Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lumix FZ 30, Lumix FZ 50 of Canon powershot S3 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lumix FZ 30, Lumix FZ 50 of Canon powershot S3 IS

    hallo,
    welke camera zou ik aanschaffen?
    1 lumix FZ 30
    2 Lumix FZ 50
    3 Canon powershot S3 IS
    alvast bedankt
    --- Panasonic FZ 50---
    ---Canon Eos 450D---

  • #2
    Re: lumix FZ 30, Lumix FZ 50 of Canon powershot S3 IS

    Het hangt ervanaf wat je belangrijk vindt aan een camera, wat voor een foto's je graag maakt en wat je budget is. Er zit geen enkele slechte camera tussen, een miskoop heb je zowiezo niet, ongeacht de camera die je kiest.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: lumix FZ 30, Lumix FZ 50 of Canon powershot S3 IS

      het budget is 600-700 euro,
      maar is lumix kwalitatief evengoed als canon of niet?
      want ik heb geen ervaring met lumix
      --- Panasonic FZ 50---
      ---Canon Eos 450D---

      Comment


      • #4
        Re: lumix FZ 30, Lumix FZ 50 of Canon powershot S3 IS

        Als je voor de lumix gaat, kan je imo best voor de FZ30 gaan, de 50 heeft
        enkel extra megapixels en als je je ruis wil beperken zijn die niet handig...

        Grootste troef van de fz30 tov de canon is imo het handmatig scherpstellen

        Beide hebben trouwens een zeer goede lens
        Panasonic Lumix FZ30

        Comment


        • #5
          Re: lumix FZ 30, Lumix FZ 50 of Canon powershot S3 IS

          Als je even zou zoeken hier dan weet je direct wat de verschillen zijn.

          Het grootste en belangrijkste verschil is al dat de FZ30 een zoomring heeft rond de lens (zoals ook DLSR-lenzen) en de S3 zoomt met de klassieke knopjes zoals bijna alle compacts.
          Geloof me, als je even met die zoomring gewerkt hebt, wil je die knopjes nooit meer...
          Voor al de rest moet je maar even zoeken. Ik, nabi (vooral ) en nog vele anderen hebben hier al hele epistels over de FZ30 geschreven.

          Lap, Sparda was me net wat voor ...

          En voor ik het vergeet, Lumix is kwalitatief beter dan Canon
          Last edited by FilMar; 13 augustus 2006, 18:04.
          Groetjes,
          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

          Comment


          • #6
            Re: lumix FZ 30, Lumix FZ 50 of Canon powershot S3 IS

            bedankt voor de info,
            zouden jullie wachten op de FZ 50 of niet,
            weet er al iemand van jullie of deze meer of minder ruis heeft dan de FZ30
            --- Panasonic FZ 50---
            ---Canon Eos 450D---

            Comment


            • #7
              Re: lumix FZ 30, Lumix FZ 50 of Canon powershot S3 IS

              Heb beide camera`s thuis en ik ben over beide zeer te spreken. Canon is een stuk kleiner ten opzichte van de fz30. Als je macro foto`s wilt gaan maken dan raad ik jou zeker de s3 aan !!

              Comment


              • #8
                Re: lumix FZ 30, Lumix FZ 50 of Canon powershot S3 IS

                Oorspronkelijk geplaatst door maussie1982
                Heb beide camera`s thuis en ik ben over beide zeer te spreken. Canon is een stuk kleiner ten opzichte van de fz30. Als je macro foto`s wilt gaan maken dan raad ik jou zeker de s3 aan !!
                Zo is dat - beiden een uitstekende kwaliteit ( als je de beperkingen van de toestellen kent ).

                Wat de S3 wél beter doet is filmen: onberispelijk resultaat, maar wel grote AVI-files.

                De FZ-30 geeft audio-ruis.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: lumix FZ 30, Lumix FZ 50 of Canon powershot S3 IS

                  Oorspronkelijk geplaatst door pdspds
                  bedankt voor de info,
                  zouden jullie wachten op de FZ 50 of niet,
                  weet er al iemand van jullie of deze meer of minder ruis heeft dan de FZ30

                  Tot dusver is de info schaars. De testen - maar ook de FZ50 zelf - moeten nog verschijnen dus.

                  Ik heb gelezen dat de ruis minder zou zijn, maar ten koste van de scherpte. In hoeverre is dat juist en realistisch? Afwachten maar.
                  Intussen kan je hier wat lezen
                  en ook de zoekfunctie op dit forum levert wat (voorbarige?) info op.

                  Verwacht de FZ50 in België eind september.

                  Comment


                  • #10
                    Re: lumix FZ 30, Lumix FZ 50 of Canon powershot S3 IS

                    is dat volgens jullie het wachten nog waard?
                    --- Panasonic FZ 50---
                    ---Canon Eos 450D---

                    Comment


                    • #11
                      Re: lumix FZ 30, Lumix FZ 50 of Canon powershot S3 IS

                      Oorspronkelijk geplaatst door nabi
                      Tot dusver is de info schaars. De testen - maar ook de FZ50 zelf - moeten nog verschijnen dus.

                      Ik heb gelezen dat de ruis minder zou zijn, maar ten koste van de scherpte. In hoeverre is dat juist en realistisch? Afwachten maar.
                      .
                      Ik denk dat dit heel juist én realistisch is.
                      De meeste prosumers hebben reeds vanaf 200 ISO duidelijk last van ruis; diegenen die dat niet hebben, ontberen dan weer scherpte.
                      Piepkleine sensor - zeer hoge resolutie...tja, da's vragen om ruis...

                      Ik zet die dingen nooit hoger dan ISO 80 of 100.

                      Wil je echt veel fotograferen in licht-ongunstige omstandigheden, dan opteer je beter voor een DSLR.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: lumix FZ 30, Lumix FZ 50 of Canon powershot S3 IS

                        Hier enkele testbeelden op Dpreview

                        Comment


                        • #13
                          Re: lumix FZ 30, Lumix FZ 50 of Canon powershot S3 IS

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
                          Ik denk dat dit heel juist én realistisch is.
                          De meeste prosumers hebben reeds vanaf 200 ISO duidelijk last van ruis; diegenen die dat niet hebben, ontberen dan weer scherpte.
                          Piepkleine sensor - zeer hoge resolutie...tja, da's vragen om ruis...

                          Ik zet die dingen nooit hoger dan ISO 80 of 100.

                          Wil je echt veel fotograferen in licht-ongunstige omstandigheden, dan opteer je beter voor een DSLR.
                          dit laat mijn budget niet toe
                          en dan met al die lenzen sleuren enz.
                          --- Panasonic FZ 50---
                          ---Canon Eos 450D---

                          Comment


                          • #14
                            Re: lumix FZ 30, Lumix FZ 50 of Canon powershot S3 IS

                            Konijnenberg raadde mij de Canon aan boven de Panasonic. Die laatste waren "goed weer fototoestelletjes" volgens de verkoper.
                            Enfin, ik ben bij Canon gebleven.
                            Alhoewel ik de vorige poster moet bijtreden dat die zoomring wel intessant is.

                            Heb hier enkele eigen testfoto's gepubliceerd. Ik ben DPreview natuurlijk niet, dus daar vind je wellicht meer foto's. Het artikel vind je op http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=123632

                            Comment


                            • #15
                              Re: lumix FZ 30, Lumix FZ 50 of Canon powershot S3 IS

                              Ik ben heel erg tevreden over mijn FZ30. Heel vlug toestel met heel veel mogelijkheden. De zoomring is inderdaad een ongelooflijk handig "feature".
                              Je moet natuurlijk wel leren werken met je toestel hé. Waar ik nu op het oefenen ben is om in omgevingen met weinig licht ( concerten bvb ) aanvaardbare foto's te maken. Het lukt me nog steeds niet. Van zodra er beweging mee gemoeid is, heb ik steevast onscherpe foto's. En toch is het mogelijk - zie maar de vorbeelden die oa Nabi in dit verband opgesnord heeft.
                              Het "ventje" maakt nog altijd het verschil hé.
                              Maar, op het einde van de rit blijft mijn conclusie : goed toestel voor een aanvaardbare prijs. Je zult er zekerljk geen "miskoop" aan doen.

                              PS : neem eens de zoekfunctie van dit forum erbij en tik gewoonweg "FZ30" in. Leesgenot gegarandeerd .
                              Panasonic Lumix FZ30.

                              Comment

                              Working...
                              X