Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 1 met ft1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 1 met ft1

    Hallo ,

    heb zitten kijken naar de Nikon 1 systeemcameras.
    Klein en snelle AF , maar helaas weinig lenzen beschikbaar.
    Tenzij je de FT1 adapter erbij koopt.
    Heeft hier iemand ervaring met deze adapter?
    Voor zooms kan je dan de mm maal 2.7 doen.
    Stel dat ik bv een 50mm 1.8 op zet , kan ik met de J1 sensor een kleine DOF bekomen ?

    ps net ontdekt dat er recent een 18.5mm f1.8 op de markt is gekomen , kost ong 200euro!
    Last edited by Kurt1968; 10 januari 2013, 11:36.

  • #2
    Re: Nikon 1 met ft1

    Oorspronkelijk geplaatst door Kurt1968 Bekijk bericht
    ps net ontdekt dat er recent een 18.5mm f1.8 op de markt is gekomen , kost ong 200euro!
    Geen ervaring met adapters. Ook eigenlijk helemaal geen interesse in. Wie
    weet wat ik mis?
    Maar waar heb jij die 18,5 lens gezien? Die zou ik namelijk ook graag hebben.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 1 met ft1


      idd ze lijkt hier nog niet in de winkels te liggen

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 1 met ft1

        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        ......
        Maar waar heb jij die 18,5 lens gezien? Die zou ik namelijk ook graag hebben.

        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 1 met ft1

          Oorspronkelijk geplaatst door Kurt1968 Bekijk bericht
          Stel dat ik bv een 50mm 1.8 op zet , kan ik met de J1 sensor een kleine DOF bekomen ?
          Natuurlijk, die zal wel niet zoveel dof tonen als op een fullframe camera, maar zal nog steeds een zeer mooie bokeh tonen. Die FT1 adapter zou ik ook aanschaffen als ik eens een V2(of V1) goedkoop tegenkom, want het voordeel voor wildlife is enorm (al eens getest en echt ). Als je een lange lens hebt is de FT1 zeker een enorme aanrader!

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 1 met ft1

            idd die 2.7 crop is interessant

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 1 met ft1

              Yep, ik heb daar ook al enkele prachtige voorbeelden van gezien, op youtube en IRL.

              De kwaliteit die daar uitkomt is toch wel verbluffend!
              Mvg,
              Rudy Mas
              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 1 met ft1

                Ik heb een 1V1 met zo'n adapter en heb die om 3 redenen gekocht:
                - een draagbaar toestel meehebben voor in men jaszak
                - Straatfotografie te kunnen doen met iets langere afstanden zonder direct in het zicht te lopen met een "kachelpijp". 50mm 1.4 lens is verbazend leuk op dat toestel.
                - om ook eens echt lange tele te kunnen gebruiken zonder er direct een 500mm voor te moeten kopen (kheb een 70 - 200). was een VEEL goedkopere oplossing :-)

                Het is een 10MP toestel en dus ietwat beperkt in hoe groot je je afdrukken kan maken, heeft niet dezelfde ruiswaarden als een FF SLR en heeft niet hetzelfde gebruiksgemak als een FF SLR wat betreft de knoppekes die erop staan (geen APS knop hoewel dat zou veranderd zijn bij 2V2) maar als je kan omgaan met de beperkingen is het een héél leuk toestel om gekke dingen mee te doen.

                Wat ik er ooit eens mee wil doen is tussen een hoop reporters met hun dure spielreflexen op een sportevenement gaan staan met die 50mm 1.4 en aan 60fps burst "efkens een snapshotteke komen maken".

                In het kort: Het is zeker geen toestel voor iedereen, maar als het iets voor jou is en je hebt al nikkor lenzen koop er dan zeker de adapter bij :-)
                FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 1 met ft1

                  Hoe zit dat eigenlijk met de autofocus in combinatie met de FT1 adapter.
                  Kan je alleen het middelste AF-punt gebruiken of kan je zoals een compactje in heel het beeld scherpstellen?

                  Misschien een domme vraag, maar ik ken echt niks van die Nikon 1 reeks
                  Nikon D7000 en wat lenzen.
                  http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 1 met ft1

                    Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                    Hoe zit dat eigenlijk met de autofocus in combinatie met de FT1 adapter.
                    Kan je alleen het middelste AF-punt gebruiken of kan je zoals een compactje in heel het beeld scherpstellen?
                    Je kan idd enkel het middelste AF punt gebruiken, maar daar kan je rond werken door met dat punt te focussen en dan te kadreren. Ik heb dat nooit als een probleem ervaren, maar dat kan zijn omdat ik dat bijna altijd zo doe. Kheb dat indertijd zo geleerd en dat is blijven hangen :-)
                    FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 1 met ft1

                      leuke site ; V1 met ft1 met klasselenzen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon 1 met ft1

                        en die 18.5mm kost bij keun 169euro

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon 1 met ft1

                          de J1 is momenteel te verkrijgen voor 199 euro
                          biedt de V1 zoveel meer?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon 1 met ft1

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kurt1968 Bekijk bericht
                            de J1 is momenteel te verkrijgen voor 199 euro
                            biedt de V1 zoveel meer?
                            De V versie heeft een EVF en een hotshoe waar je accesoires zoals een externe flitser kan opzetten.
                            De J versie heeft geen EVF en hotshoe maar wel een interne flitser.

                            Tzal er van afhangen waar je meer belang aan hecht. Ik heb gekozen voor de V omdat ik een viewfinder iets noodzakelijk vindt, maar to ech his own :-)
                            FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon 1 met ft1

                              de cameramakers doen nog steeds hun uiterste best zeker geen camera op de markt te brengen die alles in huis heeft.
                              De V1 is redelijk groter , maar daar steken ze bewust geen flitser in, terwijl dit qua meerkost peanuts is wsl.
                              Om tureluur van te worden.

                              Comment

                              Working...
                              X