal toekrijgt, wat is de verpakkingsinhoud, buiten het pack natuurlijk?
        Die vraag snap ik niet, sorry.

        Henk

        Comment

        Working...
        X