Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IT probleem opgelost => PIN service +++

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IT probleem opgelost => PIN service +++

    Sommige CF kaartjes kunnen niet (meer) overgezet worden met mijn Image Tank ...

    Ik bezit een 64MB Ridata CF kaartje dat mijn IT van in het begin niet wil 'overzetten'.
    Vermits dat eigenlijk maar een reservekaartje was voor mijn 256 MB kaartje, maakte ik daar geen probleem van. Voor al de andere kaartjes was er geen enkel probleem.

    Onlangs heeft Tom Bombadil mijn IT eens gebruikt, en met zijn Transcend kaartje was er eerst geen probleem. Een paar dagen later en na verschillende gelukte 'transfers', weigerde de IT plots ook zijn 256 MB kaartje.

    Dus na een druk op de (juiste ) knop begint de IT telkens met de transfer, maar valt uiteindelijk uit zonder dat er een transfer is gebeurd.
    Je moet dus al goed opletten, anders zie je zelfs niet dat de transfer is mislukt.

    Er is geen verschil bij gebruik van 220 V of de batterij.
    Ik heb kaartjes van Sandisk, Ridata waar het overzetten probleemloos gebeurt. Herhaaldelijk formateren vanaf CoolPix990, D60, S602Z en via de computer geeft geen verschil.

    Heeft er iemand een soortgelijk probleem met zijn Image Tank ?
    En hebben jullie dat misschien op de één of andere manier kunnen oplossen ?

    Ik heb Vasa (PIN) ook gecontacteerd en zal jullie op de hoogte houden mocht er van down under nieuws zijn ...

    greetings,
    Erik

  • #2
    Al geprobeerd om de tank opnieuw te formatteren?

    Gewoon via de usb aansluiting kan dit gebeuren. Heeft bij mij ook al een aantal vreemde problemen opgelost, zoals foto's die niet gekopieerd konden worden.

    rob
    http:/home.planet.nl/~knegt221

    Comment


    • #3
      Vermoedelijk is er iets mis met mijn Image Tank.

      Ik heb gisteren avond geformateerd, en sindsdien herkend de IT geen enkel kaartje meer …

      Uiteindelijk geprobeerd in FAT en FAT32, maar allemaal 't zelfde : hij detecteert zelfs geen kaartje meer ook al zit dit zoals vroeger in het juiste slot. In Windows wordt er nog wel een een externe HD gezien, en ik kan hem nog als dusdanig gebruiken. Maar geen foto's meer overzetten.

      Ik heb nog niets gehoord van PIN … allez, dan ga ik hun "uitmuntende service" eens kunnen testen.
      greetings,
      Erik

      Comment


      • #4
        Geeft de IT ook een foutmelding in het display? Door middel van de zwarte balkjes onderin de display kun je zien wat er mogelijk mis is.

        Groeten,

        Richardn
        Canon 1D MKIII, Canon 5D, Speedlite 580 Ex, 17-40/f4.0L USM, EF 24-105/f4.0L USM, EF 50/1.4 USM, EF 70-200/2.8L IS USM, 50-500/f4-6.3 EX APO HSM http://www.pbase.com/rdraer

        Comment


        • #5
          Met of zonder kaartje erin : geen enkel zwart balkje meer sinds de formatering.
          greetings,
          Erik

          Comment


          • #6
            'k Heb geen hulp te bieden, behalve de gepaste morele steun.
            Laat aub wel van je horen als er nog verder nieuws is. Vermits ik tot hiertoe een tevreden gebruiker ben zo'n Image Tank ben ik wel geïnteresseerd.
            Sterkte ... en geduld
            ---
            darix
            afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
            D70s

            Comment


            • #7
              Misschien een overbodige inbreng van mijnentwege, maar als de IT via de usb-kabel aan je pc is aangesloten, kan hij geen enkel kaartje lezen.
              Alleen met de IT afgekoppeld van je pc, is het ding geprogrammeerd om kaartjes in te lezen.
              Maar ongetwijfeld wisten jullie dit al en is dit evenmin de oplossing van je probleem.

              Comment


              • #8
                klopt scoffie, ik gebruik de IT zoals voorzien.

                De IT heeft twee maanden goed gewerkt (op dat ene geweigerde kaartje na dan), en doet dus sinds kort ook 'raar' met dat kaartje van Tom. Na de format van gisterenavond zelfs niet meer raar ... . Kan het ding voorlopig enkel nog gebruiken als externe HD van 20 GB met USB aansluiting. Leuk gadget, maar ik wil natuurlijk meer.

                greetings,
                Erik

                Comment


                • #9
                  Zijn je kaartjes nog te lezen met een andere, gewone, cardreader?

                  Comment


                  • #10
                    Yep, geen probleem met de kaartjes.

                    Toen gisteren mijn goed kaartje niet meer werd gedetecteerd in de IT (de CF aanduiding in de display was niet meer aan), heb ik het kaartje nog eens geformateerd in de camera, een paar foto's getrokken, maar ook dan wou de IT wou het niet zien. De gewone kaartlezer ziet de foto's zoals vroeger, no problem ...
                    greetings,
                    Erik

                    Comment


                    • #11
                      Hallo Erik,

                      Ik ben even aan het zoeken gegaan op www.dpreview.com en vond op een gegeven moment een antwoord (niet op jouw probleem) van Vasa Carapic van PIN. Ik heb al zijn antwoorden via zijn profile geslecteerd en aangenomen dat je daar je imagetank kocht, geef ik je hierbij de link: http://www.dpreview.com/forums/postersprofile.asp?poster=hgiuijilhd
                      Ik heb niet alles gelezen, maar misschien word je er iets wijzer van of kun je ergens "inspringen" zogezegd...
                      Veel succes !
                      Hannie

                      Comment


                      • #12
                        Bedankt Hannie,
                        zal straks eens gaan kijken naar je link.

                        Ik schrijf momenteel een 2e mail met extra uitleg aan Vasa (na de format ...). Ik had de eerste naar zijn 'privé' adres gemaild, misschien daarom dat ik nog geen reactie van hem heb gekregen (voor Vasa is 24 uur lang ). Deze nieuwe mail gaat naar PIN zelf.
                        greetings,
                        Erik

                        Comment


                        • #13
                          Heb de berichten van Vasa op het dp-forum eens overlopen maar op't eerste zicht geen items die beantwoorden aan dit probleem.
                          Heb onlangs bij PIN eveneens een IT gekocht en ben uiteraard geinteresseerd in de (hopelijke bevredigende) afloop.
                          So, please , keep us informed.
                          Wanneer die CF niet meer op het schermpje van je IT verschijnt, denk ik dat er inderdaad iets serieus fout is en dat de 'warranty rules' in gang zouden moeten schieten.
                          Over dat aspect van PIN heb ik nog nergens iets gelezen, wat dus alleen maar hoopgevend is.

                          Groeten

                          Comment


                          • #14
                            Ook geen oplossing gevonden tussen de (lange !) reeks postings van Vasa.

                            Maar ik krijg plots een nieuw idee : is er iemand in de buurt van Antwerpen Centrum met een IT waar ik mijn kaartje eens even in zou kunnen proberen te lezen ?
                            Kwestie van 100 % zeker te zijn dat het de IT is.
                            Reageren mag per mail ook zene.
                            greetings,
                            Erik

                            Comment


                            • #15
                              Woon niet in a'pen centrum, maar heb wel een vriendin die er een photoshop uitbaat.
                              Als je haar het kaartje bezorgt, kan ik het wel testen en het 's anderdaags met haar mee terug geven.
                              Interesse : gelieve me dan ff rechtstreeks te mailen voor de coördinaten.

                              Comment

                              Working...
                              X