Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

    Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
    iPhone, iPad en iPod touch hebben tot op vandaag allemaal een fixed aperture lens. Diafragma staat altijd open op dezelfde grootte (volgens model: f 2.8, 2.4 of 2.2), kan niet gewijzigd worden.
    Dank u voor het geheugensteuntje, ik was verstrooid... Had er even geen rekening mee gehouden dat dit een vast diafragma was. Niet bij nagedacht.
    Lens is daar ook te klein voor om zoiets in te bouwen.
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #32
      Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

      Ik heb het ook geprobeert, en het is gewoon een programma met een slechte interface, ik snap echt het succes ervan niet.
      Niet Apple waardig!!!

      Comment


      • #33
        Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

        Ik heb een Nokia Lumia 930 en hij maakt prachtige foto's, natuurlijk niet als mijn reflex
        Maar je hebt hem altijd bij ,je kunde ook alles zelf instellen ,en dat zonder ap

        Comment


        • #34
          Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

          Gebruik de App zelf op de iPhone 6+ werk leuk, maakt er uit geen 'Single Lens Reflex' van. Maar dat hoef ook niet, mensen merken vaak op 'wat heb jij voor een oude camera, is een DSLR niet beter?' (Leica M fullframe digitaal) en dan haal ik mijn schouders op Rn zeg ik ze dat ik dit prettiger vind.

          Mensen moeten zelf weten waar ze mee fotograferen, en ik ken genoeg fotografen die niet met (D)SLR's werken en daar ook niets beter van zouden worden als ze dat wel zouden doen.
          My Website
          Light is all I need.

          Comment


          • #35
            Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

            Ik heb al prachtige, creatieve foto's gezien met een smartphone gemaakt en slechte foto's met een heel dure DSRL... techniek is niet altijd het belangrijkste !
            Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

            Comment


            • #36
              Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
              Grappig hoe de conformisten weer eens lachen met de evolutie.
              Er is een wezenlijk verschil tussen evolutie en "zever in pakskes" verkopen.

              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
              And I rest my case, zoek het zelf uit, ik heb het gevonden. En wie wil luisteren kan altijd vragen stellen, open minder dan.

              Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
              Als je iemand wil pakken op schrijffouten, maak dan dat je eerst zelf foutloos kan schrijven.

              Verzonden vanaf mijn D700 met... ah nee, dat werkt niet. Voornoemde dient om foto's mee te maken...

              Comment


              • #37
                Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

                Oorspronkelijk geplaatst door bielski Bekijk bericht


                Als je iemand wil pakken op schrijffouten, maak dan dat je eerst zelf foutloos kan schrijven.
                Het was de spellingscorrectie die me parten speelde.

                Ondertussen de Iphone 6 camera aan het testen, er is wel degelijk evolutie.
                ...leeg...

                Comment


                • #38
                  Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                  Het was de spellingscorrectie die me parten speelde.

                  Ondertussen de Iphone 6 camera aan het testen, er is wel degelijk evolutie.
                  De evolutie dat de smartphone de compact cameraatjes vervangen lijkt me duidelijk, maar dat een app op een iphone de concurrentie met een DSLR aan kan lijkt me toch wel een beetje overdreven. Iedereen die beweert dat de Dslr nu al volledig afschrijft lijkt mij de realiteit nog even voorbij te lopen. dat de systeemcamera's een snelle vooruitgang maken spreek ik niet tegen. Een optische zoeker heeft voor mij toch nog altijd de voorkeur tov een elektronische zoeker laat staan een camera zonder zoeker zoals zovele compactjes, voor mij werkt het niet.

                  Comment


                  • #39
                    Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

                    Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
                    Ik heb al prachtige, creatieve foto's gezien met een smartphone gemaakt en slechte foto's met een heel dure DSRL... techniek is niet altijd het belangrijkste !
                    Dit is totaal irrelevant in deze discussie. De TS stelt dat men met een app die een appel+ei kost een "telefoon" ombouwt naar een spiegelreflextoestel. Dat slaat op een technisch aspect geen kunstzinnig. Ergo, wraakroepende nonsens ! einde verhaal !

                    Comment


                    • #40
                      Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      ...die een appel+ei kost...
                      Heerlijk!
                      Dus 699 euro voor de appel... wat kost een ei tegenwoordig? (Tweakers heeft daar geen price watch voor.)
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #41
                        Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                        Heerlijk!
                        Dus 699 euro voor de appel... wat kost een ei tegenwoordig? (Tweakers heeft daar geen price watch voor.)
                        Heerlijk? Die app kost geen 699 euro hoor... Kost 1,79 euro (zie openingpost)...

                        Comment


                        • #42
                          Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

                          Het was maar een klein grapje over de prijs van de iPhone hoor...
                          Nevermind... negeer mij maar...
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                          Comment


                          • #43
                            Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

                            maar met mijn spiegelreflex / cmc ben ik wel beetje jaloers op die superslomo dat de iphone kan

                            Comment


                            • #44
                              Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

                              Ik heb x-tig DSLR's (Nikon D40, D60, D80, D90, D7000, D7100,etc...) gehad maar ik ben bijlange geen pro. Ook heb ik x-tig smartphones gehad, alle iPhone modellen tem de recente 6 nu met daarnaast de Lumia 1020, Galaxy S4, Galaxy S5, Lumia 930, Lumia 1520, Galaxy Note 3...name it. Het stoort me dat er nog velen denken dat je een DSLR nodig hebt om mooie foto's te maken. Ik heb alles verkocht wat ik had en me een D3300 aangeschaft (just in case) en dit om me te "verplichten" betere composities te maken of toch proberen het beste te halen uit beperkte middelen. Ik heb ondertussen foto's genomen enkel met een smartphone in US, Ibiza, Spanje, UK, Frankrijk, Duitsland, Italië en een heel pak in België. Van sommige heb ik zelfs fotoboeken laten maken om aan te tonen dat de kwaliteit zeker voldoende was. Had ik soms graag een DSLR bij me gehad? Absoluut. Maar wat is de kracht van een smartphone...de apps waarmee je direct foto's kan bewerken (en delen via social media). Apps zoals PSExpress, Perfectly Clear, Snapseed...fenomenaal. Ik betrap me er zelf op dat ik terug veel liever foto's neem dan vroeger, ondanks de mindere kwaliteit. Maar met alle respect, als ik hier de zoveelste foto op het forum zie van een bloem of een paard...haarscherp maar zonder impact, dan kies ik liever een foto met mindere kwaliteit maar die wel z'n charmes heeft. Ik durf gerust te zeggen dat ik meer kan met m'n iphone als een compleet geheel dan wat je kan met een DSLR (ook als uniek geheel). Foto's nemen, video's nemen, verwerken in iMovie, posten op social media, hyperlapse maken, muziek bijzetten, titels aanpassen...minstens altijd een pc en veel tijd voor nodig bij een DSLR.

                              Een voorbeeld, slechts 126Kb, van een foto die ik gemaakt heb met een iPhone 5S (de foto in volledige res. staat thuis op m'n NAS):
                              https://www.dropbox.com/s/dyf8540qrbrm39h/NY.jpg?dl=0

                              En of smartphones populair zijn?
                              https://www.flickr.com/cameras

                              Fotografie heeft volgens mij niks te maken met het toestel dat je gebruikt...maar ieder z'n plezier en ieder z'n eigen voorkeur. Enjoy.

                              Comment


                              • #45
                                Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

                                Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                                Een voorbeeld, slechts 126Kb, van een foto die ik gemaakt heb met een iPhone 5S (de foto in volledige res. staat thuis op m'n NAS):
                                https://www.dropbox.com/s/dyf8540qrbrm39h/NY.jpg?dl=0

                                En of smartphones populair zijn?
                                https://www.flickr.com/cameras

                                Fotografie heeft volgens mij niks te maken met het toestel dat je gebruikt...maar ieder z'n plezier en ieder z'n eigen voorkeur. Enjoy.
                                Leuke foto van Manhattan daar! Van waar is die genomen? Rockefeller Center?
                                Ik heb ook soms veel meer plezier met de camera van mijn telefoon. Die heb ik namelijk altijd bij me.

                                Oei!!! Er staan daar een paar mirrorless toestellen in de categorie "point and shoot". Moord en brand!!!
                                Pieter
                                --
                                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                                Comment

                                Working...
                                X