Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LX3 (vs. G10)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• LX3 (vs. G10)

Over deze twee compact toestellen zullen de laatste woorden nog niet direct worden geschreven. Ik heb eigenlijk nog altijd niet volledig beslist welke van de twee ik ga kopen.

Nu vraag ik mij af, aangezien de LX3 een lichtsterkere lens heeft, wilt dit dan zeggen dat bv. bij zonsondergang de hemelkleuren beter vastgelegd kunnen worden dan met de G10? De G10 heeft wel meer pixels.

Ik zou één van de twee toestellen willen kopen en meepakken naar de Dolomieten over drie weken, dus nu moet ik echt gaan beslissen. Ik trek voornamelijk landschapsfoto's, en dan tegen de avond probeer ik de mooiste foto's van de dag te schieten, bergen met een speciale gloed. De 2,5x zoom is niet echt een beperking voor mij persoonlijk.

Is de LX3 dan de compact voor mij, of zijn er nog andere alternatieven?
    Last edited by Franciskine; 9 juni 2009, 17:19.

Re: LX3 (vs. G10)

Oorspronkelijk geplaatst door Dominic Maertens Bekijk bericht
    ...Is de LX3 dan de compact voor mij, of zijn er nog andere alternatieven?
    Ja er zijn natuurlijk nog alternatieven: de
    Leica D-Lux 4 is zeker even goed als de Panasonic LX3

Daarnaast bestaan er natuurlijk ook nog de Sigma DP1 en DP2, maar deze zijn dus zonder zoom. Ze hebben wel dezelfde sensor als de SD14 en leveren voor een 4,6MP toestel uitstekende foto's af.

Wat ik hiermee enkel bedoel is dat ondanks er soms minder pixels zijn de fotkwaliteit toch zeer goed kan zijn. Door een grotere sensor te gebruiken (Lx versus G10) heeft de Panasonic mijn inziens een betere IQ dan de G10 (alhoewel ik weet dat er velen het met mij niet eens zijn als ik zeg dat de Lx3 de ultieme compact is )

Comment

Ik werk nu al een tijd met de LX3
      Superlatieven van hier tot in Disneyland, hoor!
      Als je het zoombereik +Okay+ vindt (landschappen, Urban, Candy en ev. Portret, kan perfect) … dan is er echt geen betere.
      Deze unieke Leica, lichtsterke en beitelscherpe optiek, alleen al, is meer dan 400€ waard, volgens mijn zeer bescheiden mening.
      Het zijn Uw centjes, maar ik kan hem U, echt voor 100% aanraden.
      De prachtige & stevige afwerking en vele mogelijkheden zijn lekker meegenomen.
      Deze LX3 zal niemand ontgoochelen en brengt de mensen terug naar de essentie van de fotografie.

Om op uw vraag te antwoorden: ... Ja, dat toestel is zelfs voor U gemaakt!

LX3 is some kind of philosophy with Leica Quality

Succes met Uw aankoop
      veronique
      « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
        Ik werk nu al een tijd met de LX3
        Superlatieven van hier tot in Disneyland, hoor!
        Als je het zoombereik +Okay+ vindt (landschappen, Urban, Candy en ev. Portret, kan perfect) … dan is er echt geen betere.
        Deze unieke Leica, lichtsterke en beitelscherpe optiek, alleen al, is meer dan 400€ waard, volgens mijn zeer bescheiden mening.
        Het zijn Uw centjes, maar ik kan hem U, echt voor 100% aanraden.
        De prachtige & stevige afwerking en vele mogelijkheden zijn lekker meegenomen.
        Deze LX3 zal niemand ontgoochelen en brengt de mensen terug naar de essentie van de fotografie.

Om op uw vraag te antwoorden: ... Ja, dat toestel is zelfs voor U gemaakt!

LX3 is some kind of philosophy with Leica Quality

Succes met Uw aankoop
        veronique

Tja en ik heb dan weer de G10 en vind deze dan weer prettiger dan de LX3. In mijn ogen zou ik bovenstaande dan ook met een flinke korrel zout nemen. En wat betreft zonsondergangen, ga je het met de G10 en de LX3 zonder statief toch niet redden.

Probleem is dat de meeste mensen beide toestellen niet hebben, dus ook geen vergelijk kunnen doen.
        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht

Probleem is dat de meeste mensen beide toestellen niet hebben, dus ook geen vergelijk kunnen doen.
          Dan moet je lid worden van een 'echte' fotoclub!

Comment

Ik heb sinds een week een Leica D Lux 4 en het is een goed en gemakkelijk mee neembaar toestel
            Dat gemakkelijk mee neembaar is de belangrijkste reden dat ik het gekocht heb
            Ik heb ook een D300 en om die nu altijd mee tedragen is niet echt handig
            Voor landschap is zo'n 24mm echt leuk
            En je hebt zomaar geen statief nodig ,ook bij minder licht
            G10 is ook goed denk ik ,wel een stuk groter en wel wat veel pixels op zo'n kleine sensor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
              Dan moet je lid worden van een 'echte' fotoclub!
              een 'echte' fotoclub werkt niet met compactjes. Tenminste niet de clubs die ik ken

Comment

Tja en ik heb dan weer de G10 en vind deze dan weer prettiger dan de LX3. In mijn ogen zou ik bovenstaande dan ook met een flinke korrel zout nemen. En wat betreft zonsondergangen, ga je het met de G10 en de LX3 zonder statief toch niet redden.

Dus als ik geen statief gebruik, zou de LX3 geschikter moeten zijn?

Comment

een 'echte' fotoclub werkt niet met compactjes. Tenminste niet de clubs die ik ken
                  Paradox van hier tot in Toky*******

Comment

Spreek voor uzelve .... graag.

Comment

Dus als ik geen statief gebruik, zou de LX3 geschikter moeten zijn?
                      Ja² .... yes²

Comment

389€, ik zal hem maar eens bestellen dan.

Comment

Goede prijs,

prachtige (logische) keuze

... proficiat!

Comment

Véronique . . . . ik vrees dat gij me nog geld gaat kosten door die LX3 zo te promoten . . .
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

389€, ik zal hem maar eens bestellen dan.
                              Je laat je wel heel makkelijk omlullen

Comment

Working...
                              X